Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik-odpalanie samochodu

19 Wrz 2008 08:58 14125 30
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników

    Niedawno opisywałem problem odpalania mojego autka Opel Vectra 1600 gaźnik 1989r.Oddałem samochód do mechanika ten wyjol rozrusznik przeczyścił, złożył, zamontował, oczyścił styki i założył nowe śruby.
    Okazało się że rozrusznik kręci gorzej niż przed remontem.
    Jestem w kropce bo wydałem pieniądze a samochód odpala jak poprzednio.

    Proszę o poradę jak mam sprawdzić i gdzie ewentuwalne usterki.

    Akumulator roczny centra, przewody zaizolowane...

    Czy możliwe żeby stacyjka dawała zbyt mały prąd na przełącznik elektromagnetyczny w rozruszniku?

    Nie mam juz pomysłu co tam może być jeszcze popsute...

    Pawli
  • Poziom 32  
    po pierwsze zmień mechanika w takim razie , po drugie sprawdz połączenia między akumulatorem-rozrusznikiem-alternatorem
  • Poziom 9  
    Dlaczego takie ważne jest połączenie między alternetorem a rozrusznikiem?

    Marcin
  • Poziom 17  
    Czy mechanik wymieniał tulejki łożyskujące wirnik rozrusznika? To również może być przyczyną "słabego" kręcenia.
  • Poziom 17  
    Czy przy kręceniu rozrusznika występują jakieś dodatkowe objawy np. przygasanie kontrolek itp.
  • Poziom 9  
    Mechanik nie wymienil tulejek twierdzi ze byly ok.
    Lamki kontrolne nie przygasaja przy odpalaniu.
    Ladowanie jest ok.

    Jedyne co moge jeszcze dodać to taki charakterystyczny objaw ze przy odpalaniu jest taki przeskok:
    wsiadam do autka, przekrecam kluczyk zaplon i zaczynam odpalac i wtedy w pierwszym momencie on wogole nie chce przekrecic slychac tylko tykniecie i dopiero za dwie sekundy zaczyna krecic.Im dłuzej trzymam kluczyk w pozycji rozrusznika tym lepiej kreci...

    Marcin
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli rozrusznik jest sprawdzony to masz uszkodzoną jedną celę w akumulatorze ,typowy objaw.P
  • Poziom 9  
    Ale dlaczego czasami pali dobrze?
    Czy przy uszkodzonej jednej celi możliwe jest takie zachowanie?
    Jak sprawdzic uszkodzoną cele?

    Marcin
  • Poziom 39  
    Sprawdż lub wymień automat rozrusznika.
  • Poziom 14  
    Problem możne stanowić elektrowłacznik, wewnątrz elektromagnesu wyrzucającego bendyks są styki załączające silnik rozrusznika. Może mieć przypalone styki, lub też może się zdarzyć że silnik ma słaba masę z akumulatora, a rozrusznik łapie masę z korpusu silnika samochodu.
  • Poziom 28  
    Przychylam się do opini kolegi Vipera . Spróbuj podmienić akumulator.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Witam. Sprawdzenie rozrusznika polega na rozebraniu go na tzw .części pierwsze i poddaniu weryfikacji wszystkich części.Jeżeli zostało to zrobione pobieżnie to ..wszystkiego najlepszego. Miałem podobny objaw w Volvo 460 1,9 TDI .Elektryk podłączył mi dodatkową masę z silnikiem i było dobrze ,ale żeby było nie za wesoło to po ok. 1-roku okazało się,że padła właśnie jedna cela w akumulatorze i objawy jak u kolegi .
    Ja bym jeszcze postawił na tzw."mocne poskręcanie"rozrusznika po demontażu .Wystarczy lekkie przekoszenie i bendiks ma kłopoty z przesunięciem widełek a co dalej idzie obrotem wirnika
    Reasumując mój post .Podłącz dodatkową masę z minusa akumulatora bezpośrednio do silnika i zobacz jak kręci rozrusznik na TWOIM akumulatorze,a reszta została napisana przez kolegów .Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wykręć go i sprawdź szczotki węglowe.
  • Poziom 39  
    pawli52 napisał:
    wogole nie chce przekrecic slychac tylko tykniecie i dopiero za dwie sekundy zaczyna krecic.Im dłuzej trzymam kluczyk w pozycji rozrusznika tym lepiej kreci...

    Marcin
    Według mnie styki elektromagnesu wypalone,ewentualnie przewód nie łączy w oczku,ale to idzie sprawdzic,jeśli się nie grzeje jest ok.
  • Poziom 21  
    Kolego elektrit pierdoły to ty masz napisane na swoim PW ja swojego się nie wstydzę jak widać .A w swoim życiu naprawiłem nie jedną rzecz z mechatroniki ,elektryki , automatyki i nie tylko . Widzę że kolega lubi nabijać się z ludzi nie wiedząc co potrafią .Elektroda ma pomagać i uczyć , jak tu piszą , a nie zniechęcać . Pawli 52 napisał wyraźnie że dał rozrusznik do sprawdzenia , więc wszelkie porady w/w kolegów są do sprawdzenia i przeanalizowania.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Dla prawdziwego fachowca wystarczy spojrzec na szczotki i komutator,oceniając jego stan,czy szczeliny pomiędzy wycinkami nie zabrudzone,oraz jakośc połączeń uzwojenie wirnika-wycinki komutatora .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam

    Rozrusznik firmy Bosch.

    Dopiero dzisiaj będę miał okazje sprawdzic akumulator.

    Pozdrawiam

    Marcin
  • Poziom 39  
    No, długo nie wytrzymałem z postanowieniem.
    elektrit, zadałem sobie trochę trudu, aby prześledzić prześledzić wystąpienia szanownego kolegi, no i z przykrością muszę stwierdzić, że nie grzeszą polotem jak na fachowca tej miary za jakiego się kolega uważa, jak choćby posty w tym temacie. Przychylam się do stwierdzenia kolegi na tym forum, który przyrównał fachowców od samochodów do doktorów co leczą, żeby nie wyleczyć lub leczą tak żeby do nich szybko wrócić, a ja dodam są tacy co mało wiedzą, mało umieją, ale w życiu sie do tego nie przyznają (to z autopsji).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    z obiawów jakie napisałeś bardzo prawdopodobne jest że wine za takie odpalanie ponosi cewka przy rozruszniku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Przykro patrzeć jak to forum powoli zamienia się w jarmark.Temat jest prosty.Jak jesteś pewny akumulatora(najprościej kablami podłączyć drugi w momencie kiedy nie kręci) to zostało tylko sprawdzenie samego rozrusznika.To nawet nie 2 minuty jak pisze kolega elektrit.Potrzeba 2 osób.Jedna włącza na rozruch a druga zwiera n.p. płaskim kluczem 2 śruby (te grube) od automatu.Jak kręci to masz wypalone styki w automacie.By sprawdzić kostkę stacyjki wystarczy zewrzeć śrubę , do której dochodzi prądowy przewód z tą cieńszą.Jak odpala to winna jest kostka stacyjki lub sam przewód stacyjka-automat.Pozdrawiam i życzę sukcesów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    P.S.Kostka stacyjki pasuje od Poloneza Caro+ tylko nie kupuj taniej hińszczyzny bo na długo nie wystarcza.Jeżeli już to chociaż koreańską od Nexii.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    O akumulator zawsze należy dbać, ale jak piszesz nie w tym jest problem, ale w rozruszniku. A konkretnie wygląda to na automat. Tak przy okazji to standardowa naprawa rozrusznika wymaga wymiany zuzytch elementów, zakres naprawy był zbyt powierzchowny. Po mojemu to zmień elektryka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Witam.Kolega elektrit może mieć rację.Tylko to wymaga interwencji z zewnątrz tzn. kręcenia aparatem.Przeważnie są na nim zrobione znaki a jak nie to mozna je zrobić i spróbować opóźnić zapłon(kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara).Zawsze można potem wrócić do poprzedniego nastawu.Pozdrawiam.