Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa zasilacza - proszę o odpowiedź na pytania

matix1991 20 Sep 2008 17:51 1968 26
    matix1991
    Level 13  
    Jestem very, very początkującym elektronikiem i mam taki oto problem, że chciałem zbudować zasilacz. Mam transformator 12V, 2xkondensatory 4700uF 35V i mostek 10A/1000V. I tak jak podłączę sam mostek do transformatora, to mam około 14V, a jak podłączę te kondensatory to mam 18V. Chciałbym mieć te 14V co zrobić? A i jeszcze jedno, czy jak te kondensatory się naładują to nie uszkodzą np. wzmacniacza.
    I mam jeszcze takie pytanko, czy jak mam wzmacniacz od samochodu 200W RMS, to mam zastosować transformator 200W, czy większy?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
    Qwet
    Level 33  
    A jaką wydajność prądową chcesz uzyskać? Jeśli poniżej jednego ampera to można zastosować regulowany stabilizator liniowy, jeśli kilka amper to albo zwiększasz wydajność stabilizatora przez dodanie dodatkowych tranzystorów mocy, albo trzeba będzie przewinąć transformator.
    edberg
    Level 30  
    Zbuduj stabilizator napięcia.
    matix1991
    Level 13  
    Gdzieś koło 5A, zerknijcie jeszcze na pytania, bo edytowałem wcześniej.
    fuutro
    Level 43  
    Zobacz na to . Jak będziesz miał jakieś większe problemy to pisz. Z doborem elementów też coś da się załatwić. Można by jeszcze jakieś zabezpieczenie nadprądowe dać. Będzie to najprościej rezystor pomiarowy, tranzystor małej mocy npn i rezystor ograniczający prąd bazy tranzystora.