Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy parownik i ciągle gaśnie ???

20 Wrz 2008 18:49 4192 17
  • Poziom 9  
    Dzień dobry, mam problem z gaśnięciem fiata uno 1.0 z gazem, wczoraj zamontowałem nowy parownik a samochód dalej gaśnie przy wysprzęglaniu jak tylko wcisne sprzęgło np. przy dojezdzaniu do skrzyrzowania, ale gdy zmniejszyłem dopływ gazu do silnika auto przestało gasnąć ale za to silnik nie rozwija pełnej mocy, można wciskać gaz do oporu a cilnik nie wchodzi na obroty i max prędkość to 80 km/h uzyskiwana po długim czasie, no a jak wziększy się dopływ gazu auto wchodzi na obroty rozpędza się ale gaśnie jak tylko wciśnie się sprzęgło, co może być tego przyczyną. uprzejmie prosze o pomoc, pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dodam jeszcze że zamiast silnika krokowego mam ręczny regulator nie wiem jak to sie nazywa fachowo ( tzw. śróba)
  • Poziom 23  
    problem tkwi w rurze dolotowej powietrza do filtra. Tzn chwyt powietrza jest w sciance przedniej i wystepuje dodmuch powietrza, ktory zubaza mieszanke.Rozwiazania sa 3: mniej profesjonalne to zdjecie tej rury z tego lejka i umocowanie zeby zaciagalo powietrze z wewnatrz komory silnika i bardziej profesjonalne to podpiecie kompensacji do parownika no i oocja 3 to zabudowanie jakas scianka wlotu powietrza zeby powietrze nie wpadalo bezposrednio w otwor.
  • Poziom 9  
    moje uno jest na wtrysku jednopuntk, krokowiec był ale podobno sie popsuł tak twierdził poprzedni właściciel, teraz jest śróba, róre od filtra powietrza już dosztukowałem i skierowałem w strone przeciwną do kierunku jazdy, jednak to nie pomogło
  • Poziom 33  
    No i mamy jasność był krokowy a teraz go nie ma tylko jak w takiej sytuacji ustawić gaz , ja np miałem drugą generację bez możliwości regulacji na parowniku wolnych obrotów jeśli kolega także nie ma regulacji na parowniku, to radze zakupić ten silnik krokowy i podłaczyć pod sterwownik i wtedy problem zniknie.
  • Poziom 24  
    Niemasz przypadkiem ochoty podać do publicznej wiadomości typ instalcji gazowej i typ parownika?
  • Poziom 9  
    Zebym ja wiedział jaki to typ to bym napisał, ale regulacje na parowniku mam, a instalacja to Landi LSE 98

    Dodano po 2 [minuty]:

    tylko że czytałem na tym forum że przy krokowcu auto dużo pali a moje Uno już pali od 7,5 do 8,5 litra więc to stanowczo za dużo na tak mały silnik, nie pisałem wcześniej że moje uno to model 1,0 clip

    Dodano po 2 [minuty]:

    pomyłke moja instalacja to Landi LES 98
  • Poziom 12  
    1. Twój reduktor ma jedyną śrubę służącą do regulacji obrotów jałowych.
    2. 7,5-8,5, o ile na mieście to jest w sam raz, a nawet za mało, jak na ten silnik.
    3. Reduktor może już padać.
    4. Instalacja przełącza paliwo na gaz jak się silnik zagrzeje, czy od razu?
  • Poziom 9  
    można ręcznie na gaz albo poprzez przegazowanie i wtedy sam sie włancza gaz złe jst to że nawet jak silnik jest zimny to jak sie chce ruszyć szybciej i da sie dużo gazu to wtedy sie automatycznie przełancza na gaz a na zimnym sulniku nie bardzo chce chodzić , mam śróbke do regulacji przy parowniku, spalanie 7,5 do 8,5 w jeździe mieszanej ale więcej na drodze nie na trasie tylko na zwykłej polskiej drodze, mam zamontowany nowy parownik, ostatnio podregulowałem i na razie nie gaśnie wydaje mi sie jednak że bede umsiał jechać z tym do fachowca tylko zobaczeile bedzie mi teraz palił, Ale znajomy ma Audi 80 z silnikiem 2.0 i mówi że mu pali 12 litrów gazu czy to możliwe , jeśli moje autko Uno pali 8 litrów i ja mam silnik 1.0 ,
  • Poziom 11  
    szanowny kolego. Ale jaki parownik wstawiłeś teraz? czy masz dwie regulacje? jedna to duża śruba a druga to mała (bajpas) to jest ważne bez tej informacji nie mam możliwości ci udzielić pomocy. Nazwa i model jest na parowniku. Jestem pewien że jest to zła regulacja napięcia membrany. podaj model to pomogę.
  • Poziom 24  
    Wujcio napisał:
    Ale znajomy ma Audi 80 z silnikiem 2.0 i mówi że mu pali 12 litrów gazu czy to możliwe , jeśli moje autko Uno pali 8 litrów i ja mam silnik 1.0 ,


    Jeśli obliczyłeś sobie matematycznie że Twoje Uno w takim wypadku powinno palić 6L gazu to jesteś w wielkim błędzie!!!
  • Poziom 21  
    A sprawdzałeś/wymieniałęś podstawowe elementy w samochodzie: filtr powietrza, świece , kable WN, kopułka, a najprowdopodobnie masz zawory do regulacji (wydechowe od jazdy na lpg+zubożała mieszanka są przymknięte i taki będzie objaw gaszenia na luzie).
  • Poziom 9  
    Maher jesteś specjalistą od gazu znasz sie na akich naprawach , regulacjach
  • Poziom 21  
    Znam się na tyle że nie jeźdze do specjalistów tylko sam sobie reguluje w 3 samochodach. Co do twojej instalacji jak niechcesz wstawiać krokowca (ja bym sobie wstawił - bez krokowca wcale nie mniej pali, a jak na śrubie za bardzo zubożysz nieszanke to zawory wypalisz ) to jedż gdzieś na analizator spalin i tam ustaw reduktor lub połącz się ze swoim komputerem LPG i z odczytów z sondy lambda też możesz ustawić reduktor, a gaśnięcie u ciebie prędzej stawiałbym na rozregulowane zawory.
  • Poziom 9  
    maszan napisał:
    problem tkwi w rurze dolotowej powietrza do filtra. Tzn chwyt powietrza jest w sciance przedniej i wystepuje dodmuch powietrza, ktory zubaza mieszanke.Rozwiazania sa 3: mniej profesjonalne to zdjecie tej rury z tego lejka i umocowanie zeby zaciagalo powietrze z wewnatrz komory silnika i bardziej profesjonalne to podpiecie kompensacji do parownika no i oocja 3 to zabudowanie jakas scianka wlotu powietrza zeby powietrze nie wpadalo bezposrednio w otwor.

    zrób tak jak kolega pisze i po problemie podmóch wiatru gasi ci silnik a co do krokowego to i tak musisz go uruchomic bo zaden diagnosta nie powinien ci podbic przegladu
  • Poziom 11  
    witam. Ja miałem też ten sam problem, dojazd do krzyżówki wolne obroty i kapa silnik stoi. gazownicy tak go pokręcili aby to zlikwidować że zużycie gazu doszło do 19 litrów. Dodam że byłem w trzech warsztatach i każdy mówił co innego. Zabrałem się sam i efekt przy silniku 2.0 ie fiat Croma gaz leonardo IIgeneracji parownik Emmegas miasto 10-11litrów (straszne korki) trasa z Dąbrowy do Ełku 9 litrów. Przyczyna luz zaworowy 9ciasne zawory) musi być większy od fabrycznego o 0,05 filtr gazu częściowo nie drożny wymiana. szczelność układu ssącego (uszczelniony) miałem lewe powietrze między przepływką a przepustnicą. Przeróbka gazu między krokowym a mieszalnikiem wstawiony zawór śrubowy. Po tym wszystkim pod sonde miernik cyfrowy jazda i sprawdzanie spalania regulacja na trasie . Efekt widoczny.Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    niektóre parowniki montuje się wzdłuż a nie w poprzek. w większości przypadków tak jak wcześniej pisano problem tkwi we wlocie powietrza= trzeba go po prostu wykręcić najlepiej do tyłu. ale najpierw trzeba ustawić w miarę wysokie obroty śrubą przy parowniku ok 1000 lub 1100obr/min. Pamiętaj parownik wzdłuż a nie w poprzek samochodu.