Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony Xplode U929 zakłócenia po włączeniu silnika

08 Lip 2008 12:52 2155 6
  • Poziom 9  
    Witam!!

    Podłączam się do tematu...
    Sprzęt mam taki: Radio Sony Xplode U929, Wzmacniacz 4 kanałowy Blaupunkt, skrzynia basowa Clarion, głośniki Hertz, okablowanie z radia do wzmaka Caliber, okablowanie głośników odpowiedniej grubości, zasilanie + wzmaka bezpośrednio z aku, a masa wzmaka z bagażnika, wszystkie złącza i kable sprawdzone, masa z aku sprawdzona, nic nie uszkodzone, a problem jest następujący: wcześniej miałem radio z jednym wyjściem na wzmak więc miałem przy wzmaku rozgałęzienie (na dwa głośniki HERTZ i mostek na skrzynie), a teraz puściłem drugą żyłę aby to wszystko miało swoje kanały no i wpinam przód na głośniki i tył na skrzynię - mostek, odpalam auto i słyszę w głośnikach pompę i obroty (kabel od pompy idzie daleko), jak wypinam z wzmaka przednią lub tylną żyłę to jest ok... Nie mam filtrów i zastanawiam się nad kondensatorem...

    Dla pewności: samochód Seat Ibiza 1.9 TDi 2003r.

    Proszę o pomoc.

    ps. dodam, że przewody zasilające idą w jednym, a audio w drugim progu...
  • Spec od car audio
    Masa wzmacniacza z bagażnika. Pompa też tam pobiera masę i masz skutek. Szkolny błąd - masy na karoserię do wzmacniacza się nie daje tylko prowadzi się bezpośrednio z akumulatora. Bo tak bez sensu jest używanie grubego okablowania na plusie skoro rezystancja karoserii i tak jest dużo większa.
  • Poziom 9  
    Ahhaaaaa... Oki, mam nadzieje, że wtedy problem zniknie..., a co powiesz na temat kondensatora?? Montować??
  • Spec od car audio
    Najpierw zadbaj o odpowiednie podłączenie zasilania a potem zastanawiaj się co jeszcze dodać.
  • Poziom 9  
    No i lipa - dziś podłączyłem masę prosto od aku i nadal słyszę jakby pompę paliwa, albo wtryskiwacz, nie wiem, coś mi warczy w głośnikach... :/
  • Poziom 43  
    W takim tempie to sprzęt się moralnie zestarzeje nim dojdziesz co było przyczyną a na Allegro na wszystko mają recepty, medycyna chińska ;)

    A poważniej, zlepek sprzętów różnej maści nie wiadomo jak zamontowany z niewiadomo jakimi zakłóceniami które wypadało by usłyszeć i skojarzyć z jakimś urządzeniem....

    SławeK
  • Poziom 9  
    SlaweK napisał:
    W takim tempie to sprzęt się moralnie zestarzeje nim dojdziesz co było przyczyną a na Allegro na wszystko mają recepty, medycyna chińska ;)

    A poważniej, zlepek sprzętów różnej maści nie wiadomo jak zamontowany z niewiadomo jakimi zakłóceniami które wypadało by usłyszeć i skojarzyć z jakimś urządzeniem....

    SławeK


    więc powtórzę...
    Sprzęt mam taki: Radio Sony Xplode U929, Wzmacniacz 4 kanałowy Blaupunkt, skrzynia basowa Clarion, głośniki Hertz, okablowanie z radia do wzmaka Caliber, okablowanie głośników odpowiedniej grubości, zasilanie + wzmaka bezpośrednio z aku, a masa wzmaka z bagażnika, wszystkie złącza i kable sprawdzone, masa z aku sprawdzona, nic nie uszkodzone, a problem jest następujący: wcześniej miałem radio z jednym wyjściem na wzmak więc miałem przy wzmaku rozgałęzienie (na dwa głośniki HERTZ i mostek na skrzynie), a teraz puściłem drugą żyłę aby to wszystko miało swoje kanały no i wpinam przód na głośniki i tył na skrzynię - mostek, odpalam auto i słyszę w głośnikach pompę i obroty (kabel od pompy idzie daleko), jak wypinam z wzmaka przednią lub tylną żyłę to jest ok... Nie mam filtrów i zastanawiam się nad kondensatorem...

    Dla pewności: samochód Seat Ibiza 1.9 TDi 2003r.

    Proszę o pomoc.

    Aktualnie masę poprowadziłem grubym kablem prosto z aku...

    a jeśli chodzi o tempo to wcześniej mnie nie było...
    Moderowany przez Tomek Włodarczyk:


    Wydzieliłem z tematu z 2003r!: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=337229#337229