Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sterownik silnika BLDC 300W

bombi 22 Sep 2008 14:09 2497 4
  • #1
    bombi
    Level 12  
    Witam. Dostałem propozycję wykonania sterownika silnika BLDC. Oto niektóre parametry silnika: napięcie znamionowe 48 VDC, prąd znamionowy 6A, moc znamionowa 300W. Sterownik musi się mieścić w korpusie silnika, wymiary pakietu - fi 58x25mm. Martwi mnie głównie problem odprowadzania ciepła z elementów wykonawczych sterownika (tranzystory lub driver). Sterownik będzie się znajdował w korpusie silnika (58x25mm), który też będzie wydzielał ciepło i do tego ta moc 300W silnika. Nie mogę też stosować żadnego aktywnego chłodzenia.
    Ma ktoś jakieś wskazówki? Czy wogóle jest sens to wykonywać?
  • #2
    gregor50+
    Level 19  
    Ja bym oszacował jaka będzie moc strat wydzielona na sterowniku.
    Po tej mocy strat trzeba zaprojektować radiator i zobaczyć czy się zmieści a następnie oszacować ile zostało miejsca i czy realne jest zmieszczenie reszty układu.
  • #3
    slawussj
    Level 34  
    Witam . Czy kiedyś robiłeś sterownik BLDC ? Na jakim układzie chcesz go wykonać . Do czego ma być ten silnik ? Jak ciężki rozruch ?
  • #4
    bombi
    Level 12  
    slawussj wrote:
    Witam . Czy kiedyś robiłeś sterownik BLDC ? Na jakim układzie chcesz go wykonać . Do czego ma być ten silnik ? Jak ciężki rozruch ?

    Robiłem kiedyś sterownik silnika BLDC, moc 50W (wbudowany w wentylator). Sterownik będzie zbudowany na specjalizowanym mikrokontrolerzez pod aplikacje sterowników silników (Microchip).Jako driver chcę zastosować układ IRAMS10UP60A albo go zastąpić jakąś logiką + tranzystory IGBT.To drugie rozwiązanie to niższe koszty.
    Układ ma zapewnić rozruch silnika pod obciążeniem przy dowolnych nastawach obrotów.
  • #5
    slawussj
    Level 34  
    Nie wiem , czy ten IRAMS10UP60A nie będzie ciut mały . Prąd w impulsie to nie będzie 10Amax. , ale trochę więcej . Przy rozruchu pod obciążeniem liczyłbym się z 20-30 amperami.