Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator do motocykla z Maruti

22 Wrz 2008 15:53 2612 19
  • Poziom 10  
    Sorki panowie ze zakładam niepotrzebnie kolejny temat ale dorwałem niedawno całkiem malutki alternator od suzuki maruti, i niestety tam niema oznaczeń typu B+ i D+ , tylko jest przy jednym zacisku oznaczenie "16" a przy drugim nic niema. Czy jest to obojetne gdzie podłącze kontrolke ładowania a gdzie plus akumulatora?
    Pozdrawiam
    A tu jest zdjecie alternatora od tyłu.
    https://obrazki.elektroda.pl/56_1222091200.jpg
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Śruba M8 do akumulatora
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No całkiem prawdopodobne jest ze tam jest IG, a L niema, poza tym kontrolka ładowania sie zaświeca gdy podłącze ja pod oba styki naraz tzn. pod IG i ten drugi niby L.
    Pozdro!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i gra, tak ma być
  • spec od auto-elektro
    I co z tego że kontrolka świeci jak alternator tak nie będzie ładował, misi być podłączone L- kontrolka, IG- zasilanie po zapłonie.P
  • Poziom 10  
    Czyli co mam podac na IG? Z plusa akumulatora po stacyjce na IG?
    A i jeszcze jedno pytanie: do kontrolki ładowania włożyłem żarówke z postojówki od malucha, nie za mocna?(4w)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Cześć
    Zrobiłem jak mówiliście i hmmm co moge powiedzieć: kontrolka nie świeci się, ale jak kreciłem napędem alternatora to napięcie wzrastało. Co jest grane?
    Pozdro!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No plus z akusia na stacyjke i ze stacyjki na kontrolke i z kontrolki na alternator na zacisk L
  • Poziom 10  
    A więc co może być tego przyczyną? słabo naładowany akumulator? bo o podłączeniu IG i L wirnik stawia opór, i kręcąc nim widze na mierniku ze napiecie o jakieś 0,5v wzrasta.
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli wszystko podłączyłeś dobrze to masz alternator uszkodzony. Zasada sprawdzenia jest prosta- jak alternator jest sprawny to podłączasz w następujący sposób / oczywiście wszystkie przewody odłączone z głównym zasilaniem włącznie/. Podłączasz kontrolkę do zacisku L -kontrolka nie świeci, podłączasz zasilanie na IG -kontrolka się zapala ale brak oporu przy kręceniu, podłączamy główne zasilanie - kontrolka świeci, czuć opór wirnika. Jeżeli kontrolka nie świeci a wyczuwalny jest opór jest uszkodzony regulator napięcia.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Czyli co alternator nadaje sie na smieci, czy jest mozliwa naprawa w jakims zakładzie elektromechanicznym?
    Bo jak podłacze kontrolke pod L, napiecie po stacyjce pod IG, a gł. przewód z akumulatora na alternator pod rube M6, to jest opór, czyli mozliwe ze regulator do wymiany?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Klejus89 napisał:
    podłączeniu IG i L wirnik stawia opór, i kręcąc nim widze na mierniku ze napiecie o jakieś 0,5v wzrasta.

    Czym go napędzasz?
  • Poziom 10  
    Hehe ręcznie:D, ale mógłbym spróbować wiertarką!
  • spec od auto-elektro
    Alternator będzie ładował normalnie ,tylko nie będzie kontroli.P
  • Poziom 10  
    No dokładnie, rozpędziłem go do dość wysokich obrotów i zaczął normalnie ładować, tylko powiedzcie co mam zrobić z tą kontrolką? Isc do jakiegos mechanika czy olać to?
    Pozdro!
  • spec od auto-elektro
    Na razie możesz jeździć jak się zepsuje to przy okazji naprawisz.P