Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vaillant atmomax pro vuw 240/2-3 - problem z zaworem?

22 Sep 2008 23:20 6196 5
  • Level 10  
    witam serdecznie i proszę o wsparcie. miałem następującą sytuację:ogrzewanie wody działało (pomijając przypadki zawieszania się i grzania grzejników) a ogrzewanie grzejników po minucie wyłączało się - bardzo szybko piec osiągał wymaganą temperaturę (jakby chodził w małym obiegu), w efekcie do grzejników mało co dochodziło i było zimno.Po paru minutach zgodnie z nastawami włączał się ponownie ale też na krótko. Rozebrałem pompę i trójdrożny i na oko wszystko ok (nie wiem czy iglica nie powinna chodzić nieco lżej). Ale żeby było weselej po złożeniu, teraz grzanie wody wyłącza się po paru sekundach z sygnalizacją na diodzie (brak wody?). jednocześnie głośno chodzi pompa i nagrzewa sie jej korpus (łopatki chodziły równo i bez oporów).
  • Level 10  
    nikt mi nie pomoże? ale jestem uparty, jeszcze raz rozkręciłem i porządnie wszystko wyczyściłem, odkamieniłem i nasmarowałem. silnik raczej w porządku, wałek przesuwa się. raczej jest problkem w drugą stronę, ciśnienie wody (bo tak to chyba ma być) nie wypycha kuli z powrotem i gorąca woda nie wypływa poza piec. mogę liczyć na wsparcie?

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    jakiś postęp jest, wodę ciepłą już mam ale grzejniki nadal zimne, poobserwowałem dokładnie, gorąca woda napewno nie przechodzi pod ciśnieniem przez zawór trójdrożny, za nim na wyjściu jest lekko ciepła, przed - bardzo gorąca. najbardziej niepokoi mnie gorąca pompa - macie jakies pomysły? Dla mnie podejrzany ten trójdrożny
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Twoje podejrzenia wydają się słuszne.Rozejrzyj się za nowym zaworem.
  • Heating systems specialist
    zasada jest taka jesli odkręcisz silniczek to podczas przełanczania powinieneś widzieć trzpień który przesuwa się góra dól,
    oś nie może przeskakiwać na zębatce silnika co słychać jako terkotanie podczas przełanczania ,
    przy odkręconym silniku powinno się dać ręcznie przestawić oś zaworu np cienkimi szczypcami.
    jeżeli odkamieniłeś i nasmarowałeś to powinno działać o ile nie masz zerwanej zębatki, skrajnie może być uszkodzona płyta główna (widziałem taki przypadek)
  • Level 10  
    walczę dalej, silnik jest ok, po odkręceniu od zaworu i podłączony pięknie chodzi w obie strony. Ręcznie przyciągnąłem też kulę zaworu do siebie, odblowując obieg i grzejniki dalej ledwo chłodne. A więc silnik i zawór trójdrożny zostały uniewinnione. Ale "coś" sprawia, że do układu nie jest "tłoczona" gorąca woda pod odpowiednim ciśnieniem. A więc pompa, jej sterowanie czy coś jeszcze może blokować? Żona juz sie do mnie nie odzywa. :)
  • Heating systems specialist
    czasem może być tak że zabity wymiennik ciepłej wody użytkowej powoduje zbyt duże ciśnienie wody i układ nie może się przełączyć podczas pracy pompy. czy zawór podczas uruchomienia przechodzi test i zamyka otwiera? zawór musi być naprawdę czysty, zawory 2002-2005 warto wymienić na nowszy model stary model można rozpoznać po otworach bocznych wielkości 3-4 mm nowsze są dużo większe mają ok 8-9mm
    różnica to inny kształt kulki gumowej zaworu.
    jak się udo to 250 w kieszeni wtedy kup coś żonie :D a po cichych dniach nie będzie śladu.