Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 -jaki alternator?

ziomalkoryto2 23 Sep 2008 17:33 9815 11
  • #1
    ziomalkoryto2
    Level 2  
    Witam!
    mam pytanie - jaki seryjnie jest montowany alternator w Skoda Felicia 1.3 1995 rok?
    bo muszę wymienić na nowy i nie wiem jaki kupić
    jeszcze jedno> jeżeli mam np 55A to czy mogę zamontować 70A?
    pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    mariush19
    Level 13  
    ja pol roku temu kupilem zamiennik jakis turecki z allegro za 190zl i sprawuje sie wysmiemicie, na wlaczonych swiatlach i dmuchawie na II , CB, i radiu CD napiecie 14,23V
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    sq6fmy
    Level 22  
    Standardowo był 55A ale bez zmian możesz zamontować Magnetrona 70A. Do 1.6 był Bosch 70A i nie pasuje w miejsce Magnetrona.

    Nie kupuj tureckiego bo mają krótką żywotnośc. Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki.

    Szczotki w regulatorze możesz wymienić profilaktycznie - kosztują kilka złotych. Lepsze to niż wymieniac regulator na zamiennik - w wiekszości są badziewnej jakości (podobnie jak wszystkie tanie zamienniki części do Felicii)
  • #6
    Seweryn01
    Level 14  
    Witam. Ja miałem zamontowany 70A Magnetron. Natomiast teraz mam 90A bo założyłem wspomaganie kierownicy. Więc jak by ktoś był zainteresowany to za półdarmo moge odsprtzedać tą 70-ątkę.

    Z tego co mi wiadomo jesli auto nie miało wspomagania to były dwa rodzaje alternatorów jeden 70A na pasek 4-ro rowkowy oraz 55A na pasek klinowy (jeden klin) Ale także z tego co wiem to można zamienić koła pasowe z obu alternatorów. A mocowania są takie same do bloku silnika obu alternatorów. Natomiast jest jeszcze alternator 90A produkcji Hella ma pasek 6-cio rowkowy i inne mocowanie do bloku silnika. Tego alternatora juz nie założysz zamaist 55A. Alternatory o których mówiłem dotycfzą silnika 1.3.

    A to prawda ze lepiej używany orginał niż zamiennik. Przerabiałem to już nie raz.
  • #7
    mariush19
    Level 13  
    sq6fmy wrote:
    Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki.
    a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego magnetona na polke, na dodatek przy 3tys rpm przestawal ladowac, prawopodobnie diody byly juz do wymiany
  • #8
    viper555
    Level 39  
    Oczywiście że pierścienie są wymienne natomiast nie widzę powodu do ich wymiany ponieważ Magneton ma kilku milimetrowe pierścienie i z powodzeniem nadają się do przetoczenia czego nie można powiedzieć o zwykłych pierścieniach mających 2 mm na średnicy.P
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Seweryn01
    Level 14  
    To prawda że wgłębienie 1mm to nie problem. Problem pojawia się kiedy pierścienie nie sa okrągłe a sa juz jajkami wtedy niszczą sie szczotki i jak kolega wspomniał że przy 300 obr nie miał ładowania to właśnie najprawdopodobniej winy zniekształconych pierścieni. Przetoczenie pierścieni często pomaga. A Magnetron 70A ma rzeczywiście solidne pierścienie.
  • #11
    piotrpat
    Level 2  
    A może ktoś mi powie czy moge przełożyć sam wirnik alternatora 55a do stojana alternatora 70A? Mechanicznei pasuje ale czy nie spalę uzwojeń wirnika?
  • #12
    User removed account
    User removed account