Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 -jaki alternator?

23 Sep 2008 17:33 9212 11
  • Level 2  
    Witam!
    mam pytanie - jaki seryjnie jest montowany alternator w Skoda Felicia 1.3 1995 rok?
    bo muszę wymienić na nowy i nie wiem jaki kupić
    jeszcze jedno> jeżeli mam np 55A to czy mogę zamontować 70A?
    pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 13  
    ja pol roku temu kupilem zamiennik jakis turecki z allegro za 190zl i sprawuje sie wysmiemicie, na wlaczonych swiatlach i dmuchawie na II , CB, i radiu CD napiecie 14,23V
  • User removed account  
  • Level 22  
    Standardowo był 55A ale bez zmian możesz zamontować Magnetrona 70A. Do 1.6 był Bosch 70A i nie pasuje w miejsce Magnetrona.

    Nie kupuj tureckiego bo mają krótką żywotnośc. Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki.

    Szczotki w regulatorze możesz wymienić profilaktycznie - kosztują kilka złotych. Lepsze to niż wymieniac regulator na zamiennik - w wiekszości są badziewnej jakości (podobnie jak wszystkie tanie zamienniki części do Felicii)
  • Level 14  
    Witam. Ja miałem zamontowany 70A Magnetron. Natomiast teraz mam 90A bo założyłem wspomaganie kierownicy. Więc jak by ktoś był zainteresowany to za półdarmo moge odsprtzedać tą 70-ątkę.

    Z tego co mi wiadomo jesli auto nie miało wspomagania to były dwa rodzaje alternatorów jeden 70A na pasek 4-ro rowkowy oraz 55A na pasek klinowy (jeden klin) Ale także z tego co wiem to można zamienić koła pasowe z obu alternatorów. A mocowania są takie same do bloku silnika obu alternatorów. Natomiast jest jeszcze alternator 90A produkcji Hella ma pasek 6-cio rowkowy i inne mocowanie do bloku silnika. Tego alternatora juz nie założysz zamaist 55A. Alternatory o których mówiłem dotycfzą silnika 1.3.

    A to prawda ze lepiej używany orginał niż zamiennik. Przerabiałem to już nie raz.
  • Level 13  
    sq6fmy wrote:
    Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki.
    a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego magnetona na polke, na dodatek przy 3tys rpm przestawal ladowac, prawopodobnie diody byly juz do wymiany
  • Level 39  
    Oczywiście że pierścienie są wymienne natomiast nie widzę powodu do ich wymiany ponieważ Magneton ma kilku milimetrowe pierścienie i z powodzeniem nadają się do przetoczenia czego nie można powiedzieć o zwykłych pierścieniach mających 2 mm na średnicy.P
  • User removed account  
  • Level 14  
    To prawda że wgłębienie 1mm to nie problem. Problem pojawia się kiedy pierścienie nie sa okrągłe a sa juz jajkami wtedy niszczą sie szczotki i jak kolega wspomniał że przy 300 obr nie miał ładowania to właśnie najprawdopodobniej winy zniekształconych pierścieni. Przetoczenie pierścieni często pomaga. A Magnetron 70A ma rzeczywiście solidne pierścienie.
  • Level 2  
    A może ktoś mi powie czy moge przełożyć sam wirnik alternatora 55a do stojana alternatora 70A? Mechanicznei pasuje ale czy nie spalę uzwojeń wirnika?
  • User removed account