Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wielki problem z CB po zakupie suba i zmianie kabli

kwiat6 23 Wrz 2008 21:37 2779 23
  • #1 23 Wrz 2008 21:37
    kwiat6
    Poziom 10  

    Witam!

    Mam nadzieję, że tu uzyskam jakieś wskazówki, w końcu to forum specjalistów w dziedzinie Car Audio. Przedstawię sytuacje szczegółowo. Otóż zakupiłem skrzynkę Hertz es 200, w drzwiach z przodu siedzą Hertz ESK 165 a wszystko napędza Magnat 480. Wszystko gra ładnie itp. Jednak wzmacniacz się wyłączał i po poradach zmieniłem kable na 10 mm2, zasilanie i masę oczywiście. Posiadam również CB radio President Wilson z anteną Sirio ML 145. Problem polega na tym, że jak mam włączone CB (zawsze!!) i włączam radio to CB trzeszczy w rytm muzyki! Często również słyszę świst silnika w głośniku CB. Jednak nie zawsze tak się dzieje, czasami potrzeszczy trochę i przestaje, czasami jak by sam trzask się podgłaszał a potem ściszał. Kompletnie nie wiem o co tu chodzi!! Samo CB działa doskonale. Rzeczy, sprawdzenia które wykonałem:

    - podejrzewając kabel zasilający, podmieniłem na ten stary, mniejszy - 0 zmian.
    - podejrzewając masę, podmieniłem masę na starą - 0 zmian
    - Odłączyłem suba od wzmacniacza - również 0 zmian.
    - Odłączyłem kable sygnałowe - 0 zmian
    - Wyjąłem wzmacniacz z auta i podłączyłem zarówno zasilanie jak i masę na krótko do akumulatora. Potem do tego przednie głośniki, kabel remote oraz sygnałowy. Niestety dalej to samo. Dotykając ręką radia niby było lepiej, ale ciągle nie ma ciszy.
    - CB podłączyłem bezpośrednio do akumulatora - również to samo.
    - Odłączyłem antenę od CB - wydaje mi się, że jest ok. Podmieniłem MLke na Hustlera i znów to samo.
    - Podejrzewając wreszcie mojego Presidenta podmieniłem CB na TTI 880 - również nic to nie dało.

    Ma ktoś jakiś pomysł, co jeszcze mogę sprawdzić? Bezpieczniki jaki mam to we wzmacniaczu 2x20 A, radio 10 A i na kablu + przy aku 40 A. CB podłączone do zapalniczki.

    0 23
  • Sklep HeluKabel
  • #2 23 Wrz 2008 22:02
    lambers
    Poziom 12  

    A masz jakiś filtr przeciwzakłóceniowy na zasilaniu radia? Jeśli nie to zamontuj, nie jest to duży wydatek. Przydałby się ewentualnie jeszcze filtr antenowy np. pasmoprzepustowy, wyciął by wszystko (prawie) poniżej i powyżej częstotliwości pracy radia.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 23 Wrz 2008 22:05
    kwiat6
    Poziom 10  

    Nie mam żadnych filtrów. Wcześniej było wszystko ok, stało się tak kilka dni po wymianie kabli zasilających na grubsze. Podejrzewam teraz uszkodzenie jakiegoś elementu we wzmacniaczu, co może powodować falę elektromagnetyczną i promieniuje na antenę od CB.

    0
  • #4 23 Wrz 2008 22:09
    lambers
    Poziom 12  

    Sprawdź jeszcze dokładnie prowadzenie masy, nie same kable, ale połączenia masy, może to wina złego uziemienia/ekranowania...

    0
  • #5 23 Wrz 2008 22:11
    kwiat6
    Poziom 10  

    Masz na myśli masę wzmacniacza? Jest bardzo mocno przykręcona i myślę, że to nie to. Jak już to masa radia, ale nie wiem gdzie ona jest bo ciężko tam cokolwiek zobaczyć :(

    0
  • #6 23 Wrz 2008 22:19
    lambers
    Poziom 12  

    Nie zawsze mocno znaczy dobrze, przetrzyj wszystkie połączenia papierem ściernym i przesmaruj wazeliną techniczną. Przychodzi mi jescze jedno do głowy. Czasami układ zapłonowy potrafi narobić bałaganu, a mianowicie przewody wysokiego napięcia, mogą mieć mikroprzebicia, które emitują falę elektromagnetyczną podczas wyładowania. Ale najpierw sprawdź masy.

    0
  • #7 23 Wrz 2008 22:27
    kwiat6
    Poziom 10  

    Przewody odpadają, bo na wyłączonym silniku jest to samo.

    0
  • #8 23 Wrz 2008 22:29
    lambers
    Poziom 12  

    te zakłócenia są w formie trzasków?

    0
  • #9 23 Wrz 2008 22:31
    kwiat6
    Poziom 10  

    Ciężko to określić, raczej szumów. Jak jest uderzenie basu to jest jakby delikatna przerwa w szumie po czym dalej szumi. Powiedziałbym że szumi w rytm muzyki.

    0
  • #10 24 Wrz 2008 21:27
    kwiat6
    Poziom 10  

    Doczytałem, że źródłem zakłóceń może być sam wzmacniacz. Pytanie jednak dlaczego wcześniej działał ok a nagle coś się zepsuło?

    0
  • #11 24 Wrz 2008 22:24
    djpietrekbest
    Poziom 14  

    mam pytanie czy czasami kabel od anteny niejest puszczony razem z kablami sygnałowymi do wzmaka i zasilaniem do niego w jednym progu jeśli tak to przenieś kabel antenowy na drugą stronę, oraz sprawdź czy masz włączony filtr ANL bo takowy to radio posiada środkowy przełącznik do góry oraz czy jest przestawione na PL na wyświetlaczu w górnym lewym rogu, niby małomoże mieć to wspólnego ale zawsze można spróbować chodź to radio też takie dobre niejest, słabe filtry, pozdro spróbuj jeszcze z podmianą na lepsze radio CB typu walker presidenta, lub conajmniej omega ponieważ mają lepsze filtry przeciwzakłuceniowe a te dokładane to prawie nic niedają

    0
  • #12 24 Wrz 2008 22:40
    kwiat6
    Poziom 10  

    djpietrekbest napisał:
    mam pytanie czy czasami kabel od anteny niejest puszczony razem z kablami sygnałowymi do wzmaka i zasilaniem do niego w jednym progu jeśli tak to przenieś kabel antenowy na drugą stronę,


    oczywiście kabel sygnałowy idzie prawym progiem, zasilanie lewym a antenowy środkiem.

    Cytat:
    oraz sprawdź czy masz włączony filtr ANL bo takowy to radio posiada środkowy przełącznik do góry oraz czy jest przestawione na PL na wyświetlaczu w górnym lewym rogu, niby małomoże mieć to wspólnego ale zawsze można spróbować chodź to radio też takie dobre niejest, słabe filtry, pozdro spróbuj jeszcze z podmianą na lepsze radio CB typu walker presidenta, lub conajmniej omega ponieważ mają lepsze filtry przeciwzakłuceniowe a te dokładane to prawie nic niedają


    chyba kolega nie doczytał, CB to President Wilson, chyba nie trzeba o nim wiele pisać :)

    0
  • #13 25 Wrz 2008 00:24
    damiankop
    Poziom 22  

    a mi się wydaje że antene na magnesie robi takie jaja bo ja też słyszałem dziwne rzeczy w CB do puki nie zamontowałem anteny jak należy czyli w dziurce...

    0
  • #14 25 Wrz 2008 00:27
    kwiat6
    Poziom 10  

    więc dlaczego wcześniej było ok?

    0
  • #15 25 Wrz 2008 00:29
    djpietrekbest
    Poziom 14  

    sorki, nie doczytałem faktycznie :D dam ci taką rade podjedź do najbliższego zakładu montującego radia CB i niech sprawdzą czy czasami nie poleciały filtry bo niestety wilson niby jest jakby pochodną herberta ale już jakość zastosowanych filtrów trochę się różni, i niech sprawdzą antenkę swr-em oraz jej przejścia na kablu czy jest cały

    0
  • #16 25 Wrz 2008 19:34
    kwiat6
    Poziom 10  

    Uszkodzenie CB oraz anteny wykluczam, bowiem podmieniłem radyjko na TTI 880, oraz antenę na hustlera i zero różnicy. Musi to być wina wzmacniacza, tylko nie wiem co i jak mam sprawdzić.

    Dodano po 5 [godziny] 26 [minuty]:

    Słuchajcie, zrobiłem test. Przeniosłem CB wraz z anteną do innego samochodu, który stał metr od mojego. Zasilanie z zapalniczki właśnie z tego auta. I co? TO SAMO!! Robi się wesoło, cyrk za darmo. Po wyłączeniu mojego systemu audio jest ok, tak jak u mnie. Co teraz? Chyba coś we wzmacniaczu padło, jakiś filtr czy coś?

    Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:

    Proszę o odpowiedź jakiegoś elektryka czy da się coś z tym wzmakiem zrobić, bo ja się nie znam :(

    0
  • #17 11 Paź 2008 13:36
    Zibibyk
    Poziom 1  

    Koledzy mam podobny problem.
    SKODA Octavia II radio CB Cobra 75
    Dopóki nie zamontowałem wzmacniacza i skrzyni wszystko było ok.
    Po podłączniu dokładnie taki sam efekt, CB gra w rytm muzyki z radia.
    Jak radio jest wyłączone to CB gwiżdże.
    Problem rozwiązuje się sam jak wyjmuję bezpiecznik z kabla zasilającego wzmacniacz, wszystko hula oprócz muzy.

    Macie pomysł jak się do tego zabrać, żeby móc korzystać z obu rzeczy bez nerwów???

    Czekam na podpowiedzi (antena na uchwycie nie na magnes)

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    0
  • #18 12 Lut 2009 11:24
    kwiat6
    Poziom 10  

    Dalej jestem w lesie ale mam dwa pomysły, na których wykonanie na razie brak czasu. Pierwszy to wykonanie obudowy wzmacniacza z blachy lub aluminium aby odbijała ona promieniowanie z przetwornicy. Drugi pomysł to dołączenie do samochodu takiego paska masowego ciągnącego się po ziemi. Co myślicie o tych pomysłach?

    0
  • #19 12 Lut 2009 12:50
    pita1988
    Poziom 28  

    Mialem taki sam problem Po zamontowaniu filtra przeciw-zakluceniwego trzaski i swisty ustaly.Kolega mial podobnie przyjechal do mnie zebym to mu naprawil ale poskutkowalo poprostu przelozenie kabli w aucie z jednej strony na druga :D

    0
  • #20 12 Cze 2009 09:56
    wojas1985
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam podobny problem. Auto to mercedes c-klasa z 2000r cd president johnny II wzmacniacz carpowet HPB-602. jak jest uderzenie basu to radio CB trzeszczy w rytm basu po jakimś czasie się uspokaja i potem znowu trzeszczy i tak w kółko. Jak odłączyłem wzmacniacz to było wszystko OK w CB. Podłączyłem CB do innego samochodu i trzasków nie było. Spróbowałem wiec podłączyć do akumulatora i trzeszczy. Czy kondensator na wzmacniacz załatwił by sprawę trzeszczenia? Dzięki wielkie za wszelkiego rodzaju podpowiedzi.

    0
  • #21 12 Cze 2009 12:26
    wydym
    Poziom 15  

    Witam,wiesz znajomy miał podobny problem i znalazł na allegro taki filtr do CB i zakłócenia ustały....
    Radio było podłączone prosto z aku i wpięty w te kable filtr...
    Kosztował on coś koło 20zł...
    Pozdrawiam

    0
  • #22 17 Cze 2009 12:04
    wojas1985
    Poziom 2  

    Założyłem filtr i nic nie pomogło. Czy ktoś wie czy kondensator na wzmacniaczu załatwi sprawę?

    0
  • #23 17 Cze 2009 14:58
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    wojas1985 napisał:
    Czy ktoś wie czy kondensator na wzmacniaczu załatwi sprawę?
    Załatwi sprawę stabilizacji zasilania wzmacniacza - na pewno.. Na przesiewanie na CB nic nie pomoże.
    Kondensator to nie jest filtr przeciwzakłóceniowy.

    0
  • #24 17 Cze 2009 20:45
    Kalasz
    Poziom 15  

    A jeśli podpinaliście masę wzmacniacza do karoserii pojazdu to czy daliście dodatkową masę do akumulatora? często jest tak, że ciągnie się grube przewody zasilające do wzm, a masa akumulatora jest na przewodzie 6mmm2 i ma zaśniedziałe styki. Spróbowałbym jeszcze wymienić akumulator i sprawdzić jeśli dodatkowa masa nic by nie dała. pozdrawiam!

    0