Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voager 2,5 CRD - ustawienie rozrządu

ferguson30 24 Sep 2008 22:08 20515 16
  • #1
    ferguson30
    Level 10  
    Witam .Potrzebuję informacji o ustawieniu kół rozrządu ,schemat ,rysunek .
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    ferguson30
    Level 10  
    Dzięki kolego ale czy to napewno jest do silnika 2,5 CRD?
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Witam to jest rozrząd 2,5 td na kołach zębatych. Zadzwoń to się dogadamy mam 2,5 crd.
  • #5
    bogdanpozniak
    Level 2  
    Gdzie można w Krakowie naprawic rozrząd za dobrą kase ?
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Co to znaczy za dobrą?
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Tanio tzn. ile?
  • #9
    duzakasa
    Level 1  
    Koledzy możecie zamieścić dla 2,5crd nie dla 2,5TD

    pozdrawiam
  • #10
    ferguson30
    Level 10  
    Schemat ustawienia 2,5 CRD
    Chrysler Grand Voager 2,5 CRD - ustawienie rozrządu
  • #11
    andexp
    Level 20  
    1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz.
    2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji.
    3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator.
    4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody wodne z tyłu głowicy.
    5. Koła wałków rozrządu są bez klinów, są na stożku.
    6. Generalnie wałek wydechowy blokuje się po omacku patrząc przez otwór do montażu blokady przez lusterko. Z ssącym też trzeba się mocno przypatrywać.
    7. Mimo porządnych blokad trzeba uważać bo wałki nie sa blokowane całkowicie na sztywno/ mają kilku stopniowy "luz". Trzeba na to uważać.
    8. Jeśli chcesz wymienić pompę wody to będziesz musiał wymontować koła wałków i blachę osłonową pod kołami. Jeśli nie uda się wymienić samego wkładu pompy wody to czeka Ciebie demontaż/montaż chłodnicy oleju i prawdopodobnie turbiny. Pompę wody montuj oryginalną. Zamienniki poniżej 1000 szybko się rozsypują i ciekną.
    9. Czas wymiany (z pompą wody) od 8 rbh do 2,5 dni (zależy jak będzie szło).
    10. Nie wierz jesli w ASO JEEP powiedzą Ci za wymianę rozrządu z częściami 1700 pln. Nie wiedzą co mówią. Sprawdziłem osobiście we Wrocławiu.
  • #12
    ferguson30
    Level 10  
    andexp wrote:
    1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz.
    2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji.
    3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator.
    4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody wodne z tyłu głowicy.
    5. Koła wałków rozrządu są bez klinów, są na stożku.
    6. Generalnie wałek wydechowy blokuje się po omacku patrząc przez otwór do montażu blokady przez lusterko. Z ssącym też trzeba się mocno przypatrywać.
    7. Mimo porządnych blokad trzeba uważać bo wałki nie sa blokowane całkowicie na sztywno/ mają kilku stopniowy "luz". Trzeba na to uważać.

    Chyba kolega się troszkę zagalopował ,z opisem tych trudności ?
    Ja już kilka razy wymieniałem rozrząd w swoim aucie i nigdy nie odkręcałem rozrusznika ,alternatora czy termostatu,żeby włożyć blokady .
    Blokady zakładam jeszcze jak stary pasek jest założony i nie ma większych problemów z trafieniem w otwory,a żeby mi koła się nie obróciły ,to używam blokady od VW ,do ich blokowania,tak dla pewności (blokada wkładana miedzy dwa koła od przodu ,klin)i dopiero wtedy przecinam stary pasek. :D
  • #13
    andexp
    Level 20  
    Powiedź mi jakim cudem wkręcasz blokade do wałka ssącego skoro otwór do niej w głowicy jest zasłonięty przez alternator.
    Przy pompie wody wg. Ciebie także jest lajtowo i jej wymiana to żaden problem nawet wtedy kiedy nie da się wymienić samego wkładu (bo nie da sie odkręcić mocowania przewodu wychodzącego z tyłu pompy i odchylic go o kilka centymetrów modląc się przy okazji aby oring który tam siedzi nadal był szczelny) i trzeba rwać pompę z podstawą.
    Zrobiłem tych rozrzadów powyżej 10 i nigdy nie uważałem tej roboty za przyjemną.

    P.S. Fakt, że bez pompy wody można ten rozrząd wymienic w 6-7 godzin jeżeli bedziesz sie ostro sprężał, a na tzw. flamaster to nawet w 5 z przerwą na kawę, ale chyba nie o to chodzi.
  • #14
    ferguson30
    Level 10  
    andexp wrote:
    Powiedź mi jakim cudem wkręcasz blokade do wałka ssącego skoro otwór do niej w głowicy jest zasłonięty przez alternator.


    Przepraszam i zwracam honor !
    Ma kolega rację z tym alternatorem ,trzeba go zdjąć ,po prostu nie wymieniam rozrządu codziennie więc umknęło to z tym alternatorem mojej uwadze ,ale drugą blokadę aby włożyć nie trzeba wyciągać termostatu ,tylko wystarczy zdjąć z niego wąż .
    I ja jeszcze nigdy nie wymieniałem w swoim pompy wody ,i nie słyszałem aby oryginalna potrzebowała wymiany a miałem już nakręcone blisko 500 000 km.
    Ale każdy ma swoje metody.
    Pozdro.
  • #15
    ferguson30
    Level 10  
    Wymieniałem w swoim wczoraj pasek rozrządu czas3:30h na podjeździe przed domem pompa wody żadnego wyczuwalnego luzu auto ma przejechane 147 tys mil.Wymieniłem tylko pasek.
  • #16
    diodabg
    Level 30  
    ferguson30 wrote:
    miałem już nakręcone blisko 500 000 km.

    Po roku !
    ferguson30 wrote:
    auto ma przejechane 147 tys mil

    Kolega pieścił licznik?
    Wymiany rozrządu nie robi się na wyścigi bo śpiesząc się można popełnić błąd i będzie płacz .
  • #17
    ferguson30
    Level 10  
    Nie pieściłem licznika tylko w międzyczasie zmieniłem auto ,i to nowe ma mniej najechane...ale był czas najwyższy na wymianę paska,robiłem to bez zbytniego pośpiechu ,a ponieważ już któryś raz z kolei to poszło bez problemów.