Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Swięcą Kontrolki ABS I Ręczny W VW Sharan 1.9TDI po 2000 rok

johny1300 25 Sep 2008 19:44 15725 16
  • #1
    johny1300
    Level 11  
    Witam
    Mam problem po 2 tygodniowym postoju odpalilem dzis auto i zapalila sie mi kontrolka ABS i mruga kontrolka recznego hamulca po kasowaniu pokazuje sie bland 668 to jest cos z napieciem pin 30 i nie wiem gdzie szukac jesli jest ktos co mial ten problem prosze o pomoc.
    Dziekuje.
  • #2
    adamo
    Level 21  
    Witam podstawa to sprawdzenie bezpieczników
    Pzdr
  • #3
    johny1300
    Level 11  
    Sprawdzaleme i wsztstkie sa ok te po lewej stronie pod kierownica te kolo bateri tez ok.
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Na akumulatorze jest taka skrzynka, która rozdziela +, bezpieczniki mogą być dobre, lubi się przegrzać konektor od dołu
  • #5
    johny1300
    Level 11  
    Sprawdzilem wlasnie te 5 blaszek oporowych i wszystkie sa ok co jeszcze moze byc nie tak ?
  • #6
    johny1300
    Level 11  
    Witam nie ma tam nikogo co bz mi poradzil z tym problemem dyis popoludniu musze jechac tzm autem w trase i mam nadzieje ze nic sie nie stanie przez to ze swieci ABS
    Czekam na jakies podpowiedzi.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Po pierwsze to nie są "blaszki oporowe", tylko bezpieczniki, oprócz nich są tam jeszcze 3 30A zwykłe bezpieczniki płaskie i zobacz jak wyglądają kable, które od nich odchodzą
  • #8
    johny1300
    Level 11  
    Wszystkie te bezpieczniki sa ok i kabel dochodzacy od akumlatora i wychodzace do instalacji tez sa czyste, bezpieczniki te plaskie tez sa ok ale ja tam mam 2 x 30A i 1 x 3A
    Napisz mi tez jak wiesz jak sie kasuje inspekcie po wymianie oleju bo swieci mi service w zegarach tam gdzie kilomerty pokazuje.
    Dyieki...
  • #9
    krecik2003
    Level 13  
    Po pierwsze:
    http://wiki.ross-tech.com/index.php/00668

    Do sprawdzenia bezpieczniki:
    2 sztuki 30A w skrzynce kolo akumulatora,

    bezpieczniki po otwarciu klapki przed lewym kolanem kierowcy:
    bezpiecznik nr 2 (10A)
    bezpiecznik nr 3 (5A)
    bezpiecznik nr 15 (10A)
    (numeracja jest chyba zaznaczona) na plastiku zaraz pod bezpiecznikami.

    Jak nie to, to sprawdzac polaczenia i napiecie zasilania woltomierzem az do modulu ABSu.

    Co do kasowania inspekcji:
    1) wcisnij przycisk zerowania kilometrow (ten z prawej) i trzymaj
    2) wlacz zaplon
    3) jezeli jeszcze nie znikla inspekcja to pokrec pokretlem od zegara (tym z lewej) az zniknie
    4) wylacz zaplon
  • #10
    johny1300
    Level 11  
    Witam Moze wiesz jakie piny w kosci zapinanej do modulu ABS maja napiecie + 12 sa tam 4 wieksze i reszta malych w kturych pojawia sie + 12 po wlaczonym zaplonie.
    Reszta jest ok bezpieczniki w aucie jak i pod maska
    dzieki za pomoc i wskazowki.
  • #11
    krecik2003
    Level 13  
    Co do modulu abs to nie wiem. Sprawdz jeszcze przekaznik nr 109 w skrzynce bezpiecznikow czy sie nie grzeje to moze byc on - zmierz spadek napiecia (wlacz duzo odbiornikow). A jakie masz napiecie w instalacji?
  • #12
    johny1300
    Level 11  
    Witam
    Wczesniej nie mialem czasu zagladnac na ten przekaznik dzis go sprawdzilem i nie grzeje sie poza tym wydaje sie mi ze on nie odpowiada za ABS tylko za zaplon nie wiem juz gdzie szukac przyczyny, widze ze malo kto zaglada na tego typu problem i nie wiem czy w takim razie ktos mi pomoze znalesc usterke?
    Czekam na jakies podpowiedzi.
  • #13
    krecik2003
    Level 13  
    Oczywiscie ze on nie odpowiada za sam ABS! To jest glowny przekaznik przez ktory wszystko jest zasilane (rowniez modul ABSu). Nie ma czegos takiego jak przekaznik od ABSu. Chodzi o to ze moduly ABSu i poduszek sa najbardziej czule na jakiekolwiek wahanie napiecia zasilajacego. A napiecie sprawdziles? Podepnij przyrzad (najlepiej analogowy) gdzie trzeba i zmierz. Po wlaczeniu zaplonu powinno byc 12V (nie mniej jak 10V jakby grzaly swiece zarowe lub krecil rozrusznik), a po zapaleniu ok 14V. Moze jak krecisz rozrusznikiem to napiecie spada ponizej 10V i wtedy lapie blad. A moze poprostu akumulator padaka?
  • #14
    johny1300
    Level 11  
    Dzieki za wskazowki co do problemu wziolem miernik bo nie mam innego ustrojstwa by sprawdzic napiecie i jak podpinam mam napiecie 12.64 V przy zaplonie i pracy rozrusznika pokazuje sie 10.42V i juz po odpaleniu 14.16V po wlonczeniu wszystkiego co mozna obciazyc alternator daje 13.60/70V wiec chyba jest ok sprubuje jeszcze na innej bateri moze cos sie zmieni.
    Powiec mi czy za kazdym razem musze kasowac blenda czy on sam zniknie jak bedzie prad ok.
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
  • #15
    krecik2003
    Level 13  
    Napiecia niby w normie. Blad raczej sie sam nie skasuje... Jeszcze mnie zastanawia ta kontrolka hamulca - dalej swieci? A moze gdzies Ci cos zalalo - ostatnio byly deszcze prawie non stop. Sprawdz pod dywanikami czy czasem kable nie plywaja w wodzie...
  • #16
    johny1300
    Level 11  
    Witam
    Dziekuje serdecznie za pomoc jaka byla mi udzielona od wszystkich odpisujacych na moj problem jaki mialem z ABS, dzis zaczolem szukania starymi metodami od modulu ABS pokolei po kablach tam gdzie sie wpinaja do kasety bezpiecznikow kolo akumlatota i tam jeden z kabli mial utleniony styk po czym mialem na kablu 9.30V a nie pelne 12V po rozebraniu skrzyneczki na pare czesci i wycieciu plasiku kolo wtyku ukazalo sie utleniona blaszka idaca do bezpiecznika, zrobilem z kabla mostek i polutowalem razem poskladalem i wszystko zaczelo dzialac blendy tez ma skasowane i dalej ciesze sie fajna jazda jakie daje VW SHARAN
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc.
  • #17
    carrot
    Moderator of Cars
    Mogę tylko napisać: "a nie mówiłem" ;)