Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Swięcą Kontrolki ABS I Ręczny W VW Sharan 1.9TDI po 2000 rok

johny1300 25 Wrz 2008 19:44 13265 16
  • #1 25 Wrz 2008 19:44
    johny1300
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem po 2 tygodniowym postoju odpalilem dzis auto i zapalila sie mi kontrolka ABS i mruga kontrolka recznego hamulca po kasowaniu pokazuje sie bland 668 to jest cos z napieciem pin 30 i nie wiem gdzie szukac jesli jest ktos co mial ten problem prosze o pomoc.
    Dziekuje.

    1 16
  • #2 25 Wrz 2008 20:09
    adamo
    Poziom 21  

    Witam podstawa to sprawdzenie bezpieczników
    Pzdr

    3
  • #3 25 Wrz 2008 20:12
    johny1300
    Poziom 11  

    Sprawdzaleme i wsztstkie sa ok te po lewej stronie pod kierownica te kolo bateri tez ok.

    0
  • #4 25 Wrz 2008 20:12
    carrot
    Moderator Samochody

    Na akumulatorze jest taka skrzynka, która rozdziela +, bezpieczniki mogą być dobre, lubi się przegrzać konektor od dołu

    0
  • #5 25 Wrz 2008 20:57
    johny1300
    Poziom 11  

    Sprawdzilem wlasnie te 5 blaszek oporowych i wszystkie sa ok co jeszcze moze byc nie tak ?

    0
  • #6 26 Wrz 2008 09:26
    johny1300
    Poziom 11  

    Witam nie ma tam nikogo co bz mi poradzil z tym problemem dyis popoludniu musze jechac tzm autem w trase i mam nadzieje ze nic sie nie stanie przez to ze swieci ABS
    Czekam na jakies podpowiedzi.

    0
  • #7 26 Wrz 2008 09:30
    carrot
    Moderator Samochody

    Po pierwsze to nie są "blaszki oporowe", tylko bezpieczniki, oprócz nich są tam jeszcze 3 30A zwykłe bezpieczniki płaskie i zobacz jak wyglądają kable, które od nich odchodzą

    0
  • #8 26 Wrz 2008 10:44
    johny1300
    Poziom 11  

    Wszystkie te bezpieczniki sa ok i kabel dochodzacy od akumlatora i wychodzace do instalacji tez sa czyste, bezpieczniki te plaskie tez sa ok ale ja tam mam 2 x 30A i 1 x 3A
    Napisz mi tez jak wiesz jak sie kasuje inspekcie po wymianie oleju bo swieci mi service w zegarach tam gdzie kilomerty pokazuje.
    Dyieki...

    0
  • #9 26 Wrz 2008 11:43
    krecik2003
    Poziom 13  

    Po pierwsze:
    http://wiki.ross-tech.com/index.php/00668

    Do sprawdzenia bezpieczniki:
    2 sztuki 30A w skrzynce kolo akumulatora,

    bezpieczniki po otwarciu klapki przed lewym kolanem kierowcy:
    bezpiecznik nr 2 (10A)
    bezpiecznik nr 3 (5A)
    bezpiecznik nr 15 (10A)
    (numeracja jest chyba zaznaczona) na plastiku zaraz pod bezpiecznikami.

    Jak nie to, to sprawdzac polaczenia i napiecie zasilania woltomierzem az do modulu ABSu.

    Co do kasowania inspekcji:
    1) wcisnij przycisk zerowania kilometrow (ten z prawej) i trzymaj
    2) wlacz zaplon
    3) jezeli jeszcze nie znikla inspekcja to pokrec pokretlem od zegara (tym z lewej) az zniknie
    4) wylacz zaplon

    1
  • #10 28 Wrz 2008 23:04
    johny1300
    Poziom 11  

    Witam Moze wiesz jakie piny w kosci zapinanej do modulu ABS maja napiecie + 12 sa tam 4 wieksze i reszta malych w kturych pojawia sie + 12 po wlaczonym zaplonie.
    Reszta jest ok bezpieczniki w aucie jak i pod maska
    dzieki za pomoc i wskazowki.

    0
  • #11 29 Wrz 2008 00:02
    krecik2003
    Poziom 13  

    Co do modulu abs to nie wiem. Sprawdz jeszcze przekaznik nr 109 w skrzynce bezpiecznikow czy sie nie grzeje to moze byc on - zmierz spadek napiecia (wlacz duzo odbiornikow). A jakie masz napiecie w instalacji?

    0
  • #12 01 Paź 2008 19:17
    johny1300
    Poziom 11  

    Witam
    Wczesniej nie mialem czasu zagladnac na ten przekaznik dzis go sprawdzilem i nie grzeje sie poza tym wydaje sie mi ze on nie odpowiada za ABS tylko za zaplon nie wiem juz gdzie szukac przyczyny, widze ze malo kto zaglada na tego typu problem i nie wiem czy w takim razie ktos mi pomoze znalesc usterke?
    Czekam na jakies podpowiedzi.

    0
  • #13 02 Paź 2008 09:19
    krecik2003
    Poziom 13  

    Oczywiscie ze on nie odpowiada za sam ABS! To jest glowny przekaznik przez ktory wszystko jest zasilane (rowniez modul ABSu). Nie ma czegos takiego jak przekaznik od ABSu. Chodzi o to ze moduly ABSu i poduszek sa najbardziej czule na jakiekolwiek wahanie napiecia zasilajacego. A napiecie sprawdziles? Podepnij przyrzad (najlepiej analogowy) gdzie trzeba i zmierz. Po wlaczeniu zaplonu powinno byc 12V (nie mniej jak 10V jakby grzaly swiece zarowe lub krecil rozrusznik), a po zapaleniu ok 14V. Moze jak krecisz rozrusznikiem to napiecie spada ponizej 10V i wtedy lapie blad. A moze poprostu akumulator padaka?

    0
  • #14 02 Paź 2008 13:44
    johny1300
    Poziom 11  

    Dzieki za wskazowki co do problemu wziolem miernik bo nie mam innego ustrojstwa by sprawdzic napiecie i jak podpinam mam napiecie 12.64 V przy zaplonie i pracy rozrusznika pokazuje sie 10.42V i juz po odpaleniu 14.16V po wlonczeniu wszystkiego co mozna obciazyc alternator daje 13.60/70V wiec chyba jest ok sprubuje jeszcze na innej bateri moze cos sie zmieni.
    Powiec mi czy za kazdym razem musze kasowac blenda czy on sam zniknie jak bedzie prad ok.
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc

    1
  • #15 02 Paź 2008 15:55
    krecik2003
    Poziom 13  

    Napiecia niby w normie. Blad raczej sie sam nie skasuje... Jeszcze mnie zastanawia ta kontrolka hamulca - dalej swieci? A moze gdzies Ci cos zalalo - ostatnio byly deszcze prawie non stop. Sprawdz pod dywanikami czy czasem kable nie plywaja w wodzie...

    0
  • #16 03 Paź 2008 19:52
    johny1300
    Poziom 11  

    Witam
    Dziekuje serdecznie za pomoc jaka byla mi udzielona od wszystkich odpisujacych na moj problem jaki mialem z ABS, dzis zaczolem szukania starymi metodami od modulu ABS pokolei po kablach tam gdzie sie wpinaja do kasety bezpiecznikow kolo akumlatota i tam jeden z kabli mial utleniony styk po czym mialem na kablu 9.30V a nie pelne 12V po rozebraniu skrzyneczki na pare czesci i wycieciu plasiku kolo wtyku ukazalo sie utleniona blaszka idaca do bezpiecznika, zrobilem z kabla mostek i polutowalem razem poskladalem i wszystko zaczelo dzialac blendy tez ma skasowane i dalej ciesze sie fajna jazda jakie daje VW SHARAN
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc.

    1
  • #17 03 Paź 2008 20:01
    carrot
    Moderator Samochody

    Mogę tylko napisać: "a nie mówiłem" ;)

    0