Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat UNO, spada napięcie akumulatora

ld84 25 Sep 2008 21:03 5360 9
  • #1
    ld84
    Level 11  
    Witam, mam UNO, dość stare bo z 1993r. i oczywiście mam problem. Niecałe 1,5 roku temu kupiłem akumulator 55Ah i mniej więcej miesiąc temu akumulator wyładował się prawie do zera (z auta nie korzystałem może 2 dni), jednak auto odpaliło "na kable", przejechałem kilka kilometrów i paliło na dotyk. W niedzielę siadłem do auta, a ono ledwo kręciło i nie dało rady odpalić. Naładowałem akumulator i z ciekawości sprawdzałem napięcie na klemach, spadało po ok. 200mV na dobę. Zastanawiam się czym to może być spowodowane. Jest to prosty samochód, nie ma cudów:radio, alarm którego nie uzbrajam. Autem jeżdżę niemal codziennie po min. 15km, napięcie na akumulatorze przy pracy silnika wynosi 14,2-14,4V, przy włączonych wszystkich światłach, radiu, wentylatorze, ogrzewaniu szyby. Co to może być? alternator, akumulator, rozrusznik?


    pomóżcie
  • #2
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Wygląda na winę akumulatora. Albo coś go rozładowuje.
  • #3
    rico37p
    Level 28  
    A czy możesz zmierzyć pobór prądu przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach (oczywiście też wyłączonych).Złodziejem może być radio albo alarm . ostatnio demontowałem alarm który pobierał 0,5 A.
  • #4
    Michu10
    Level 32  
    Sprawdzić stan i czystość klem , miernik w łapę i pobór w mA , połączenie między aku -rozrusznik-alternator ,masy wszystkie połączenia, ładowanie na podwyższonych obrotach i na jałowych
  • #5
    ld84
    Level 11  
    Przy wyłączonym silniku pobór prądu to 20mA. W czasie pracy silnika spadek napięcia na przewodach prądowych rozrusznika, ładowania, masy jest dosłownie znikomy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, klemy sa czyściutkie, zasmarowane wazeliną techniczną, trochę rdzy jest na śrubach przy alternatorze i masie, ale jak pisałem, spadek napięcia jest strasznie malutki. Ładowanie na postoju i przy wysokich obrotach jest ok 14,4V, być może w trakcie jazdy na nierównościach cos nie łączy i nie ładuje?
  • #6
    Michu10
    Level 32  
    jeśli wszystko w kwestii połączeń jest ok, i ładowanie również to akumulator wymień
  • #7
    markpolo1
    Level 2  
    Ja miałem w swoim aku tak , że wysechł elektrolit po 2,5 roku , bo jak był 2 lata na gwarancji i zaplombowany to nie zaglądałem i źle . Kupiłem nowy i ok :-)
  • #8
    PEPE64
    Level 16  
    Witam. Najprościej (jak masz jedno auto) pożyczyć/wymienić z kimś akumulator na parę dni. Jak pożyczony padnie to winne Twoje auto, a jak u kogoś Twój padnie to złom (możliwe zwarcie w celach). Pozdrawiam.
  • #9
    PREDAT
    Level 23  
    Z takim diagnozowaniem za pomocą czyjegoś akumulatora, to śliski temat.
    Potem można uslyszeć pytanie "Ty co sie stalo z moim akumulatorem, przedtem
    dlużej mi trzymal" .
    Ja bym zaladowal do pelna akumulator i wlączyl światla na 5-10 min obserwując napięcie.
    Taki prosty sposób dużo może powiedzieć o kondycji akumulatora.
    Napięcie nie powinno spadać niżej 12V.
    Jeżeli po tym czasie nie zapali, wymienić.
  • #10
    PEPE64
    Level 16  
    Taki pomysł mi się nasunął, bo sam mam trzy auta, syn dwa i dwa (słabe) aku w rezerwie. Ale przy 20mA poboru, to raczej wskazuje na akumulator.