Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna 1995 1.8 8V

becszym 25 Sep 2008 21:15 5128 6
  • #1
    becszym
    Level 2  
    witam! mam problem, podczas odpalania laguny pekl pasek rozrzadu :/ zdjolem wszystko zdiagnozowalem i okazalo sie ze zawory nie odstaly. 2 zawory mi nie pasowaly to dotarlem je pasta zaworowa "zerowka" szklanki wyjolem i ponumerowalem oddalem glowice do planowania kupilem caly nowy rozrzad uszczelki itp itd. zlozylem wszystko i wystapily problemy :/. Rozrzad ustawilem wedlug auto daty czyli mysle ze jest to dobrze. podczas pracy silnika slychac jakies "stuki-puki" pod pokrywka zaworowa.
    Czy popychacze w tym silniku 1.8 8V sa juz hydrauliczne czy nie? bo plytki sa wyciagane czyli chyba jeszcze nie?
    Czy mozliwe jest ze jest luz na szklance jezeli ona nie jest hydrauliczna ?
    Jak moglo cos sie tam skopac jezeli wyciagalem tylko 2 zawory ( 5 i 8 )to jak juzby to tylko te dwie szklanki?
    A moze cos z rozrzadem nie tak? bo taki mi mechanik powiedzial :/ ze mam sunac w przod lub w tyl rozrzad o jeden zabek?
    Pozdrawiam
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Tam jest regulacja na płytki nie hydrauliczna , wygląda na to jakby szklanka pukała , no chyba że zle ustawiłeś fazy
  • #3
    becszym
    Level 2  
    a o ile mozna sie pomylic z fazami ? poniewaz jak zakladalem rozrzad to krecilem na sucho czy cos nie puka stuka wiec co moze byc z tymi fazami ?
    a moze to cos innego?
  • #4
    Michu10
    Level 32  
    Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
  • #5
    becszym
    Level 2  
    raczej odpada poniewaz zawsze po napiecu robie 4 obroty walem korbowym czyli 2 obroty walem rozrzadu i dwa razy sprawdzam ustawianie ? A moze sprawdzic tzn ustawic na punkciezerowym od strony kola zamachowego ? i od kreski na kolku dolnym po kreskach na pasku na kreske na kolku od walka rozrzadu?

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • #6
    klimosz
    Level 18  
    Powinieneś od tego zacząć sprawdzanie na początku. :arrow:
    Powinno być jeszcze miejsce na blokadę koło miarki wlewu oleju.Przecież w auto dacie piszą o tym.
  • #7
    becszym
    Level 2  
    dzieki wielkie jakos sobie poradzilem :) ustawilem na pkt zerowy na kole zamachowym i jest ok. Tylko jest 2 problem o ktorym juz wspominalem:
    a mianowicie po odpaleniu cos "wali" ale jak sie rozgrzeje to jest dobrze czy to moze byc pompa olejowa wadliwa? i nie daje wystarczajacego cisnienia do zaworow ?