Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ACTROS Mercedes benz 4140 niskie ciśnienie doładowania

kak126 25 Wrz 2008 22:01 6450 8
  • #1 25 Wrz 2008 22:01
    kak126
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!
    Mam problem z Actrosem, jest po prostu słaby szybko traci moc pod góre. Komputer nie wyświetla zadnych błędów w silniku ale ciśnienie doładowania maksymalnie osiąga 1.2 atm( wg moich informacji powinno być min 1.6 a nawet 2 atm).Turbina jest ok filtry też.Nie wiem czy mozliwe jest ze czujnik doładowania podaje za niskie ciśnienie i przez to komputer zmniejsza dawkę paliwa i w efekcie auto jest słabe ? Czy też trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej. Może ktoś miał podobny problem lub wie co w tej sytuacji robić?[/GVideo]

    0 8
  • #2 29 Wrz 2008 13:41
    gucio~1
    Poziom 21  

    A jak to mierzyłeś. Z obciążeniem pod górkę w ruchu? Manometrem czy odczytałeś z komputera pokładowego?

    0
  • #4 01 Paź 2008 22:16
    kak126
    Poziom 9  

    Ciśnienie było mierzone pod obciążeniem( komputer diagnostyczny i fizycznie manometr) . Mam nową teorię: był błąd "bicie czołowe koła biegunowego na 4 osi "( możliwy luz na piaście) okazało się że zabrudzone jest koło biegunowe i komp odczytuje to jako poślizg i włącza sie ASR ( ogranicza dawkę paliwa) . Niestety po wyczyszczeniu i naprawie ABS nie ma zadnej poprawy autko nadal jest słabe. Sprawdzę resztę kół napędowych pod kątem asr . Jak nie bedzie poprawy to ponownie będę szukał porady .

    0
  • #5 05 Paź 2008 07:43
    gucio~1
    Poziom 21  

    Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem km czy motogodzin to tak jak pisał kolega serwis_gh należy sprawdzić pompy. Jak nie dają właściwych dawek to nie będzie takiej ilości spalin na napędzie turbiny jak trzeba. Jakie jest ciśnienie paliwa za pompą podającą? Czy temperatura powietrza doładowanego też jest prawidłowo czytana?

    0
  • #6 09 Paź 2008 22:39
    kak126
    Poziom 9  

    Witam ! Niestety komputera diagnostycznego nie mam, nie jestem specjalistą od napraw . Auto kupilem w maju tego roku ( sprowadziłem z Niemiec) wcześniej niemiałem do czynienia z actrosami. Przez to niestety jestem skazany na fachowców z laptopami którzy potrafią powiedziec że ciśnienie jest małe ,może padł czujnik turbiny może turbina należy sie 200 zł. Piszesz że jesteś z Mikołowa może jest szansa żebyś sprawdził co jest z moim autem nie tak. Jestem z Wadowic więc mogę do Mikołowa podjechac to tylko 80 km. Wcześniej polikwiduję wszystkie błędy to będzie wiadomo na 100% co jest żle.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Paź 2008 07:05
    gucio~1
    Poziom 21  

    W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.

    1
  • #8 11 Paź 2008 20:15
    kak126
    Poziom 9  

    Ok! Sprawdzę to w czasie jazdy. Pisaleś coś o dawkach paliwa , jest możliwość sprawdzenia tego z kompa pokładowego? Jeśli tak to pod jakim kodem to sprawdzić? Zrobiłem z czujnikiem od abs( był oddalony od koła ) . Teraz komputer nie wyświetla zadnych błędów.

    0
  • #9 13 Paź 2008 21:06
    kak126
    Poziom 9  

    Sprawdziłem ciśnienie i max jaki daje turbina w czasie jazdy pod pełnym obciążeniem to 1.3 ( w pozycji MR 18 jest 2300 a w MR 19 1000) tak jest przy 1800 obr/min a przy 1500 1.1 do 1.2 . Temperaturę powietrza czujnik odczytuje dobrą .Autko ma przejechane 260 tyś km .Nie mam koncepcji co robić dalej.

    2