Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z temperaturą Corsa 1997 1.4 gaz

25 Wrz 2008 22:57 3669 11
  • Poziom 9  
    Witam

    Opiszę temat jeszcze raz najdokładniej jak tylko potrafię. Zatem

    Miałem planowaną głowicę z wymianą uszczelek w silniku 1.4 z gazem.
    Od razu problemu nie zauważyłem bo do pracy mam blisko i silnik nie zdążył się podczas jazdy dobrze rozgrzać.

    Więc podczas dłuższej jazdy zauważyłem, że temperatura którą wskazuje zegar na desce rozdzielczej początkowo normalnie wzrasta, jednak nie zatrzymuje sie w okolicach 92-95 stopni lecz wskazówka wskakuje na czerwone pole, nawet za nie wychodzi, po chwili załancza się wentylator i temperatura spada do ok. 98 st ale oscyluje w okolicach 100 st. Tak dzieje się po odpaleniu samochodu po nocnej drzemce. Pózniej wentylator załancza się juz w okolicach 100 st i temperatura utrzymuje się w okolicach 97-100 st celcjusza.

    Stojąc przodem do samochodu, silnika wąż który wchodzi do chłodnicy z lewej strony jest ciepły, chłodnica również. Po stronie prawej chłodnicy mniejszy w przekroju wężyk wchodzący do zbiornika z cieczą chłodzącą jest zimniejszy niż ten grubszy, który jest pod nim.

    Sam juz nie wiem co może być nie tak, czy to termostat żle funkcjonuje, czy może pompa tłocząca płyn nie działa jak trzeba, czy chłodnica jest zapchana jakimś syfem, czy jakieś czujniki temperatury nie działają poprawnie a może sam zegar jest kopnięty.

    Samochód był wprawdzie podpinany po komputer ale nic to nie wykazało.

    Poza tm...

    samochód na biegu jałowym ma za duże obroty. W serwisie od instalacji gazowych jeden z mechaników powiedział mi, że może to być spowodowane tym. iż podczas dokręcania glowicy pan dokręcił ja zbyt mocno w celu uzyskania poprawnych obrotów, bo takie na poczatku były ok 750 obr/min. teraz okolo 1200 nawet i więcej.

    Jęśli ktoś ma jakieś pomysły niech pisze będę bardzo wdzięczny.

    Pozdro
  • Poziom 39  
    na moje oko masz walnięty termostat a
    Cytat:
    W serwisie od instalacji gazowych jeden z mechaników powiedział mi, że może to być spowodowane tym. iż podczas dokręcania glowicy pan dokręcił ja zbyt mocno w celu uzyskania poprawnych obrotów

    to... dawno już takiej bajki nie słyszałem
    jeśli na benz obr są ok to niech ci ustawią tą gazownię
  • Poziom 38  
    lub czujnik ,czy zegar przekłamuje ,łatwo to sprawdzic.
  • Poziom 9  
    Panowie

    Dzis podczas gdy silnik chodził i wskazówka weszła na czerwone pole podszedłem do silnika i dotknąłem chłodnicy. Była zimna. Dobpiero po jakimś czasie zaczęła robić się ciepła i odpalił się wentylator.

    Coś mi się wydaje jak na mój gust, że termostat nie załączył się odpowiednio wcześnie stąd ten problem z temperaturą.

    Co wy na to???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Termostat za późno otwiera
  • Poziom 11  
    napisz jeszcze jaki był powód wymiany uszczelki pod głowicą , czy ubywało Ci płynu?? czy wsypywałes jakiś proszek do płynu który miał zlikwidowac wyciek?? jak tak to ci zasyfił układ i teraz musisz dobrze go wypłukac i wymienic termostat
  • Poziom 12  
    Witam.
    Tak jak napisał goldwinger- termostat. Czy termostat był wymieniany podczas naprawy?
  • Poziom 9  
    witam

    W odpowiedzi na pytania.

    Proszku żadnego do płynu nie wsypywałem.

    samochód mi nie odpalał na luzie dopiero po wciśnieciu gazu chodził ale tylko na wysokich obrotach z wciśniętym pedałem gazu.

    Mam wątpliwości co do wymiany tej uszczelki pod głowicą. Ten mechanik mi ją pokazywał i była przepalona, ( o ile była to moja uszczelka). Za całość zapłaciłem 650zł.

    Pojakimś czasie podskoczyły mi obroty zarówno na benzynie i na gazie.

    Innego mechanika polecił mi znajomy. Pojechałem do niego i okazało się że w silniczku krokowym od gazu był całkowicie wyjęty trzpień ze sprężynką.
    Śmiem twierdzić, że u tego pierwszego mechanika zostało to specjalnie wyjęte, bo nie sądzę żeby samo wypadło przy dokręconym silniczku.

    Na chwilę obecną wiem że muszę kupic nowy silniczek krokowy, termostat też nowy by się przydał no i czujnik temperatury chłodnicy bo wiatrak czasem się załancza czasem nie.

    Ten nowy mechanik zaproponował mi też wymianę sondy lambda na nową. ( jednoprzewodowa ok 50 zł). wcześniej jak jeżdźiłem na kompa wyskakiwał bład sondy.

    Także moje najbliższe zakupy to:
    1. silniczek krokowy
    2. termostat + nowy płyn
    3. czujnik temperatury chłodnicy
    4. sonda lambda

    Odnośnie czujnika temperatury chłodnicy, mój nowy mechanik powiedział że może tez być jakieś zwarcie dlatego wentylator nie załancza się regularnie.

    Jeśli macie jakieś spostzrżenia to CZEKAM

    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    kerob1 napisał:

    Ten nowy mechanik zaproponował mi też wymianę sondy lambda na nową. ( jednoprzewodowa ok 50 zł). wcześniej jak jeżdźiłem na kompa wyskakiwał bład sondy.

    Błąd sondy może być od instalacji gazowej. Sprawdź dokładnie sondę.
  • Poziom 9  
    witam

    Błąd sądy lambda wyskakiwał tylko podczas jazdy na benzynie. Ale nie zawsze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a czy może ktos z was zna jakis sklep gdzie można by zakupić silniczek krokowy do instalacji LPG.

    Chociaż powiem że na jednym forum ktoś pisał że mozna jeżdzić bez silniczka krokowego.

    co wy na to???

    Dodano po 4 [minuty]:

    u mnie w aucie jest coś takiego

    Problem z temperaturą Corsa 1997 1.4 gaz

    https://obrazki.elektroda.pl/61_1222868495.jpg
  • Poziom 14  
    Witam
    Ten problem to ja przerabiałem.
    Ten przewodzik który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest nie drożny on musi być ciepły powstaje poduszka i dla tego tak się dzieje {brak odpowietrzenia}sprawdź ten przewodzik i napisz na forum.