Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z DREAM XXI N podczas przełaczenia Pb/LPG

26 Wrz 2008 00:13 1385 11
  • Poziom 10  
    Od jakiegoś czasu mam problem przy przełączaniu benzyna/gaz w instalacji DREAM XXI N. Obiawia sie to chwilowym spadkiem mocy, szarpie podczas przełączenia, jakby samochód przez chwile nie dostawał mieszanki lub byla wtrysnieta z opóźnieniem. Byłem u kilku gazowników, ale bez wiekszych efektów. Obecnie zastanawiam sie nad zmianą listwy wtryskowej, ponieważ ostatni gazownik cos mowil, ze moze byc problem z bezwładnościa listwy.
    Mial ktoś podobny problem lub wie co moze byc jego przyczyna??
    Za wszelkie wskazówki bede wdzięczny.
  • Poziom 15  
    Niech twoj gazownik, zwroci uwage na parametry w momencie przelanczania, co do bezwladnosci listwy?? sam jestem ciekawy co mial na mysli to mowiac.
  • Poziom 10  
    Parametry przy przełączaniu są ustawione prawidłowo, skład mieszanki również. Zastanawiam się czy przypadkiem problem nie jest w świecach lub w przewodach zapłonowych, ale silnik po chwilowym szarpnięciu podczas przełączenia pracuje równo, więc chyba to by wykluczało tą przyczyne. Również nie mam pojęcia o co chodziło gazownikowi z tą bezwładnością listwy.
    Swoją drogą listwe regenerowałem i czyściłem, robiłem również autokalibrację, ale to nie usuneło usterki.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj zmierzylem rezystancję cewek na listwie i wynosi 7,4 Ohm. Z tego co wiem powinno być 3 Ohmy. Mógłby ktoś zmierzyć rezystancję cewek na swojej listwie?? Moze tutaj jest pies pogrzebany i jednak trzeba wymienic listwe.
  • Poziom 39  
    Mam pytanie czy dzieje się to przy każdym przejściu PB/LPG tzn. niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. I drugie pytanie, czy jak już przejdzie przez te dziury po przełączeniu to chodzi normalnie czy dalej kuleje.
  • Poziom 10  
    Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply, zawsze jast tak samo. Jak juz przejdzie na gaz pracuje rowno, na bezynie zreszta tez.

    Regulamin pkt 11,1 proszę poprawić. goldwinger
  • Poziom 39  
    Ja mam taką instalację tylko nie wiem czy z "N" czy bez, dotychczas nie miałem z nią żadnych problemów, ale na Twoim miejscu najpierw dobrze bym sprawdził elektrozawór, później reduktor. Bo jak później dobrze chodzi to reszta raczej będzie dobra.
  • Poziom 10  
    Z N to wtrysk sekwencyjny IV gen., a bez zwykla instalacja. Na początku podejrzewalem, ze to moze byc elektorozawor lub reduktor, ale gazownicy twierdzili, ze to raczej nie to, wiec odpuscilem sprawdzanie. ale moze warto.
    Z rozkreceniem reduktora jest troche zabawy, wiec moze akurat pojawi sie ktos kto mial podobna usterke i podpowie jak sobie z tym poradzil.
    Ale dzieki za sugestie.
  • Poziom 39  
    Ja mam sekwencję, więc to, że z N jest sekwencja, a bez to zwykła to nieprawda, czymś się różnią, ale obie są sekwencje. Wracając do tematu, elektrozawór puszcza gaz i jak go już puści to silnik później już pracuje normalnie, dlatego sugerowałem żeby najpierw sprawdzić elektrozawór.
  • Poziom 10  
    Gimak rozbierales juz reduktor?? Ja jeszcze tego nie robilem i nie wiem na co musze zwrocic uwagę. Mam zestaw naprawczy reduktora, wyczyszcze go, wymienie membrany i uszczelki. Zastanawiam się tylko nad elektrozaworem, nie wiem czy on jest w reduktorze, przed czy za. Jeśli elektozawór otwieralby sie zbyt pozno, co nalezy zrobic alby przyspieszyć otwieranie się go. Mozesz cos podpowiedzieć.
  • Poziom 15  
    Co zescie sie czepili biednego elektrozaworu jak samocho dziala na gazie to znaczy ze elektrozawor dzila on nie moze otwierac sie pozniej niz powinien.
  • Poziom 9  
    BoGi579 napisał:
    na podszybiu jest kostka nie wiem jak się nazywa ale ona wyłącza dopływ bp i włącza gaz, i odwrotnie, u kolegi to była przyczyna.