Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

410 mercedes silnik 2900wymiana uszczelki pod głowicą

marek390 26 Sep 2008 19:26 8178 10
  • #1
    marek390
    Level 10  
    Proszę o radę jak profesjonalnie wymienić uszczelkę pod głowicą.Chodzi mi przede wszystkim jak obchodzić się z rozrządem, ponieważ słyszałem,że jest wielki problem z ustawieniem rozrządu przy tym silniku.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Profesjonalnie możesz to zrobić w warsztacie który naprawia mercedesy.
  • #3
    marek390
    Level 10  
    Może jednak mniej profesjonalnie.
  • #4
    klimosz
    Level 18  
    Można tak:
    Demontujemy cały przód.
    Ustaw OT na kole pasowym.
    Zdemontuj pompę podciśnienia i zaznacz sobie pompę wtryskową na kole zębatym(koło,łańcuch,obudowa)pompa odbije po zluzowanie łańcuszka!
    Na wałku rozrządu masz wcięcie zaraz z przodu za kołem zębatym.
    Zdemontuj napinacz łańcuszka i dalej to normalnie jak inne głowice.
    Uważaj na dwie śruby mocowania pokrywy,lecą do miski!!

    Prosto i pewnie.
    Lub pocić się z blokadami i stopniami?
    Pozdrawiam.
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Klimosz "prosto i pewnie" może dla ciebie. Zobaczysz jak to się zakończy.
  • #6
    klimosz
    Level 18  
    Jeśli gość robi to pierwszy raz to niech się tego nawet nie łapie to nie maluch,gdzie uszczelkę można zmienić na wczasach pod namiotem w 3 godziny.
    Ale jeśli już to robił...Tak przynajmniej myśle :!:
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    to chyba żle myślisz. Przeczytaj uważnie pierwszy post.
  • #8
    marek390
    Level 10  
    Robiłem to w innych autach,ale tego mam robić pierwszy raz i mam wątpliwości do tego rozrządu.

    Dodano po 20 [minuty]:

    trans-serwis jak możesz coś więcej powiedzieć na ten temat to podziel się informacjami:)
  • #9
    marek390
    Level 10  
    Mam jeszcze jedno pytanie, z jaką siłą dociągnąć głowicę kluczem dynamometrycznym.
  • #10
    darekrawa
    Level 12  
    Z taką jaką fabryka zaleciła :) , nieraz jest też napisane na kartce przy uszczelce (zalecenia producenta).
  • #11
    yamahar19
    Level 11  
    witam !! mam auto date jak cos chcesz to pisz momenty tez tam sa!!! wal korbowy na kole pasowym masz ot jak zawsze pompa wtryskowa ma zaslepke w ktora wkrecasz srube!!! no i walek rozrzadu sa tam 2 kreski one musza byc razem ze soba a glowica
    MOMENTY DOKRECANIA GLOWICY
    1. 15 Nm
    2.35 nm
    3. 90 ° - stopni
    4.po 10 minutach dokrec jeszcze 90- stopni
    5 m8 sruby- 25 nm