Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Bora / Golf problem z silnikiem strata mocy

26 Wrz 2008 22:12 4813 6
  • Poziom 14  
    Witam mój problem wygląda tak, że od jakiś 2 miesięcy samochód którym jeździ mój Ojciec stracił na mocy bo miałem ostatnio okazję się nim przejechać jest to VW Bora 2.0 benzyna ciężko się rusza z miejsca na benzynie tak jak by przerywał na LPG dużo płynniej LPG (sekwencja) więc podłączyłem się i odczytałem następujące błędy i moje pytanie brzmi tak pojawia się cały czas błąd po nie całej sekundzie:

    16725 obwód czujnika pozycji wału rozrządczego poza zakresem/działanie

    gdzie takowy czujnik się znajduje i jakie są skutki jego błędnej pracy

    oraz pojawiają się błędy

    16519 ogrzewanie Sondy bank1 czyli tej bliżej kolektora

    16518 brak pracy Sondy bank1 ---||---

    oraz takie nie do końca zrozumiałe dla mnie

    17536 długoterminowy pomiar paliwa system za słaby czujnik 1

    16501 obwód temperatury chłodziwa silnika wys.temp (płyn w normie)

    i teraz pytanie czy do wymiany katalizator czy padła Sonda ?
    jutro sprawdzę miernikiem czy daje jakiekolwiek napięcie i podłączę się pod komputer od LPG i sprawdzę wskazania sondy czy w ogóle jest sprawna, bo z mojego doświadczenia to właśnie efektem straty mocy silnika jest sonda albo zapchany katalizator najbardziej martwi mnie błąd wału rozrządczego gdzie jest taki czujnik oraz jego skutki błędnej pracy

    z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam Rafał
  • Poziom 11  
    w tych silnikach zdażały się usterki sond tak przed jak za katalizatorem. Sprawdź na początek pracę sond, później sprawdź mapę wtrysku lpg, złe ustawienie mogło spowodować przekroczenie dopuszczalnej wartości adaptacji mapy wtrysku w sterowniku silnika i błędy dotyczące sond i korektorów paliwowych. Czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się za kołem pasowym, jest jednym z czujników potrzebnych (nie niezbędnych) do dokładniejszego obliczenia przez ECU czasu wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu. Główna jego funkcja to umożliwienie szybszego rozruchu.
  • Poziom 14  
    Witam, oto "log" zrobiony podczas pracy silnika niestety to się troszkę wszystko rozjechało ale jest w miarę czytelne samochód stał w miejscu i było maksymale wciśnięcie pedału gazu do oporu i jak widać napięcie na Sondzie zmieniło się o 0,01V czyli tak jak by wogóle nie reagowała, rozumiem że to jest już padnięta Sonda ?? i mam pytanie dla kogoś kto już ją wymieniał. bo widzę idacy przewód obok rur od wydechu i moje pytanie gdzie jest kostka ?

    Pozdrawiam Rafał i dziękuje za pomoc :)


    Cytat:

    -------------------------- Tbenz --- RPM --- Tgas --- Lambda

    2008-09-27, 16:54:11 --- 3,84 --- 796 --- 4,14 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:11 --- 3,84 --- 787 --- 4,14 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:12 --- 3,86 --- 802 --- 4,14 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:13 --- 3,84 --- 805 --- 4,14 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:14 --- 3,84 --- 799 --- 4,14 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:15 --- 3,84 --- 798 --- 4,14 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:16 --- 3,82 --- 801 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:16 --- 3,82 --- 810 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:17 --- 3,81 --- 794 --- 4,11 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:18 --- 3,81 --- 783 --- 4,11 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:19 --- 3,81 --- 793 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:20 --- 3,81 --- 782 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:20 --- 3,82 --- 798 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:21 --- 3,81 --- 802 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:22 --- 3,79 --- 796 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:23 --- 4,45 --- 683 --- 4,21 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:24 --- 5,6 --- 1567 --- 4,8 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:24 --- 7,26 --- 2982 --- 6,24 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:25 --- 3,86 --- 2207 --- 3,66 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:26 --- 8,78 --- 3427 --- 7,36 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:27 --- 4,13 --- 2884 --- 4 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:28 --- 5,49 --- 2837 --- 6,53 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:28 --- 8 --- 3599 --- 7,81 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:29 --- 3,58 --- 3127 --- 3,81 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:30 --- 5,62 --- 3915 --- 5,3 --- 0,62
    2008-09-27, 16:54:31 --- 2,78 --- 2900 --- 2,98 --- 0,63
    2008-09-27, 16:54:32 --- 0 --- 2007 --- 0 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:33 --- 2,74 --- 1164 --- 2,93 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:34 --- 2,88 --- 973 --- 3,17 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:35 --- 3,06 --- 828 --- 3,49 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:35 --- 3,36 --- 813 --- 3,79 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:36 --- 3,57 --- 813 --- 3,97 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:37 --- 3,74 --- 803 --- 4,11 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:38 --- 3,84 --- 808 --- 4,19 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:39 --- 3,9 --- 797 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:40 --- 3,97 --- 800 --- 4,3 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:40 --- 4,02 --- 803 --- 4,34 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:41 --- 4,05 --- 806 --- 4,35 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:42 --- 4,06 --- 792 --- 4,38 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:43 --- 4,08 --- 792 --- 4,4 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:43 --- 4,1 --- 797 --- 4,4 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:44 --- 4,11 --- 812 --- 4,4 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:45 --- 4,1 --- 798 --- 4,4 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:46 --- 4,1 --- 809 --- 4,4 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:47 --- 4,1 --- 798 --- 4,4 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:47 --- 4,08 --- 806 --- 4,38 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:48 --- 4,06 --- 801 --- 4,4 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:49 --- 4,08 --- 798 --- 4,38 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:50 --- 4,08 --- 812 --- 4,4 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:51 --- 4,05 --- 804 --- 4,37 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:51 --- 4,05 --- 794 --- 4,37 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:52 --- 4,05 --- 801 --- 4,35 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:53 --- 4,05 --- 799 --- 4,35 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:54 --- 4,05 --- 803 --- 4,37 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:55 --- 4,05 --- 800 --- 4,37 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:56 --- 4,06 --- 793 --- 4,38 --- 0,64
    2008-09-27, 16:54:56 --- 4,06 --- 784 --- 4,38 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:57 --- 4,06 --- 790 --- 4,37 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:58 --- 4,08 --- 799 --- 4,38 --- 0,65
    2008-09-27, 16:54:59 --- 4,08 --- 804 --- 4,38 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:00 --- 4,06 --- 794 --- 4,37 --- 0,65
    2008-09-27, 16:55:00 --- 4,05 --- 803 --- 4,37 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:01 --- 4,05 --- 804 --- 4,37 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:02 --- 4,05 --- 805 --- 4,37 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:03 --- 4,06 --- 815 --- 4,37 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:04 --- 4,05 --- 811 --- 4,34 --- 0,65
    2008-09-27, 16:55:04 --- 4,02 --- 819 --- 4,3 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:05 --- 3,98 --- 808 --- 4,29 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:06 --- 3,97 --- 808 --- 4,27 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:07 --- 6,3 --- 1959 --- 5,81 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:08 --- 5,38 --- 3264 --- 5,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:09 --- 3,09 --- 2372 --- 3,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:09 --- 3,49 --- 2210 --- 4,93 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:10 --- 2,98 --- 1835 --- 3,78 --- 0,63
    2008-09-27, 16:55:11 --- 5,26 --- 2049 --- 4,59 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:12 --- 4,91 --- 2959 --- 4,93 --- 0,63
    2008-09-27, 16:55:12 --- 8,37 --- 4224 --- 7,73 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:13 --- 3,49 --- 3244 --- 3,54 --- 0,63
    2008-09-27, 16:55:14 --- 0 --- 2327 --- 0 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:15 --- 2,56 --- 1512 --- 2,88 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:15 --- 2,61 --- 1139 --- 2,98 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:16 --- 2,82 --- 993 --- 3,22 --- 0,65
    2008-09-27, 16:55:17 --- 3,01 --- 856 --- 3,41 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:18 --- 3,22 --- 820 --- 3,6 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:18 --- 3,41 --- 829 --- 3,81 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:19 --- 3,57 --- 811 --- 3,94 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:20 --- 3,68 --- 803 --- 4,02 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:21 --- 3,74 --- 813 --- 4,08 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:21 --- 3,79 --- 806 --- 4,13 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:22 --- 3,82 --- 798 --- 4,16 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:23 --- 3,84 --- 802 --- 4,18 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:24 --- 3,87 --- 815 --- 4,19 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:25 --- 3,89 --- 806 --- 4,21 --- 0,65
    2008-09-27, 16:55:26 --- 3,89 --- 807 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:26 --- 3,89 --- 804 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:27 --- 3,89 --- 806 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:28 --- 3,9 --- 796 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:29 --- 3,89 --- 803 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:29 --- 3,9 --- 811 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:31 --- 3,9 --- 809 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:31 --- 3,9 --- 812 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:32 --- 3,9 --- 796 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:33 --- 3,92 --- 790 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:34 --- 3,92 --- 799 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:34 --- 3,92 --- 791 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:35 --- 3,92 --- 774 --- 4,22 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:36 --- 3,94 --- 793 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:37 --- 3,94 --- 803 --- 4,24 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:38 --- 3,94 --- 799 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:39 --- 3,95 --- 792 --- 4,24 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:39 --- 3,95 --- 804 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:40 --- 3,95 --- 796 --- 4,24 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:41 --- 3,95 --- 810 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:42 --- 3,95 --- 806 --- 4,26 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:42 --- 3,92 --- 815 --- 4,24 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:43 --- 3,9 --- 801 --- 4,21 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:44 --- 3,89 --- 795 --- 4,19 --- 0,64
    2008-09-27, 16:55:45 --- 3,89 --- 802 --- 4,19 --- 0,64
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Ewidentnie nie chodzi sonda przed katalizatorem, dobrze by było sprawdzić też drugą vagiem.
  • Poziom 14  
    a który blok to jest 2ga Sonda tak żebym mógł sprawdzić ?? byłbym bardzo wdzięczny :)

    Dziękuje za pomoc, pozdrawiam Rafał
  • Poziom 33  
    Nr. bloków możebyć inny dla danego silnika, zobacz w 001.
  • Poziom 14  
    heh kupiłem Sondę i chodziła przez 2minuty jazdy samochodem i tym razem pokazuje 0,00V :) albo wadliwa Sonda albo coś innego jest nie tak :/
    ----------------------------
    wczoraj wieczorem założyłem oryginalną Sondę Bosch'a i wszystko wrociło do normy :) no i jeszcze czujnik Halla o którym była mowa wyżej do wymiany ale to po wypłacie :) Dziękuje za Pomoc Pozdrawiam Rafał

    P.S. taki mały dodatek jeśli ECU pokazuje napiecie Sondy 0,64V - 0.65V oznacza to że, już jest w trybie awaryjnej pracy :)

    Temat Zamykam :)