Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault 19 1.9dT - słaby silnik, turbo się nie włacza.

dayus 28 Sep 2008 01:49 5466 10
  • #1
    dayus
    Level 21  
    WItam!
    Dowiedzialem sie,ze R19 nie ma przeplywomierza,totez to odpada.
    EGRa dT chyba tez nie ma.

    Gdy dodaje gazu,weze od intercoolera wogole nie robia sie twarde, a z tyłu gdzie widac takie ramię od zalaczania turbiny tez sie nie rusza.

    A samochód jest słaby, na oko to tak jakby mial z 70KM,a nie 90, jak powinien miec.

    Na forum o Vectrze czytalem tez,ze pomaga czyszczenie intercoolera i wezy dolotowych i wylotowych z oleju, u mnie weze te sa troche posmarkane olejem,ale jak narazie to w ogole nie zlacza m isie turbina.
  • #2
    MARIUSZ R
    Level 28  
    Spróbuj wyregulować długość cięgna o którym pisałeś.W mojej firmie był podobny przypadek.Citroen Jumper 2005 r. 2,8 HDI.Po podłączeniu do kompa wykazał błędy jakiś czujników.Kolega zaczął kręcić tym cięgnem i samochód jak nowy.Teraz czuć te 140 kucyków.
  • #3
    dayus
    Level 21  
    No ale jak mowisz,to sluzy do regulacji,a nie do calkowitego wlaczenia u mnie to sie wcale nie rusza:/
  • #4
    MARIUSZ R
    Level 28  
    dayus wrote:
    No ale jak mowisz,to sluzy do regulacji,a nie do calkowitego wlaczenia u mnie to sie wcale nie rusza:/

    To ze się nie rusza świadczy że nie działa,w cytrynie było to samo,żadnej reakcji.Zacznij od regulacji.W którą stronę to nie pamiętam.Przy okazji sprawdź czy łopatki turbiny się obracają ,bo może jest zatarta.
    Aha ,pamiętam że przed regulacją strasznie dymił na czarno gdy mu się depnęło powyżej 2200 obr/min.
  • #5
    dayus
    Level 21  
    No moj przy odpaleniu tylko troche dymi,ja ksie zagrzeje to juz ustaje. Ale nie wiesz,czy przed regulacja sie to choc troche ruszalo, to ciegno,przy dodawaniu gazu? Lopatki turbiny sie kreca,to sprawdzalem.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    dayus
    Level 21  
    Napewno ma małą wydajnosc,bo wiem jak idzie inna renowka z 90KM silnikiem dT. Moja jest duzo slabsza.
    A to,ze turbo sie nie wlacza wnioskuje,po tym,ze to ciegno nie zmienia polozenia,a w innych samochodach zmienia. No ale oswieciles mnie, turbina musi sie krecic,bo jest tam jakby obieg wymuszony.

    Kolejnym felerem u mnie jest nieszczelny intercooler i jego przewodu,poniewaz plastykowe kolanka byly polamane i sa tylko zaizolowane tasmą izolacyjna,wiec to zadne uszczelnienie.

    A,ze turbina nie dziala wnioskuje rowneiz po tym,ze weze od intercoolera po nacisnieciu gazu wcale nie robia sie twarde poprzez tloczone powietrze.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    dayus
    Level 21  
    Poczatkowo myslalem,ze to przeplywomierz,no ale w tym silniku tego nie ma,ale weze podcisnienia biegna.
  • #10
    adam7009

    Level 40  
    [quote="dayu

    Kolejnym felerem u mnie jest nieszczelny intercooler i jego przewodu,poniewaz plastykowe kolanka byly polamane i sa tylko zaizolowane tasmą izolacyjna,wiec to zadne uszczelnienie.

    [/quote]to uszczelnij porządnie,bo inaczej nie zadziała nawet jak zmienisz turbinę
  • #11
    dayus
    Level 21  
    No wlasnie apropos wezy? Szukam takich wezy do intercoolera nowych,ale nieorygijnalnych i znalesc nie umiem.

    Z czego weze stosowac,zeby dzialaly szczelnie i odpornie na temperature?

    Oryginalne weze sa drogie,a chcialbym zamiast tego plastykowego kolanka zastosowac waz.

    Ludzie tuninguja smaochodu,wstawiaja intercoolery z IVECO,ale musze go czyms polaczyc,jesli zza zderzaka wystaje.

    Jakich wezy uzyc?Ewnetualnie,to czy mozna te plastykowe kolanka pokleic zywica|?