Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Twingo - immo ze zmiennym kodem - jak dziala? Długie

28 Wrz 2008 11:12 4950 4
  • Poziom 10  
    Witam!
    Przebrnąłem przez wiele forów i not technicznych renault i wiem, że moje twingo z 1998r posiada centralny zintegrowany z immobilizerem. Schemat dzialania jest taki:
    Naciskając przycisk kluczyka wysyłany jest pakiet (podczerwień) dekoder przy lusterku wstecznym (zintegrowany z układem ściemniania ośw. wewnętrznego) rozpoznaje kod i wysyła sygnał ECU silnika z zezwoleniem na zapłon.

    Właśnie jestem po lekturze artykułu, w którym napisano że pewni naukowcy złamali kody "KeeLoQ" firmy Microchip. Przypomnę, że w moim kluczyku - chip podczerwieni to właśnie RKE-IR10 Microchip'a. Artykuł dotyczy transmisji radiowej ale zasada szyfrowania jest taka sama.

    Na podstawie numeru seryjnego samochodu i "Master numeru firmy" szyfruje się kod który potem jest wysyłany przez kluczyk. Dlatego właśnie przy dorabianiu kluczyka trzeba podać nr samochodu i nr kluczyka oryginalnego.

    Na podst postu Globola o tym jak zrobić sobie swój pilot zczytałem kody wysyałne przez mój kluczyk. Mamy więć [00000101]P[Sekwencja64bit][Sekwencja64bit] przy czym sekwencja jest dwa razy ta sama, przy następnym użyciu kluczyka jest oczywiście już inna.

    No i teraz trzeba mądrego który znajdzie zależność pomiędzy kodami, nr kluczyka i nr seryjnym samochodu i (lub) kodem awaryjnym;)

    Acha: drugi kluczyk: kupiony na allegro - też wysyła początek taki sam [00000101]...a cały ten post dotyczy kluczyków z podczerwienią, kod zmienny, 7znakowe oznaczenie kluczyka. (bez transpondera)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Kol. Krug nie wszyscy tak daleko sięgamy, brak czasu i chęci. Jednak jest to ciekawe. Jeśli coś zwęszysz podziel się tym, ja chętnie posłucham.
  • Użytkownik obserwowany
    Kruq a jak można złamac keeLoQ skoro jego idea polega na braku przesyły szyfru.
    Tylko interesuje mnie jak fabryka uzyskuje synchronizacje kluczyka ze sterownikiem, skoro zależy to właśnie od miejsca w którym został ostatnio użyty kod.