Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b3 1.9 td 1992 świece żarowe

przyjaciel 29 Wrz 2008 03:37 10790 16
  • #1 29 Wrz 2008 03:37
    przyjaciel
    Poziom 11  

    Witam wszystkich!
    Proszę o pomoc, mam kłopot z instalacją świec żarowych w moim passacie b3 1,9TD z 1992 roku.
    Po włączeniu kluczyka zapalała się kontrolka ale świece nie grzały, dopiero jak się odczekało aż zgaśnie potem po 10 sek zapalała się ponownie, było słychać pyknięcie przekaźnika i świece grzały.Po odpaleniu kontrolka gasła, świece się wyłączały, czyli potem wszystko ok. Zauważyłem też,że świece włączają się niezależnie czy silnik ciepły czy zimny. Wymieniłem czujnik temperatury( ten 4 ro pinowy) i znalazłem przecięty przewód od czujnika. Połączyłem i nie dało to żadnej poprawy. Świece grzeją nawet przy ciepłym silniku.
    Postanowiłem wymienić przekaźnik 284(7 pinowy od świec żarowych). Okazało się,że po wyjęciu przekaźnika lampka świec zapala sie po włączeniu kluczyka, gaśnie po jakimś czasie, reaguje na sygnał z czujnika temperatury, tzn przy ciepłym silniku(zworka zamiast czujnika) nie zapala się. Gaśnie przy włączeniu rozrusznika.
    Czyli tak jakby wszystko było ok, tylko świece nie grzeją bo brak przekaźnika.
    Kupiłem NOWY przekaźnik założyłem i tu znowu problemy:
    świece ładnie grzeją już za pierwszym razem ale... nie wyłączają się po uruchomieniu auta, kontrolka świeci dość długo.(tak jakby nie było sygnału z rozrusznika a jest bo sprawdzałem, zresztą poprzedni przekaźnik się rozłączał)
    Znowu brak reakcji na czujnik temperatury. Świece grzeją pomimo zworki.
    Kupiłem następny przekaźnik, już trzeci i sytuacja znowu taka sama.
    Bardzo proszę o pomoc, gdzie i czego szukać, jak sprawdzić sam przekaźnik, które piny na co wychodzą, co steruje kontrolką,że działa bez przekaźnika? Może ma ktoś schemat tego fragmentu instalacji.

    Dodano po 1 [godziny]:

    Mam jeszcze jedną wielką prośbę, gdzie są kostki do diagnostyki i w jakim kolorze, powinny być CHYBA dwie podwójne?

    Dodano po 52 [minuty]:

    Ma ktoś może rozpiskę bezpieczników i przekaźników w "rozdzielni"? :)?)

    0 16
  • #2 29 Wrz 2008 09:55
    przyjaciel
    Poziom 11  

    Żadnych sugestii?

    0
  • #3 01 Paź 2008 14:10
    chudino
    Poziom 11  

    ja miałem takiego paska tylko że 1.8 w benzynie. Kostki do sprawdzenia kodów błyskowych masz przy dźwigni zmiany biegów. Musisz ściągnąć tą plastikową obudowę, wystarczy że mocniej pociągniesz. Ja mam całą książkę do passata na komputerze. Wyślij mi na GG swojego maila. Moje GG 9977747

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Paź 2008 14:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P

    0
  • Pomocny post
    #5 01 Paź 2008 19:27
    italiano_41
    Poziom 14  

    Witam
    Opis styków
    T- czujnik temperatury
    L- kontrolka świec
    85-masa
    86-+ po stacyjce
    30-+z akumulatora
    50-rozrusznik
    Pozdrawiam.

    1
  • #6 01 Paź 2008 21:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Przesledz instalacje bo lampka bez przekaznika nie ma prawa zapalic sie.

    0
  • #7 01 Paź 2008 21:31
    robokop
    Moderator Samochody

    viper555 napisał:
    Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P

    Kolega się troszkę rozpędził, przecież to AAZ z mechanicznym wtryskiem, jak w traktorze.
    A co do świec warto sprawdzić bezpiecznik w komorze silnika, przykrecony w plastikowej obudowie do przedniej grodzi, często są zaśniedziałe styki. Gniazdo diagnostyki najprawdopodobniej znajduje się na desce rozdzielczej - pod klapką z rysunkiem silnika , przy stacyjce. Nie wiem jednak co chcesz w tym samochodzie zdiagnozować - co najwyżej ABS jeśli go masz.

    0
  • #8 01 Paź 2008 22:00
    italiano_41
    Poziom 14  

    Dokładnie tak bez przekaźnika kontrolka nie ma prawa działać
    chyba ze jest coś zwarte w instalacji.

    0
  • #9 02 Paź 2008 12:18
    przyjaciel
    Poziom 11  

    Witam wszystkich!
    Odnośnie tego autka, to jest to dopiero kupiony sprzęt. Przekaźnik świec mam zamontowany w desce z bezpiecznikami. Oczywiście bezpiecznik pod maska jest sprawny. Po wyjęciu przekaźnika kontrolka zapala się i gaśnie właściwie, reaguje też na czujnik temperatury, reaguje na impuls rozrusznika tylko nie grzeją świece. Zupełnie tak jakby był tam jeszcze jakiś inny sterownik do świec. Po włożeniu przekaźnika objawy jak opisałem.
    Nie ma pod maską nic poza bezpiecznikiem. Mam drugiego passata 1.9 z 91 roku i tam wszystko jest pod maską. W ogóle nie ma takiego przekaźnika jak w tym 1.9TD. Co do pompy to idzie do niej przewód na zawór i dwa przewody na wyłącznik przy przepustnicy. Pewnie do sterowania turbo, mam zawór do turbiny z dwoma przewodami podciśnieniowymi i podwójna kostką. N75 chyba. Jeśli ktoś zechciał by mi wkleić odpowiedni schemat....

    1
  • Pomocny post
    #10 02 Paź 2008 16:25
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czestym przypadkiem jest zamiana miejscami przekaźników wycieraczek tylnej i przedniej (są 2) przerywacza kierunków i przekaznika swiec żarowych lub ich osadzenie w złych gniazdach niektóre są zawsze wolne, a że pasuje to sie je tam wsadza.

    0
  • #11 02 Paź 2008 19:26
    przyjaciel
    Poziom 11  

    w tym przypadku wszystko jest tak jak ma być...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaciekawia mnie to działanie kontrolki BEZ PRZEKAŹNIKA.

    0
  • Pomocny post
    #12 02 Paź 2008 19:28
    viper555
    spec od auto-elektro

    Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P

    1
  • Pomocny post
    #13 02 Paź 2008 19:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wtym modelu passata 1,9 TD jest sterownik odrębny od przekażnika. Przekażnik służy tylko do przepuszczenia prądu, sterowany ze sterownika. Sterownik dostaje impuls między innymi z wyłącznika drzwiowego kierowcy.

    0
  • #14 03 Paź 2008 07:44
    przyjaciel
    Poziom 11  

    No to sprawa się wyjaśnia, jest istotnie podwójny przekaźnik. Widać ktoś wpakował do auta nie to co trzeba. Moje pytanie brzmi, jaki powinien być tam przekaźnik wykonawczy i czy ktoś ma schemat tego kawałka instalacji??
    Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc.(przycisk "pomógł"poszedł w ruch :)

    0
  • Pomocny post
    #15 03 Paź 2008 08:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Przekaźnik MAX w zależności od wersji panela, ale najczęściej pierwszy z lewej.P
    vw passat b3 1.9 td 1992 świece żarowe

    1
  • #16 03 Paź 2008 17:31
    przyjaciel
    Poziom 11  

    Wielkie dzięki Kolego viper555, zobaczę i napiszę co dalej.

    0
  • #17 15 Cze 2016 15:59
    rychu1708
    Poziom 14  

    podejme temat gdzie w koncu jest sterownik świec i przekaźnik bo piszecie madrości ale nic z teo nie wynika, każdy wie cos ale nie wie do konca a mi właśnie padły świece i musze kablem z akumulatora grzac

    1