Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter CDI bardzo dlugo kreci jak jest ciepły. POMOCY!!!

29 Wrz 2008 19:53 14240 9
  • Poziom 14  
    Witam,
    chodzi o Sprintera 208CDI 2.2 2002r.

    Auto jak jest ciepłe bardzo długo musi kręcić żeby zapaliło.
    W tej chwili jest w serwisie.
    Serwisant mówi że w komp. nie ma żadnych błędów, mówi że mierzył też napięcie na regulatorze ciśnienia na listwie i że jak kręci silnik to jest na poziomie od 0,3V i powoli rośnie do 0,7V, a jak samochód już zaskoczy to ma ksiażkowe ponad 1V (czy ok. 1,5V już nie pamiętam co mi mówił).
    W każdym razie on mowi że stawia na jakoś paliwa a po drugie na pompę wysokiego ciśnienia.

    Co do paliwa to obalilem tą tezę, bo zawsze tankuje w różnych miejscach a objawy się coraz bardzie pogarszają, tzn. coraz dłużej musi kręcić. W tej chwili już nawet po mału siada rozrusznik.

    Powiedziałem mu żeby zrobił jeszcze test przelewowy. Ma go zroobić jutro.

    Osobiście powiem wam, że raz już robiłem sam w tym aucie te oringi na regulatorze ciś. na listwie, ale wtedy samochód nie chciał w ogóle zapalić.
    Poza tym kiedyś omyłkowo zatankowałem do niego benzyny do pełna, ale po przejechaniu 100m zgasł i zapaliła się kontrolka od komp.
    Spuściłem paliwo do zera, przepompowałem świeże przez filtr i pomocą Plaka (sprey do tapicerek) samochód z trudnością zapalił, ale później już chodził normalnie.

    W ogóle, to objawy że za długo kręci zauważyłem już jak go kupowałem na zachodzie, ale myślałem że CDIki tak muszą mieć.

    Reasumując - napiszcie mi jak mogę po kolei wykluczyć np. że to nie jest regulator wys. ciś, albo pompa wys. ciś. albo pompa wstępna.

    Po prostu napiszcie mi co mam powiedzieć temu serwisantowi żeby po kolei zrobił, bo sprzęt w tym warsztacie jest ok, ale ten serwisant trochę młody widze.
    Napiszcie czy da się jednoznacznie zdiagnozowac np. regulator albo pompe jako zepsutą.

    BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 27  
    ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje 10 minut . ja to robie tak podłączam pompę ręczną wysokiego ciśnienia do listwy zadaje 250 bar i patrze jak szybko spada o ile da się go uzyskać bo jak wtryski przelewają za szybko to pompa nie może nadążyć , wtedy zakładam menzurki i patrze który jest za szybki, potem patrze czy ciśnienie zadane jest zgodne z ciśnieniem odczytanym przez tester diagnostyczny chociaż jak się przekręci kluczyk to za chwile zawór regulacyjny upuści ciśnienie do poziomu jakieś 50 bar i tyle utrzymuje się przez jakiś czas jeśli układ paliwowy jest szczelny,,co do diagnozy zaworu regulacyjnego to ja testuje go razem z przetwornikiem ciśnienia w starej listwie troszkę zmodernizowanej na moje potrzeby ,to znaczy obcięta i tak sprawdzam szczelność i test otwarcia ,jak jest szczelny to 250 bar go nie przeraża i nawet kropla nie przeleci najczęściej jednak padają pompy wysokiego ciśnienia i nie daj się naciągnąć na regenerowaną z serwisu bo mogę pokazać ci jaki szmelc sprzedają ( mama zdjęcia) a jak chcesz zareklamować to ci odpiszą że niewłaściwe paliwo lałeś i jak im udowodnisz ????
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam.
    Jeśli tylko jak ciepły nie pali to na ogół pompa do roboty.
    Często (tylko w celu sprawdzenia) wystarczy polać pompę CR zimną wodą z konewki lub wodociągu i od razu zapali :D .
    Te zatankowanie benzyny nie pozostało bez znaczenia dla pompy. Ciśnienie ok.120-180bar powinno wzrosnąć już po 2-3 obrotach silnika. Tak jak kolega wspominał należało by sprawdzić wtryski CR na przelewach, co ma duże też znaczenie na szybki wzrost ciśnienia.
  • Poziom 2  
    mam podobny problem z tym że zaobserwowałem że ciągnie piane a nie czyste paliwo w zasadzie właśnie wróciłem od mechanika i coś tam pogrzebał w przewodach i na razie jest paliwo zobacze jak zrobie troche kilometrów ale też raz palił od kopa raz nie na ciepłym na zimnym
  • Poziom 14  
    Koledzy, a wtryski na przelew jak dokładnie sprawdzić - przy jakim czasie krecenia ile powinno się zlać paliwa?

    I jak zaminić te jego Volty na bary, bo on mii mówiła że mierzył ciśniienie bzpośrednio na czujniku, tzn. vollty na pinie sygnałowym.
    Czy może na komputerze powinno pokazać ciśnienie?
  • Poziom 33  
    100% wtryski maiłem tydzień temu taki przypadek, po zasadzeniu drugich auto jak nowe pali. Jak zwykle był problem z wyrwaniem z głowicy wtrysków.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem 2 przypadki że pianę powodował rozpadnięty "smok" a w jedym przypadku byl niestety zatkany. Oczywiście pomijając usterki spowodowane nieszczelnościami przewodów lub złączy.
    rrobaszek napisał:

    I jak zaminić te jego Volty na bary, bo on mii mówiła że mierzył ciśniienie bzpośrednio na czujniku, tzn. vollty na pinie sygnałowym.

    Napięcie zmienia się od ok.0.5V do ok4.5V gdzie wartość 1V odpowiada wartośći w okolicy 270-300bar.
    Cytat:
    Czy może na komputerze powinno pokazać ciśnienie?

    Oczywiście że powinno pokazać; czy to KTS czy HHT pokazuje ciśnienie w barach.
  • Poziom 14  
    Właśnie przyjechałem z tego warsztatu, gość mi powiedział że nie zrobi testu przelewoewego, bo trzeba by zdjąć pokrywę głowicy, poza tym ookazało się że nie mają takieego interfejsu że zczytuje paramtry w trybi online. Więc postanowiłem zabrać od nich samochód.

    Umówiony jestem na jutro w serwisie Mercedesa w Poczsnej k.
    Częstochowy, bo z Radomska mam tam najbliżej.

    A może ktoś z was zna jakiś dobry warsztat lub seerwis k. Radomska/Czestoochowy - byłbym bardzo wdzięczny za informację.
  • Poziom 39  
    Witam. Zadzwoń do mnie 606 276 065. Jestem z Częstochowy.
  • Poziom 2  
    witam jak wcześniej pisałem o pianie w przewodach co po jakichś tam pracach ustało ale znowu się pokazały bąble powietrza i zdażamu się w czasie jazdy zgasnąc zaświeca się edc a po uruchomieniu raz jeszcze działa edc gaśnie żadnych objawów osłabnięcia co wy na to co go teraz boli był na komputerze wszystko w normie