Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja subwoofera jak prawidłowo to zrobić?

cichociemny 30 Wrz 2008 09:38 4143 7
  • #1 30 Wrz 2008 09:38
    cichociemny
    Poziom 10  

    Panowie pomocy ! bujam się z podobnym problemem a od szukania na forum już mi oczy wysiadają.

    U mnie problem wygląda tak pod radio sony cdx-s22 podpiołem wzmacniacz peing dwu kanałowy o mocy 120 W modelu nie pamiętam do wzmacniacza podpięta jest mała skrzynia w której jest zamontowany głośnik basowym 100 W 25cm i dwa głośniki wysoko tonowe po 80 W. Zasilanie do wzmacniacza pociągnięte (plus z aku) , a masa z nadkola z masy fabrycznej tak zwanej gwiazdy , przewód plusowy puszczony mam progiem od strony kierowcy. Sygnał z radia puszczony przewodami niby ekranowanymi razem z przewodem sterującym środkowym tunelem do wzmacniacza. W związku z tym że z radia wyjście sygnału jest tylko na dwa czincze a w wzmacniaczu wejścia czincz są cztery rozszyłem sygnał z radia na wzmacniacz, i tu nie wiem czy czasem nie dałem ciała ale dalej.
    Sygnał wychodzący na głośnik basowy ze wzmacniacza puściłem dodatkowo przez filtr dolnoprzepustowy używany do zabudowy skrzyń basowych i do głośnika. Głośniki wysoko tonowe podpięte są przez filtr wysoko przepustowy.
    A teraz w czym problem oprócz lekkich przesłuchów pracy silnika gwizd alternatora itp. po wyłączeniu radia skrzynia zaczyna wariować głośnik basowy zaczyna pukać w częstotliwości dwóch puknięć na sekundę co najgorsze z maksymalnym wychyleniem membrany tak samo piszczą głośniki wysoko tonowe trwa to około dziesięciu sekund prawie wylewu dostałem i znowu załamka coś źle poszło .
    Może ktoś wie co zrobiłem źle ,co powinienem poprawić ? pomocy koledzy !
    P.S. Załączam mały schemat może coś pomoże i bardzo proszę nie wyśmiewać się z mojego sprzętu audio na lepszy po prostu mnie nie stać a chciałem poprawić trochę jakość dźwięku w aucie. A odnośnie postu może trochę chaotyczny ale starałem się opisać wszystko jak najdokładniej bo wiem ,że to ważne. Pozdrawiam !

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Wrz 2008 12:37
    czacha01
    Poziom 21  

    Po co Ci filtr dolnoprzepustowy....?
    Wzmacniacz ma już w sobie filtry i ustawiasz z poziomu wzmacniacza.

    Mi na świsty w glosnikach na pracującym silniku pomógł filtr pętli masy:)

    0
  • #3 30 Wrz 2008 20:14
    sysiu17
    Poziom 18  

    Te filtry górno i dolno przepustowy pomiń... Na 99% masz wbudowane we wzmacniaczu. I tak jak kolega wyżej napisał.. filtr pętli masy jesli chodzi o przedźwięk z silnika;) Całe 20zł na allegro a ile szczęścia;) Pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 01 Paź 2008 13:27
    cichociemny
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie za podpowiedzi spróbuje tak jak napisaliście zobaczymy czy pomoże. Oby bo szlag mnie trafi ;-)

    0
  • #5 01 Paź 2008 14:14
    domino987
    Poziom 20  

    Czyli mamy "cyk cyk" i "bum bum" średnich tonów nie lubisz?

    0
  • #6 01 Paź 2008 14:27
    rutkam
    Poziom 16  

    Witam. Podpinam się pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego. Mam pytanie czy ten filtr pętli masy można brać ten najtańszy czy lepiej kupić ten sinuslive? Mam dwa rodzaje zakłóceń w aucie i muszę coś z tym zrobić. Pierwszy rodzaj pochodzi najprawdopodobniej z przewodów WN, a drugi nie wiem od czego :)

    0
  • #7 01 Paź 2008 18:16
    cichociemny
    Poziom 10  

    Siemka odnośnie średnich tonów to to zadanie spełniają głośniki wysokich średnich i niskich tonów zamontowane w kabinie a skrzynka w bagażniku ma za zadanie wzmocnić bas i soprany ale na razie wzmacnia mi nerwy ;-) zamówiłem już filtr pętli masy zobaczymy czy pomoże na samoczynne wzbudzanie się wzmacniacza po wyłączeniu radia ?
    Natomiast nadal nie wiem dlaczego wzmacniacz sam się wzbudza po wyłączeniu radia, emitując dziwne dudnienie z maksymalnym wychyleniem membrany głośnika basowego i piski z sopranów trwające kilka sekund .
    Zakłócenia od silnika już kiedyś przerabiałem i dałem rade ale takiego cyrku nie miałem nigdy :-( . Jakby któryś z kolegów wiedział o co chodzi prosiłbym mnie oświecić.
    Pozdrawiam

    1
  • #8 01 Paź 2008 18:41
    tehaceole

    Poziom 28  

    Code:
    I na Boga Koledzy.... Po co proponować mu "filtr pętli masy"????? Śmiech na sali!! NIE MA TAKIEGO CZEGOś JAK FILTR PęTLI MASY!!!! Może być jedynie separator masy - zwykła przejściówka z np. cinch na cinch w której połączono ze sobą tylko przewody gorące, pomijając masę. 


    Po resztę odsyłam do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ht=filtr&sid=3083157c84900183fee249294739b267

    0