Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI auto gaśnie podczas jazdy

30 Wrz 2008 19:36 17429 22
  • Poziom 9  
    Witam, mam Octavke 1.9 TDI z 2000roku, ostatnio zaczela mi sie zapalac kontrolka swiecy zarowej i auto gaslo samo, po zgaszeniu silnika kontrolka gasla i zapalala sie dopiero po kilku dniach jednorazowo,wczoraj auto zaczelo gasnac co chwile oprocz kontrolki swiecy zarowej zapalila sie rowniez kontrolka akumulatora,obroty falowaly,auto szarpalo. Dzis dalem samochod do serwisu i mi powiedzieli ze pompa paliwowa jest do regeneracji,koszt to minimum 1500pln,czy sa szanse ze to wina czegos innego i naprawa bedzie tansza?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Jaki masz przebieg? Jakie były ewentualne błędy zarejestrowane? Czy po zgaśnięciu auto odpalało od razu?
  • Poziom 9  
    Przebieg to 164tys. auto sprowadzone z Włoch,myśle ze faktyczny przebieg to 164 + 100, błedów nie było, auto odpala od razu po zgasnięciu
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jeżeli odpala zaraz po zgaśnięciu to raczej dziwne,żeby to była wina pompy. Czy był robiony podgląd parametrów rzeczywistych w momencie kiedy gaśnie. Czasami taki objaw występuje gdy zanika zasilanie z przekażnika głównego sterownika slnika.
  • Poziom 9  
    109-tka do przelutowania. Czyli ???
  • Poziom 39  
    Główny przekażnik sterownika który ma nadrukowany numer 109
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzis odebralem auto z serwisu, gosc powiedzial ze podlaczyl auto pod komputer i ze to pompa wtryskowa. Jest szansa ze moze to byc cos innego a tym samym tanszego?
  • Poziom 39  
    Podjedż do kogoś innego i niech ci sprawdzi ten przekażnik.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Odpowiedź dostałeś, jakbyś jeszcze np. przeczytał co na ten temat jest już na forum, to może nawet samemu byś poradził.
  • Poziom 9  
    Pojechalem do drugiego serwisu, mechanik podpial auto pod komputer, sprawdzal przy mnie dwukrotnie i komputer nie wykryl zadnego bledu, ten z kolei mowi ze to najprawdopodobniej przeplywomierz, jakies sugestie?
  • Poziom 39  
    Kur.. mać czego ty szukasz. Chcesz żeby na komputerze było napisane jak wół "uszkodzony przekażnik". Sprawdzanie błędów jakie rejestruje komp. to praktycznie żadna diagnoza. Parametry rzeczywiste w czasie jazdy i pomiary podejrzanych obwodów. No ale tego nie zrobi pierwszy lepszy z laptopem. Wymień ten przekażnik (nieduży koszt) i nie kombinuj.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wspominałeś temu mechanikowi o tym przekażniku czy nie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tak jak napisał Trans-serwis 109 przelutować. Jeśli nie pomoże to dopiero można bawić sie w przepływomierz. koszt około 1200 pln (oryginał). Ale przepływomierz jak padnięty to problem i z odpaleniem jest i słabe auto nie przyspiesza. Raz się spotkałem u Teścia w Octavii, że przewód-rurka od aparatu podciśnienia - w komorze silnika na podszybiu była pęknięta i auto się zachowywało w taki sposób ze gasło, słabe. W serwisie chcieli przepływomierz wymieniać - cudowianki trzeba auto zostawić -komputery podłączać. Jedna rurka do wymiany i od razu czuć było 130KM.
    To na tyle. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Kolego trans serwis nie wymagaj ode mnie wiedzy motoryzacyjnej bo w tym temacie jestem kompletnym laikiem cos co dla ciebie jest oczywiste dla mnie jest czarna magia wiec daruj sobie te epitety, mimo wszystko dzieki za pomoc
  • Poziom 39  
    W porządku przepraszam za epitety, ale kilkakrotnie miałeś podpowiedż co zrobić. Nie robisz tego, a pytasz dalej o to samo więc można się zdenerwować. Jeżeli sam nie potrafisz wymienić tego przekażnika to zleć to komuś i już.
  • Poziom 9  
    Zrobie to jutro w Sanoku, bo jak widac w Przemyslu nawet mechanic to laicy :D
  • Specjalista grupy V.A.G.
    elektrit napisał:
    trans-serwis napisał:
    Wymień ten przekażnik (nieduży koszt) i nie kombinuj.

    Eee tam, wystarczy cyknąć lutownicą w trzech miejscach. Chociaż byś mu zrobił filmik instrukażowy, to niewiele to pomoże.
    Szogun, ten Przemyśl to chyba twoje okolice, zaproś go, bo będzie bombardował forum kolejną dawką lamerki.

    90 km, ale goście nawet z Krakowa czasami potrafili przyjechać :)
    Do Sanoka bliżej, malownicza trasa przez Birczę i Załuż. ;)
  • Poziom 34  
    tatra12 po co Ty chcesz jeździć po mechanikach i płacić jak za prywatną wizytę u doktora, który niby pobada a i tak diagnozy trafnej nie potrafi postawić,
    spróbuj wymontować ten przekaźnik 109 z listwy przekaźników, zdejmij z niego plastikową obudowę i przelutuj te luty bo mają tendencję do częstego wygrzewania się od temperatury i robią się z nich bomble na poduszce z kalafonii i dlatego przekaźnik traci przewodność, przeczyść też nóżki przekaźnika a ponadto falowanie obrotów i mułowata jazda może również świadczyć o zabrudzeniu samego elektrozaworu N109 w pompie wtryskowej, warto go wykręcić i przeczyścić lub przemyć benzyną ekstrakcyjną, jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać to tu masz fotoporadę :
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113603

    objawy nieco inne niż u Ciebie ale zasada naprawy taka sama,
    jeśli nawet sam nie będziesz chciał się podjąć tego to przynajmniej zasugeruj to stanowczo kolejnemu mechanikowi.
  • Poziom 15  
    tatra12 napisał:
    Pojechalem do drugiego serwisu, mechanik podpial auto pod komputer, sprawdzal przy mnie dwukrotnie i komputer nie wykryl zadnego bledu, ten z kolei mowi ze to najprawdopodobniej przeplywomierz, jakies sugestie?



    kurde widzę ,ze poziom wiedzy w Polsce jest TRAGICZNY.....
    co ma przepływka do gaśnięcia silnika podczas jazdy..??

    Ja pier....e....

    Podano ci wcześniej receptę na tą chorobę...jedż do kogoś kumatego i powiedz mu ,ze masz chorobę 109 ...napewno pomoże..(tylko ktos inteligentny) a do tych co mówia ,ze to przeplywka nigdy więcej nie jedż.!!!!!!!
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Już poprawiłem.
    Bywam tam na GSMP ale jakoś nie na tablicę z nazwą miejscowości patrzę ;)