Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daniel G-1100 fs - wysokie obroty, nie da się ich regulować.

rolf 30 Sep 2008 20:29 6044 3
    rolf
    Level 10  
    Witam i Proszę o Pomoc. Rozchodzi się o to że gdy włączyłem dziś swój gramofon, położyłem płytę i go włączyłem okazało się że z niewiadomych przyczyn tarcza z płytą zaczęła się bardzo szybko kręcić a co gorsze nawet nie reaguje na regulację suwakiem obrotów. Nie znam się na tym więc proszę was o pomoc.
  • Helpful post
    Grzegorz Markowski
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie "tarcza z płytą", tylko talerz gramofonu.
    Nie "sówakiem", tylko potencjometrem do regulacji prędkości obrotowej talerza.
    Zdejmij talerz z osi i sprawdź, czy świeci się żarówka umieszczona pomiędzy talerzykiem na osi silnika, a czujnikiem fotoelektrycznym.
    Należy ją wymienić na typ podany na schemacie gramofonu, a schemat znajdziesz na Elektrodzie.
    Jeśli dobrze pamiętam, to jest to żarówka 24V/50mA.

GM
    rolf
    Level 10  
    Dzięki wielkie i sory za mój "język", ale przygode z gramofonem zacząłem niedawno, znalazlem zapasowe żarówki, wymieniłem i działa. Daniel stał na strychu około 15 lat a o dziwo po odkurzeniu działa, nawet igła jest w nienajgorszym stanie. Chociaż rozglądam się za nową i tu mam dylemat czy kupić oryginalną czy może coś innego? Bo różne opinie na ten temat słyszalem. Założona jest Mf100.
    Grzegorz Markowski
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Inwestowanie, moim zdaniem, w nowe wkładki i igły serii MF-10..., nie ma sensu. Efekty soniczne uzyskane z tych wkładek, nie spełnią raczej oczekiwań.
    Jeśli masz zamiar wciągnąć się w słuchanie płyt winylowych, to na początek godna polecenia będzie wkładka firmy Audio-Technica o symbolu AT95E.