Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.9TDI 110km 99r problem z odpaleniem zimnego

jarroQ 01 Paź 2008 11:18 8317 12
  • #1 01 Paź 2008 11:18
    jarroQ
    Poziom 26  

    Witam. Problemem w moim autku jest to że długo odpala jak jest zimny silnik. problem ten występuje po ok 12h bez odpalania. Normalnie jek gdzieś pojade i postoi 3-4h to odpala super. Przy odpalaniu zapala się kontrolka od świec żarowych. Wymieniony filtr paliwa i powietrza. Nie dawno ten samochodzik nabyłem to też wymieniełem rozrząd. przed wymieną jak i po wymianie zapala tak samo. przy odpalaniu zimnego występuje nie duża chmurka czarno-siwego dymu. Problem jest też z mocą. Ma te 110km ale idzie jak by miał 80-90km,trudno powiedzieć ale napewno ma dużo mniej mocy. Ojciec ma cordobe 98r z takim silnikiem to jego "wyrywa z butów", smali gume bez problemu. Przypuszczam,że rozrząd jest źle ustawiony, ale nie jestem pewien. Z tego co wiem to rozrząd już był 2x wymieniany: pierwszy przy 80000km a drugi raz ja wymieniałem przy 161000km. Aktualnie autko ma przebieg ok 163000km.

    0 12
  • #2 02 Paź 2008 20:39
    kondziu123
    Poziom 10  

    Kolego sprawdź świecę żarowe może któraś nie działa, a problemem słabego silnika może być wiele musisz go zdiagnozować.

    0
  • #3 02 Paź 2008 20:51
    polonez15
    Poziom 33  

    Kolego, jakbyś miał źle ustawiony rozrząd to już dawno byś tym autem nie jeździł.... Co do odpalania to świece, zawór zwrotny w pompie paliwowej, jakość paliwa...

    0
  • #4 03 Paź 2008 12:02
    jarroQ
    Poziom 26  

    To jednak może być ten zawór zwrotny w pompie. Bo jak go odpalam po nocy to mam wrażenie, że w pompie nie ma paliwa (spłyneło do filtra) ale to tylko hioteza. Ale dalej, co z problemem słabego silnika? Staram się zawsze wyjeździć paliwo do prawie pustego zbiormika, tankowałem na wielu stacjach, nie przyniosło to żadnych rezultatów:(

    0
  • #5 03 Paź 2008 15:23
    polonez15
    Poziom 33  

    A czy nie zapala się check engine? Dość często powodem spadku mocy są zasyfione kierownice turbawki w tych silnikach, przy czym turbo przeładowuje, łapie tzw. notlaufa i przechodzi w tryb awaryjny...

    0
  • #6 03 Paź 2008 21:32
    kondziu123
    Poziom 10  

    Kolego zdiagnozuj błędy będziesz wiedział, co jest. Tak to tylko można przypuszczać, co jest nie tak a powodów może być wiele.

    0
  • #7 06 Paź 2008 13:09
    jarroQ
    Poziom 26  

    polonez15 napisał:
    A czy nie zapala się check engine? Dość często powodem spadku mocy są zasyfione kierownice turbawki w tych silnikach, przy czym turbo przeładowuje, łapie tzw. notlaufa i przechodzi w tryb awaryjny...


    check engine nie zapala się. A może być tak, że zasyfione są te kierownice a check engine nie nie będzie zapalało?

    0
  • #8 06 Paź 2008 17:24
    polonez15
    Poziom 33  

    Powinno, bo wtedy przechodzi w tryb awaryjny.....

    0
  • #9 06 Paź 2008 22:17
    122
    Poziom 13  

    Sprawdź szczelność układu paliwowego,może dostaje sie powietrze.

    0
  • #10 08 Paź 2008 07:50
    Jka
    Poziom 16  

    Tylko i wyłącznie podłączyć się pod kompa odczytać błędy i w szczególności sprawdzić statyczny kąt wtrysku, przepływkę(wartości mierzone), oczywiscie pod obciążeniem.Jest dużo na ten temat na forum.

    0
  • #11 09 Paź 2008 22:08
    dejacek
    Poziom 11  

    a może 360 tkm przebiegu i brak sprężania...Nie przesądzam sprawy ale zaleciłbym kontrolę bo to Polska właśnie... Świeżo kupiony ,świeżo sprowadzony od dziadka z Niemiec co to do kościoła jeździł...

    0
  • #12 10 Paź 2008 11:06
    Remik71
    Poziom 24  

    A tak przy okazji to w ibi 99 nie ma kontrolki check engine.

    0
  • #13 10 Paź 2008 20:09
    Sztomel
    Poziom 34  

    jaroQ - w pierwszym poście napisałeś, że problem z trudnym rozruchem zimnego silnika występował zarówno przed jak i po wymianie rozrządu - wynika z tego jasno, iż nie był prawidłowo ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku, regulowałeś po wymianie paska rozrządu ustawieniem pompy wtryskowej (lub jej koła pasowego - bo to zależy od rodzaju silnika) ? jeśli nie to gwarantuję, że masz opóźniony kąt wtrysku i wtedy są takie problemy z uruchomieniem zimnego silnika połączone z większym podkapcaniem z wydechu;
    drugi problem - mułowatość silnika - skoro nie piszesz, że silnik nie ma kopa w dolnych lub górnych obrotach to sugeruje to, iż od samego dołu aż po wysokie obroty silnikowi brakuje mocy a to z kolei wskazuje na usterkę przepływomierza - rada jest taka jak koledzy piszą - podpięcie pod interfejs diagnostyczny pozwoli albo od razu zlokalizować przyczynę spadku mocy albo wskaże pośrednio na co w osprzęcie silnika należy zwrócić uwagę.
    Pozdrawiam i życzę uporania się z problemami.

    0