Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kiepsko z włączeniem lpg na zimno

01 Paź 2008 11:53 1930 19
  • Poziom 16  
    Witam

    Vectra 2.0 XEV 16V, jak jest ciepła dobrze działa na lpg. Instalka z mixerem, komputer landi les 98, emu wtrysków.

    Jak jest zimna, po odpaleniu na pb i przełączeniu na gaz od razu gaśnie. Załapie na gazie dopiero za 2-3 przełączeniem.
    Nie ma mowy o odpaleniu na lpg.

    Jeżeli podam manualnie + na elektrozawory - i odpali, i chodzi bezproblemowo.

    W czym może być problem? Czyżby padał przekaźnik w centralce lpg?
    Jakby to można było sprawdzić?

    I przy okazji - po wypięciu przewodu od czujnika temp., jaka wartość jest przekazywana do kompa?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Nikt nie pomoże?
  • Poziom 38  
    Po wypięciu przewodu od czujnika temperatury na reduktorze (jeżeli jest to termistor) do komputera przekazywana jest wartość oporności nieskończenie wielka (nieskończoność - czyli przerwa), która powinna być interpretowana przez komputer że reduktor jest zimny. W kolegi przypadku sprawdziłbym pewność połączeń czujnika temperatury (przewody i sam czujnik).
  • Poziom 16  
    W reduktorze nie mam czujnika, pytałem o czujnik temperatury w bloku silnika, ten który steruje kompem benzynowym. Jeżeli odepnę przewód - jaką wartośc przyjmuje komp benzynowy do ustalenia parametrów wtrysku / zapłonu?

    No i wracając do głównego tematu - co u licha może być przyczyną tego, że zimny pojazd nie jeździ na gazie, dopiero po 2 - 3 krotnym przełączeniu pb - lpg i z powrotem podejmuje pracę na lpg?

    Jak już zatrybi na "lpg", do momentu dłuższego postoju jest OK.
  • Poziom 38  
    To tak jak wyżej napisałem komputer zinterpretuje to jako zimny silnik, albo wykaże błąd (zależy jak jest zaprogramowany).
    Wracając do głównego tematu - nie znam tej instalacji, ale prawdopodobnie temperatura wykazywana przez czujnik temperatury jest niższa od tej która jest wprowadzona do programu. Widocznie po tych dwóch, trzech razach na tyle wzrośnie że komputer puszcza dalej.
  • Poziom 16  
    Tylko że komputer gazowy nie ma kontaktu z czujnikiem temperatury... Na podstawie lambdy i tps ustawia attuator, tyle.

    Podłączyłem lampkę do elektrozaworów i podczas kręcenia rozrusznikiem zaświeca się. Iskra na świecy też jest.

    Do niedawna auto paliło idealnie na lpg, "od tyku". Help.
  • Poziom 38  
    Opisujesz to trochę po chińsku.
    Z twojego opisu wnioskuję, że to przełączanie na gaz przy zimnym silniku następuje automatycznie i występują te problemy. Jeżeli tak to jak się to ma w takiej sytuacji gdy rozgrzejesz silnik na benzynie do temperatury powiedzmy 1/2 normalnej temperatury pracy i wtedy przełączysz ręcznie na gaz, czy wtedy też występują te problemy?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    gimak napisał:
    Z twojego opisu wnioskuję, że to przełączanie na gaz przy zimnym silniku następuje automatycznie i występują te problemy.


    Odpalam na pb. Jadę kawałek.
    Ręcznie przełączam na lpg. Od razu gaśnie.
    Odpalam pb, przełączam na lpg, gaśnie.
    Odpalam pb, przełączam na lpg, jedzie.
    Teraz mogę przełączać do woli, odpalać od razu na lpg, wszystko gra.

    gimak napisał:
    Jeżeli tak to jak się to ma w takiej sytuacji gdy rozgrzejesz silnik na benzynie do temperatury powiedzmy 1/2 normalnej temperatury pracy i wtedy przełączysz ręcznie na gaz, czy wtedy też występują te problemy?


    Nie próbowałem, musiałbym na pb przejechać ze 2 km. Zrobię tak jutro rano, po nocnym postoju, i dam znać.
  • Poziom 12  
    Mam taką samą instalkę, lpg załącza się tylko od obrotów silnika i wg mnie to reduktor jest za zimny, żeby pracować lub właśnie Ci pada.
  • Poziom 16  
    cyrkiel napisał:
    Mam taką samą instalkę, lpg załącza się tylko od obrotów silnika


    U mnie auto przełączenie z lpg na gaz jest ustawione na 500 obrotów, co w praktyce daje pracę od razu na lpg.
    Czyli mam albo pracę na samej pb, albo na lpg.
    2 lata takiej praktyki działało bez zarzutu.

    cyrkiel napisał:
    i wg mnie to reduktor jest za zimny, żeby pracować lub właśnie Ci pada.


    Reduktor był regenerowany jakieś 20 kkm temu, wolne obroty trzyma bdb, a to chyba byłaby pierwsza oznaka padania membran.

    Dzisiaj przejechałem jakieś 5 km tylko na pb, silnik rozgrzał się do 90 stopni, przełączam na gaz i momentalnie gaśnie.
    Drugi raz to samo, dopiero za trzecim razem załapał i od tej pory 50 km na lpg bez zarzutu.
    Po godzinnym postoju odpalił pięknie i to od razu na lpg...

    Help.
  • Poziom 38  
    Sprawdziłbym elektrozawór, ten o którym pisałeś, że jak podasz na niego bezpośrednio napięcie to odpala bez problemu. Przypuszczam, ,ze po podaniu bezpośrednio na cewkę elektrozaworu idziesz do kabiny żeby odpalić silnik i wtedy upływa trochę czasu. Może być taka sytuacja, że jest zanieczyszczony i nie natychmiast puszcza gaz po podaniu napięcia (rdzeń wewnątrz nie przesuwa się natychmiast lecz ze zwłoką). Może to występować szczególnie przy zimnym reduktorze - zakładam że ten elektrozawór jest na reduktorze. Sprawdziłbym również napięcie jakie jest podawane na cewkę z centralki, może jest za niskie (na granicy zadziałania), z powodu spadków napięcia po drodze (może rzeczywiście szwankuje w tym wypadku centralka).
  • Poziom 16  
    gimak napisał:
    Sprawdziłbym elektrozawór, ten o którym pisałeś, że jak podasz na niego bezpośrednio napięcie to odpala bez problemu.


    Wczesniej faktycznie tak było, dzisiaj chciałem to ponowić, niestety na gazie nie odpalił, nawet nie próbował. Po przełączeniu na pb było jak zwykle ostatnio, czyli lpg na raty.

    gimak napisał:
    Przypuszczam, ,ze po podaniu bezpośrednio na cewkę elektrozaworu idziesz do kabiny żeby odpalić silnik i wtedy upływa trochę czasu. Może być taka sytuacja, że jest zanieczyszczony i nie natychmiast puszcza gaz po podaniu napięcia.


    Odkręciłem wąż od parownika, natychmiast po podaniu plusa na elektrozawór z węża leci gaz, czyli to nie to.

    gimak napisał:
    Sprawdziłbym również napięcie jakie jest podawane na cewkę z centralki, może jest za niskie (na granicy zadziałania), z powodu spadków napięcia po drodze (może rzeczywiście szwankuje w tym wypadku centralka).


    Nie bardzo rozumiem - mówisz o cewce zapłonowej? Jeśli tak, to ona jest sterowana z kompa benzynowego, zresztą iskra na świecy jest wzorcowa.
  • Poziom 12  
    Proponuję sprawdzić, czy w czasie przełączania na gaz podawane jest napięcie na zawór gazowy. Jeśli tak, to wykluczy to możliwośc uszkodzenia centralki gazowej. Druga możliwość, jaka chodzi mi po głowie, to brak odcięcia wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli będzie miał pracować na dwu paliwach to też zgaśnie. Za odcięcie benzyny też odpowiada centr gazowa.
  • Poziom 16  
    Jeżdziłem jakiś czas z żaróweczką w kabinie, podpiętą pod elektrozawór, no i zawsze świeciła gdy miałem przełączone na lpg.

    Co do odcięcia wtryskiwaczy, to gdyby auto pracowało na obu paliwach naraz, to chybaby nie gasło momentalnie, a pracowało nierówno, kichało i prychało?

    No faktycznie, sprawdziłem, gdy podam oba paliwa jednocześnie, od razu gaśnie. To jest trop. Zainstaluję monitoring i dam znać.
  • Poziom 38  
    gimak napisał:
    Sprawdziłbym również napięcie jakie jest podawane na cewkę z centralki, może jest za niskie (na granicy zadziałania), z powodu spadków napięcia po drodze (może rzeczywiście szwankuje w tym wypadku centralka).

    Miałem na myśli cewkę elektrozaworu, ale widzę że to już nie aktualne.
  • Poziom 24  
    O którym elektrozaworze mowa? (chyba że masz jeden) O tym z filterkiem, czy o tym na reduktorze?
  • Poziom 16  
    To w zasadzie nieważne, bo oba są połączone, jak dam na którykolwiek + to otwierają się oba i ... syczy gaz.
  • Poziom 24  
    To może tu jest problem - zazwyczaj ten z filterkiem ma zasilanie po zapłonie, a ten na reduktorze dopiero jak centralka LPG "zobaczy" obroty wału. Przyjrzyj się jej dobrze - może tylko zespawało przekaźnik.
  • Poziom 14  
    Z pół roku temu wymontowałem właśnie Landi LES 98 A, uFIX OBD oraz emulator wtrysków, mogę poszukać tych klamotów - jeśli cię to interesuje, o ile nie wyjechało to ze śmieciami...?
  • Poziom 16  
    Auto sprzedane, zamykam.