Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.7 TD Isuzu problem z ładowaniem ..... :(

NatioN 01 Paź 2008 14:50 9264 12
  • #1 01 Paź 2008 14:50
    NatioN
    Poziom 1  

    Witam od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora a chodzi o to, że podczas ..... jak wkładam kluczyk do stacyjki to przekręcam go to wyskakując mi kontrolki ale brak jest tej od ładowanie "z akumulatorem) i obrotomierz też nie działa .... Ładowanie jest na poziomie 12.3 V i nie rusza go nawet pod obciążeniu np. światła, radio lub wentylator lub wszytko na raz .... i pan fachura mówi mi, że tak ma być ..... ale coś mu nie wieżę za bardzo .... Alternator jest nowy zmieniałem jakieś 6 miesięcy temu wczoraj zakupiłem nowy akumulator i dalej to samo rozładowuje go po odpaleniu kilka krotnym .....
    proszę o pomoc ....... pozdro

    0 12
  • #2 01 Paź 2008 14:56
    MateuszRoszak
    Poziom 9  

    a zobacz do reguratora napiecia przy alternatorze lub wymien sztotki alternatora, sprawdz przewody co są połączone do alternatora i przeczyść je oraz masę to napewno bedzie ładowanie a co do kontrolek to zobacz czy sie żarówki nie przepaliły bo tez tak mozę byc pozdro

    0
  • #3 01 Paź 2008 15:17
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jak kupiony chińczyk to spalony.P

    0
  • #4 01 Paź 2008 21:06
    rico37p
    Poziom 28  

    Alternator półroczny już nie jest nowy .Do wymiany mostek diodowy plus regulator .Nie wiem czy masz układ z przekażnikiem( zależy od roku produkcji).

    0
  • #5 04 Paź 2008 21:40
    laudo
    Poziom 11  

    1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę 2W.
    2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora).
    3. Alternatory regenerowane, a w szczególności przez "fachowców" z reguły nie trzymają parametrów regulatora i mają trwałość kilkukrotnie mniejszą od oryginałów. Podobnie tak zwane "remanufactured" od producenta nie są warte połowy z tego co oryginał.

    Twój alternator to prawdopodobnie DRA3904N. Wejdź na stronę www.remyinc.eu potem po lewej "Online catalogue" i polski. Potem znajdź swój model i wybierz alternator ze słowem "genuine" a nie "remanufactured". To jest to co jest montowane oryginalnie na silnik. Możesz go kupić przez kilku dystrybutorów w Polsce.

    Pozdrawiam

    Marek

    0
  • #6 04 Paź 2008 21:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Lis 2008 11:23
    prez8s
    Poziom 33  

    Sorki za odkopanie tematu, ale mam pytanie co do tego szacher-macher :)
    Jak to sie ma do odpalania na mrozie? Wiadome jest ze jako dogrzewanie silnika w tym aucie spełniają role i swiece żarowe i grzałka w kolektorze dolotowym. Jak silnik pracuje bez tego na mrozie zaraz po odpaleniu?

    0
  • #8 23 Lis 2008 11:38
    ~salmonella~
    Poziom 1  

    drga, ale który stary klekot nie trzęsie się z zimna?

    0
  • #9 23 Lis 2008 12:07
    prez8s
    Poziom 33  

    No i zrobilem nieco inny szacher-macher :)
    Przesledziłem kiedys schemat elektryki i wynikało z niego że ten moduł sterowania swiecami żarowymi po zapaleniu łączy swiece żarowe szeregowo z grzałką w kolektorze i to jest własnie to dogrzewanie. Więc wypiąłem wtyczke tej grzałki (czerwona za kolektorem w okolicach samej grzałki) i automatycznie obroty silnika lekko poszły w góre, czyli odciążyłem alternator. Zgasiłem silnik i sprawdziłem, przed zapaleniem kontrolka świec żarowych świeci normalnie, świece sie grzeją, po zapaleniu nie grzeją i jakby nawet lepiej silnik chodzi, nie drga tak mocno, alternator jest odciążony. Po włożeniu wtyczki spowrotem obroty lekko spadają. Czyli to jest chyba to? Szacher- macher bez cięcia?

    Poniżej zamieszczam kawałek schematu.

    Jak dobrze rozumuje to R5 to są świece żarowe, a R22 to grzałka kolektora, natomiast K76 to moduł sterowania grzaniem świec, a K77 i K78 to kolejno przekaźnik od świec żarowych i przekaźnik od szeregowego łączenia świec z grzałką.

    Astra 1.7 TD Isuzu problem z ładowaniem ..... :(

    Więc odpinając grzałke kolektora odpinamy jednocześnie dogrzewanie świecami :) Szacher-macher bez cięcia kabli i niewygodnego grzebania w prawym słupku :) Wystarczy rozpiąć tą dużą czerwoną wtyczke z dwoma pinami w okolicach obudowy filtra paliwa i zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy, pod rurą kolektora dolotowego. :)

    Astra 1.7 TD Isuzu problem z ładowaniem ..... :(

    0
  • #10 23 Lis 2008 14:25
    reaktywacja
    Poziom 10  

    Nie jest to doklądnie tak jak piszesz, poza tym każdy kto zobaczy odpięta wtyczkę ją wepnie.

    0
  • #11 23 Lis 2008 16:39
    reaktywacja
    Poziom 10  

    Prezes-jak odczepisz pogrzeważ kolektora to świece i tak grzeją dalej zwój czas, zasadniczo aż silnik nie uzyska około 60 st.

    0
  • #12 23 Lis 2008 17:27
    prez8s
    Poziom 33  

    Grzałka nie jest umasowiona, na 100%, zmierzone przynajmniej u mnie. Po za tym samo dogrzewanie swiec polega na tym ze swiece grzeją ale słabiej, nie mogą przez tak długi czas grzac na pelnej mocy bo sie spalą, więc gdzies częśc napięcia musi sie odkładać i w tych silnikach jest tak że odkłada sie na połączonej szeregowo grzałce, przez co zmniejsza sie prąd, grzeje zarówno grzałka jak i swiece, ale słabiej i to jest właśnie to dogrzewanie. Schemat u mnie sie zgadza. Nie wiem być może w nowszych rocznikach po liftingu (94> ) jest nieco inaczej, ale nie sądze, u mnie (93r) wszystko sie zgadza.

    0
  • #13 23 Lis 2008 17:46
    viper555
    spec od auto-elektro

    Astra 1.7 TD Isuzu problem z ładowaniem ..... :(
    Myślę że niepotrzebnie z tym gościem dyskutujesz jest najlepszy ale tu masz schemat po 95 i co byś tu zrobił.P

    0