Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie cewki zapłonowej Rover 214

pamabero 01 Paź 2008 19:33 9168 21
  • #1 01 Paź 2008 19:33
    pamabero
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problemy z komputerem do Rovera 214. Czy ktoś może wie jaki zastosować zamiennik tranzystora sterującego cewką zapłonową (oryginalnie jest BUK856).

    0 21
  • #2 09 Paź 2008 08:43
    AndrewS_
    Poziom 16  

    jakie byly objawy że kolega "przyczepil" sie do kompa ??
    podstawowe elementy wymienione ukladu WN w tym cewka wymienione ??

    0
  • #3 13 Paź 2008 20:12
    pamabero
    Poziom 9  

    Objawy: W niektóre chłodniejsze poranki, takie poniżej 0, nie zawsze odpalał, nieraz odpalił przy - 10, nieraz nie odpalił przy -5. W dzień nawet po dłuższym postoju (12 godzin) nie było problemu.
    Oddałem do elektryka, ale usterka nie występuje ciągle, więc nie mógł stwierdzić co jest przyczyną.
    Wymieniłem: przewody, kopułkę palec, świece, cewkę zapłonową, czujnik temperatury.
    Przy okazji zmieniłem lokalizację cewki, nie wisi teraz na silniku i nie chlapie na nią woda.
    Jak nie pomogły te wszystkie zabiegi zasugerowałem elektrykowi, że może komputer i wtedy ten wymienił tranzystor sterujący cewką, a przy okazji dołożył tam jakąś diodę świecącą z rezystorem do bramki tranzystora.
    Nadal jest to samo, jak zbliża się okres zimowy nie jestem pewien czy rano odpalę.
    ps Podczas nieudanych rozruchów czuć benzynę, czyli wtryskiwacze działają.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przepraszam, ale poprzednio nie dopisałem, że elektryk wymieniając tranzystor w komputerze starł z niego symbol i wydaje mi się, że jest to jakieś zastąpienie niedostępnego orginalnego tranzystora.

    -1
  • #4 14 Paź 2008 17:30
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    a jak kopułka i jej styki wewnątrz??? A przewody zapłonowe?

    0
  • #5 14 Paź 2008 17:57
    jarecki04
    Poziom 25  

    marcinwozniak1 napisał:
    a jak kopułka i jej styki wewnątrz??? A przewody zapłonowe?

    Czytaj wyżej . Zacznij od sprawdzenia czy sygnał z kompa wychodzi czy nie a poźniej bierz się za kompa

    0
  • #6 14 Paź 2008 22:50
    pamabero
    Poziom 9  

    Jak napisałem wyżej kopułka nowa, palec nowy.

    A czy sygnał wychodzi z kompa trudno mi sprawdzić, ponieważ dzieje się to tylko rano i przeważnie jak mam iść do pracy, dlatego i tak nie mam czasu na sprawdzanie. Jak nie chce odpalić to go trochę dłużej kręcę, nie odpala, trochę się rozładuje akumulator - to go ładuję, a jak naładuję to silnik odpala.

    0
  • #8 25 Sty 2009 15:06
    pamabero
    Poziom 9  

    Dziękuję leszju.
    Nareszcie jakaś konkretna odpowiedź.

    0
  • #9 23 Sie 2009 13:01
    gluteus1
    Poziom 1  

    Witam ... mógłbyś podać jak zakończyła się ta smutna awaria??? Mam coś podobnego zimniejszy dzień i koniec nawet skubnięcia silnikiem tylko obroty rozrusznika ... daj znać .... moze być na mejla gluteus1(malpa)interia.pl

    1
  • #10 19 Paź 2009 14:08
    darek_wp
    Poziom 28  

    gluteus1 napisał:
    Mam coś podobnego zimniejszy dzień i koniec nawet skubnięcia silnikiem tylko obroty rozrusznika


    Najczęstsze przyczyny takich objawów to uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej i zabrudzony bądź uszkodzony silnik krokowy, warto też sprawdzić stan przyłączenia masy aku do nadwozia oraz czy cewka w ogóle daje iskrę.

    0
  • #11 19 Paź 2009 22:03
    AndrewS_
    Poziom 16  

    silnik krokowy łatwo wyeliminować poprzez odpalanie z wciśniętym lekko pedałem gazu

    0
  • #12 12 Lis 2009 09:36
    Posw580
    Poziom 11  

    Panowie macie jakieś rozwiązanie tego tematu, ponieważ mojemu ojcu zdarzyło sie to samo.
    Nie było regóły kiedy odpali a kiedy nie. przez 2 tygodnie potrafił odpalac bez problemu, na drugi dzień rano kręci rozrusznik a odpalic nie chce. Ojciec idzie popołuniu i pali za pierwszym razem.

    Jednak kilka dni temu juz odpalic od 3 dni nie chce.

    1. Pompa paliwa podaje paliwo ( nie wiem jakim cisnieniem ale nawet jakby odpowiedniego cisnienia nie dawała to chociaż próbował by zaskoczyć )
    2. kopółka z palcem w idealnym stanie iskra na cewce jest
    3. iskry na świecach są
    4. swiece nowe

    A odpalic nie chce. Proszę o porady.

    0
  • #13 12 Lis 2009 09:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    To nie masz sterowania wtryskami. Brak paliwa w cylindrach. Wykręć świece i zobacz.

    0
  • #14 12 Lis 2009 09:55
    Posw580
    Poziom 11  

    emeryt2 napisał:
    To nie masz sterowania wtryskami. Brak paliwa w cylindrach. Wykręć świece i zobacz.


    Pompa paliwa daje paliwo ponieważ na powrocie odkręciłem wężyk więc paliwo w listwie jest. Nawet chociaż jakby nie było to resztkami by się chociaż zadławił i próbował zapalić. A on ani drgnie tylko kręci rozrusznikiem.

    P.s. co mam sprawdzić jak odkręce swiece

    0
  • #15 12 Lis 2009 10:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy dostaje paliwo do cylindrów , takie to trudne do zrozumienia.Na listwie może być i 20 l paliwa ,ale gdy nie przepuszczą wtryski / brak sterowania nimi/ to samym powietrzem nie zapali.

    0
  • #16 12 Lis 2009 10:57
    Posw580
    Poziom 11  

    emeryt2 napisał:
    Czy dostaje paliwo do cylindrów , takie to trudne do zrozumienia.Na listwie może być i 20 l paliwa ,ale gdy nie przepuszczą wtryski / brak sterowania nimi/ to samym powietrzem nie zapali.


    Nie trudne do zrozumienia nie jest, tylko jak sprawdzić czy paliwo dostaje po zdjęciu swiec. Nie jestem mechanikiem więc prosze o pomoc.

    0
  • #18 12 Lis 2009 13:30
    Posw580
    Poziom 11  

    carrot napisał:
    Zobacz sobie Link


    Dziękuję za link ale to wszystko widać po odkręceniu wtryskiwaczy.
    Ale jak zobaczyć czy paliwem tryska po odkręceniu samych świec.
    P.s. Czy po odkręceniu samych świec kręcąc rozrusznikiem bede widział czy paliwo tryska ??

    [

    2
  • #19 12 Lis 2009 13:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 15 Kwi 2010 10:20
    kurzasty
    Poziom 1  

    Witam. Mam to samo. Wymienilem juz caly uklad zaplonowy oprocz cewki, ale po tym co tutaj czytam nie wiem czy to ma sens. Dokladnie tak samo, czuc paliwo przy rozruchu. Zauwazylem jedna zaleznosc, jak jest deszczowy dzien i mgla to nie odpali, jak sucho i cieplo - odpala. Przy mrozach -10 stopni odpala bez problemu. Moze ktos ma jakis jeszcze inny pomysl?

    0
  • #21 15 Kwi 2010 10:26
    kortyleski
    Poziom 41  

    Tu nie ma co mieć pomysłów tylko wszystko po kolei sprawdzać. Zapinasz leda z rezystorem na jeden z wtrysków, kolejnego leda na cewkę zapłonową, diodki na podszybie i w czasie kręcenia widzisz od razu czy są impulsy sterujące, jak nie ma to szukasz dlaczego, jak sa to musi gadać.

    1
  • #22 05 Gru 2010 17:59
    pamabero
    Poziom 9  

    Witam po długiej przerwie w czasie której nie próżnowałem,tylko drążyłem temat.
    Wynik dociekań - od tygodnia mróz poniżej -10 stopni, a Rover stoi pod gołym niebem i odpala codziennie rano bez zająknięcia.
    Powodem problemów okazał sterownik silnika. Po wymianie sterownika problem minął bez śladu.
    Jak doszedłem do tego?
    Odłączałem sterownik (w Roverze 214 nie jest to żaden problem) i wkładałem do zamrażalnika na 0,5 godziny. Po tym czasie podłączałem i samochód nie odpalał. Po ogrzaniu na kaloryferze i podłączeniu do instalacji Rover odpalał jakby nigdy nic.
    Niestety wymiana sterownika na inny (ten sam numer) ze względu na zabezpieczenie imobilajzerem wiąże się także z wymianą pamięci imo w sterowniku, dlatego polecam bardziej doświadczonym.

    1
  Szukaj w 5mln produktów