Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Za wysokie ładowanie honda civic

01 Paź 2008 22:32 9545 19
  • Poziom 14  
    Witajcie,

    Poszukuję rozwiązania problemu wysokiego ładowania w hondzie civic z alternatorem produkcji mitsubishi.
    Mianowicie ładowanie skacze do wartości 18,1V i sporadycznie mieści się w wymaganym zakresie. Kiedy ładowanie wzrasta światła jaśniej świecą zapaala się kontrolka akumulatora i poduszek powietrznych. Wymieniłem regulator napięcia ale to nie pomogło. Jak to dalej zdiagnozować? Wyczytałem, że trzeba podłączyć dodtkową masę do alternatora, ale w jaki sposób? Chodzi o masę między silnikiem a nadwoziem? Czy uszkodzony może być mostek prostowniczy? Jak go pomierzyć?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 18  
    Dokładnie o tę masę chodzi , powiem ci też tak , miałem podobny przypadek{w innym samochodzie} i również napięcie mierzone na alternatorze było w granicach 15-17V , lampka ładowania też się świeciła raz mocniej raz słabiej czasami gasła , powód : luźne mocowanie przewodu B+ od alternatora do akumulatora . U ciebie może być także uszkodzony ten przewód . co można by było zrobić? a mianowicie podłączyć dodatkową masę , a także kabel od alternatora do akumulatora {oba kabelki znacznego przekroju }to tyle spróbować można nie kosztuje to wiele.

    p.s w moim samochodzie był alternator 9 diodowy.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 29  
    Aby poprawic masę przeczyśc miejsca mocowania alternatora do silnika i silnika do ramy.
    Możesz skontrolowac główne przewody jak i klemy czy nie sa brudne i luźne .
    Jesli uszkodzona była by dioda to napiecie to 18V było by cały czas. Aby sprawdzic mostek prostowniczy musisz wyjac i rozebrac altek. A nastepnie mierzyc każdą dode osobno na przebicie.
    Jednak skoro napiecie to wraca do własciwego stanu 14V to jednak brak masy, przez co regulator podbija napiecie do takiego stanu z powodu braku punktu odniesienia.
  • Poziom 39  
    Prawdę mówiąc to z dyskusji nic nie można wywnioskować. Może najpierw ustalmy gdzie są dokonywane pomiary (w którym miejscu instalacji). Oczywiście miarodajne byłyby pomiary w kilku miejscach. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić aby alternator korzystał z innej masy niż np oświetlenie. A skoro masy miałoby brakować to napięcie raczej spadałoby niż rosło. Może bardziej prawdopodobne jest znikanie masy ale w okoilicach sterowników.
  • Użytkownik obserwowany
    Bez jaj honda c ma wbudowany regulator i z niego stabilizuje napięcie i zadna masa cxzy jej brak nie koliduje najwyżej nie będzie wogole ładowania.
  • Poziom 14  
    Pomiary na zaciskach akumulatora i na alternatorze. Podpinałem drugą masę, bez efektów. Może mi ktoś wytłumaczyć jak pomierzyć diody? Mam mierzyć rezystancję pomiędzy diodami? Czy w każdym przypadku musi być nieskończoność? Mam bardzo prosty miernik z "Tesco" czy mogę na nim polegać? Mam schemat jak mierzyć diody w civicu więc jak ktoś mi odpowie na poprzednie pytaania to idę do garażu wylutowywaać mostek prostowniczy. Jak myślicie czy problem może tkwić w mostku prostowniczym?

    U mnie lampka ładowania albo się nie świeci albo świeci się mocno. Działa w systyemie 1-0.

    Za wysokie ładowanie honda civic



    »
  • Użytkownik obserwowany
    Musisz wylutować uzwojenia przynajmniej 2 koncówki.
    Prostym miernikiem z testerem diod sprawdzi.
    W jedną stronę wskazuje 3 cyfry w drugą wskazuje 1.
    Sprawdz tak wszystkie 9 diod .
    Alternator Delco Czy inny?
  • Poziom 14  
    W civicach były alternatory Denso lub Mitsubishi. Ja mam ten drugi.
  • Poziom 14  
    Wszystko pomierzone: diody prostownicze w 2 kierunkach, obwód lampki akumulatora, uzwojenie stojana, pierścienie wirnika, wszystko na nowo przelutowane, wg pomiarów statycznych jest ok.
    Po złożeniu wszystkiego ładowanie 18-19V.

    Mam pytanko: Do alternatora dochodzi 3 połączeniowa kostka: 1 kabel - lampka akumulatora, 2 kabel - 12v po stacyjce i 3 z komputera ECU. Co to jest za sygnał ten oststni (ECU)???

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Wszystko pomierzone: diody prostownicze w 2 kierunkach, obwód lampki akumulatora, uzwojenie stojana, pierścienie wirnika, wszystko na nowo przelutowane, wg pomiarów statycznych jest ok.
    Po złożeniu wszystkiego ładowanie 18-19V.

    Mam pytanko: Do alternatora dochodzi 3 połączeniowa kostka: 1 kabel - lampka akumulatora, 2 kabel - 12v po stacyjce i 3 z komputera ECU. Co to jest za sygnał ten oststni (ECU)???
  • Poziom 14  
    Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został!
  • Użytkownik obserwowany
    Niebieski żółty i biały kabelek dochodzą?
  • Poziom 29  
    Tsport napisał:
    Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został!

    Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają zwierać i wtedy przy zwartej diodzie napięcie będzie właśnie ≥ 17V.
    Czy masz możliwość sprawdzić ten alternator na stole probierczym - w jakimś warsztacie ? Jeżeli jest to możliwe to sprawdź obciążając go prądem rzędu 10A mierząc dodatkowo napięcia na wyjściach oznaczonych literą P. Powinno być równo.
  • Poziom 14  
    W akcie desperacji oddałem alternator do warsztatu gdzie stwierdzili uszkodzenie uzwojenia. Dostałem ładny, zregenerowany alternator. Pełen optymizmu założyłem go do auta. I jakie było moje zdziwienie, gdy podczas pomiaru napięcia na stykach aku zauważyłem 17V!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Co to może być??? Czy mam takiego niefarta i nowo zregenerowany alternator jest do d.....? Nie sądzę. Gdzie może tkwić problem?
  • Użytkownik obserwowany
    Jak masz 17 v to ci pali żarówki i wentylatory zapiepszają ostro. Tak masz czy bateryjka w mierniku siadła.
    Obciąż alternator ostro i zobacz co się podzieje.
  • spec od auto-elektro
    Myślę że alternatory są w porządku, na odczepnego dali nowy stojan muszą coś zarobić. Podaj jaki masz typ alternatora.P
  • Poziom 14  
    wszystkie lamki się rozjaśniają i szybciej chodzi wentylator.
    Teraz na wolnych obrotach jest ok. Dopiero na wyższych ładowanie wzrasta. Jak jest ok 16-17v to zapala sie kontrolka od poduszek. Jak napiecie ładowania spada do 14,6 to kontrolka gaśnie.
    ALternator mitsubishi. Nr z naklejki a5ta1091.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Tam masz na złączu: wyjscie na lampke , + po stacyjce i nie pamietam co jeszcze.. jw. fr
  • Poziom 14  
    trzeci przewód we wtyczce idzie do ECU czyli wg. schematu FR
    drugi to lampka
    pierwszy + po stacyjce.

    Po odłączeniu kostki od alternatora i włączonym zapłonie mam następujące napięcia:
    FR 5,05V wht/red
    L 11,23 blue/wht
    IG 11,21 blk/yel

    Za wysokie ładowanie honda civic

    Dodano po 3 [godziny] 37 [minuty]:

    W końcu po wielu bojach udało się odkryć przyczynę problemów. Sprawcą całego zamieszania były nie kontaktujące piny w kostce przyłączeniowej do alternatora. Kostka wskakiwała z oporem i wyraźnym klikiem ale między jej pinami a pinami regulatora nie było dobrego kontaktu.
    Dziękuję wszystkim za pomoc, a zwłaszcza VIPER555 i ROMO. Punkty już poszły.