Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Turbodoladowanie w silniku VW 2,0 16V (typ.9A)

Cocolino87 02 Oct 2008 13:27 11518 23
  • #1
    Cocolino87
    Level 2  
    Witam ! Mam pyatnie czy do Vw Corrado z silnikiem 2,0 16V można założyć Turbodoładowanie lub kompresor?
  • #2
    siewcu
    Level 34  
    Dużo prościej będzie zeswapować silnik na PG z kompresorem i ew. zrobić konwersję na turbo.
    pozdr.
    ps. Mam mechanika, który ogarnia te tematy, więcej info na pm.
  • #3
    kusiu27
    Level 14  
    A ile możesz przeznaczyć na to pieniędzy?
    Bo bez pieniędzy lepiej się do tego nie zabierać
  • #4
    Moulder
    Level 23  
    Oczywiście że można, zadając tak banalne pytanie łatwo się domyślić że nie masz o tym zbytniego pojęcia - a to się wiąże z wysokimi kosztami.

    Inna sprawa czy jest sens ? Bo taniej i pewniej jest wymienić samochód na taki który ma seryjnie doładowany silnik.

    Sam silnik to nie wszystko, jest jeszcze sprzęgło skrzynia biegów, przeguby itp.
  • #5
    Cocolino87
    Level 2  
    Oczywiście,że mam pieniądze.Po pierwsze nie chodzi mi o żadne Swapy,chcę mieć Corrado z Silnikiem Seryjnym (9A) Z Turbodoładowaniem.Mam kolego większe pojecie niz Ci się wyadaję...Więc jeżeli ktoś by wiedział jakie Turbo i jaki jest Tego koszt proszę pisac będe wdzieczny...


    Zamiast Krwi benzyna zamiast serca Turbina Corrado:D
  • #6
    Moulder
    Level 23  
    Quote:
    Mam kolego większe pojecie niz Ci się wyadaję...

    Nie masz pojęcia bo pytasz jaką turbinę założyć, a nie podajesz co chcesz osiągnąć.

    Quote:
    Oczywiście,że mam pieniądze


    W takim razie proponuję wstawić auto do jakiejś znanej firmy np. VTG, Tomson etc. powiedzieć ile chcesz mocy i po kłopocie.

    Podstawa to silnik w idealnym stanie.
    Odnośnie kosztów to jest bardzo różnie - jak masz odpowiednie zaplecze warsztatowe i mechanikę zrobisz sam, to koszt będzie się wiązał z zakupem niezbędnych elementów i strojenia.
    Potrzebujesz: kolektor wylotowy (można zamówić gotowy, wykonać nowy samemu, przerobić stary), turbosprężarkę (nowa lub używana), przeróbka układu wylotowego (najlepiej całego), doprowadzenie powietrza do turbosprężarki (doprowadzenie i odprowadzenie oleju, płynu chłodzącego), intercooler (plus montaż), doprowadzenie powietrza do intercoolera, do przepustnicy (plątanina rur które trzeba pospawać, powyginać itp), regulator ciśnienia doładowania (MBC, EBC), zawór BOV, większą pompę paliwa, większe wtryski, regulator ciśnienia paliwa, mocniejsze sprzęgło, uszczelki, śruby. Masę innych drobiazgów, możliwe kłopoty z EGR, odpowietrzaniem zbiornika paliwa itd. Zależnie od ciśnienia odprężyć silnik, "zamontować kute bebechy". Dołożyć chłodnicę oleju, jakieś bajery typu wskaźnik doładowania, składu mieszanki, temp spalin..... .

    No i najważniejsze wszystko wystroić (jakiś piggy-back, standalone, albo remaping seryjnego kompa jeżeli możliwy).

    Sam sobie odpowiedz co za ile możesz mieć.

    A TERAZ DOPIERO SIĘ OKAZAŁO że ten silnik ma wtrysk ciągły ...... to trochę komplikuje podejście do tematu - ale pewnie wiesz o co chodzi.
    W tym wypadku najlepszy SWAP lub inne auto.
  • #7
    Cocolino87
    Level 2  
    Dziękuje.A oriętujesz się może jaki byłby koszt samych elementów bez montażu? I jeśli chodzi o swap to jaki silnik?
  • #8
    siewcu
    Level 34  
    SWAP to najprościej PG z kompresorem i ew. konwersja na turbo, ewentualnie 1,8T lub ABF+T, jak już pisałem. Skoro masz pieniądze to odezwij się na pm...
    pozdr.
  • #9
    toffic-k
    Level 16  
    to może kolego ja ci coś podpowiem: sam mam 9A bi-turbo, oczywiście odprężony na 8.6:1, do tego DIGI I zamiast KE-Motronica, koszt na gotowo ok5tyś (nie licząc zmian w napędzie)
  • #10
    maliniak80
    Level 17  
    tak jak koledzy pisza lepiej zeswapowac silnik na fabrycznie zaturbiony, ale jezeli juz chcesz sie bawic to powiem Ci ze seryjne graty przy odpowiednim odprezeniu tez sa w stanie ,,sporo'' zniesc. Z kolega mamy zaturbione seryjne silniki 1,4 w renowkach na calkowicie seryjnych gratach ktore przy doladowaniu zedu 1,2 bara legitymuja sie moca ok150ps, oczywiscie przy takiej zabawie istnieje duze ryzyko spalania stukowego i trzeba sie ostroznie obchodzic z cisnieniem doladowania i ,,podlewac'' odpowiednia ilosc paliwa. Przy takiej budowie istnieje wiele kruczkow na ktore trzeba uwazac...
  • #11
    toffic-k
    Level 16  
    Jesteś z Wrocka, podjedź do Evolutiona to ci wytłumaczy wszystko co i jak
  • #12
    bkia
    Level 15  
    Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe.
    Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe.
    Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz się bawić z smarowaniem chłodzeniem itp.
  • #13
    toffic-k
    Level 16  
    bkia wrote:
    Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe.
    Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe.
    Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz się bawić z smarowaniem chłodzeniem itp.
    kolego piszesz glupoty, chyba nigdy tloków od PG nie widzialeś skoro radzisz je zakladać do 9A, uszczelka z TDi ni jak nie pasuje, nie ta średnica, kompa z KE-Motronica każesz stroic pod turbo?? + mocniejsze wtryski?? Dobre żarty
  • #14
    bkia
    Level 15  
    toffic-k wrote:
    bkia wrote:
    Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe.
    Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe.
    Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz się bawić z smarowaniem chłodzeniem itp.
    kolego piszesz głupoty, chyba nigdy tłoków od PG nie widziałeś skoro radzisz je zakładać do 9A, uszczelka z TDi ni jak nie pasuje, nie ta średnica, kompa z KE-Motronica każesz stroić pod turbo?? + mocniejsze wtryski?? Dobre żarty

    Oj byś się zdziwił uszczelka pasuje do każdej benzyny ten sam blok ale co do 9a to faktycznie 2l.
    Miałem kiedyś takie Audi z silnikiem 9A tłoki były do 8v tylko pod frezowane bo się nie mieściły zawory tak jak w 16v silnik odprzężony bardzo, ponieważ jak wiadomo od 16v tłoki są płaskie a do 8v wklęsłe,i przy frezowane pod wielkość uszczelki
    Zadanego stuku miałem małą turbinę ale kręciłem do nie całego 1 bara.
    Przy tak mocna odprężonym silniki auto zapalało zimą na mrozie bez problemu,tylko nie można było wciskać pedału do spodu dopóki parownik się nie zagrzał bo parownik przymarzał.
    Jeździ do dzisiaj ale nie robiłem elektryki za duży koszt,teraz są dużo tańsze sterowniki, jeździłem na samym gazie naprawdę super.
    Wiem to nie rozwiązanie ale kilka lat temu nie było tanich sterowników pod turbo.
    W tej chwili buduje 1.8 20vt silnik już pali turbina dmucha jeszcze kilka dni i wyjeżdżam na ulicę.
    Kupiłem silnik wzdłużny i montuje gp poprzecznie i to był błąd, przeróbek masakra prawie cały osprzęt nie pasuje kolektory łapy mocowanie alternatora i pompy wspomagania,podstawa filtra oleju i tp.
  • #15
    toffic-k
    Level 16  
    bkia wrote:

    Oj byś się zdziwił uszczelka pasuje do każdej benzyny ten sam blok ale co do 9a to faktycznie 2l.
    a po co tak cudować skoro VW w serii robil metalowe uszczelki do benzyny?? wystarczy poszukać: ABF-metalowa pod 2.0, G60 metalowa pod 1.8. JA w tej chwili mam 2.0 16V też z tokami z 8V i 2 Garrettami T2, jedzie fajnie, wszystko wystrojone DIGIM I z G60
  • #16
    bkia
    Level 15  
    Tak ale kiedyś g60 kosztowało kupę kasy.
  • #17
    seba24
    Level 20  
    panowie tłoki audi s2 turbo tak samo i nawet kolektoe tylko zaspawac ostatni cylinder, do tego instalacja z alegro od corrad g-60 np i juz to smiga ok. tylko wiem ze te tłoki pasuja idealnie do 1,8 16 a czy do 2,0 16 to moze byc problem i trzeba bedzie zrobi tuleje,
    Mam pytanie do kolegi TOFFIC-k jak zrobiłes swoje bi-turbo i jakie osiagi uzyskałes.
  • #18
    Pawel735
    Level 14  
    To i ja sie podepne do tematu....
    Mialem kiedys corrado g60 i wtedy wlasnie kupilem "na wszelki wypadek" drugi silnik oczywiscie g60. Silnik ten do dzis lezy bez uzyteczny wiec postanowilem go zaturbic i zapakowac np. w mk I cabrio. Kupno turbo kit'u nie jest takim strasznym wydatkiem (ok. $700) i sa to dokladnie te kit'y ktore sprzedaja na allegro w granicach 5000zl.
    Zastanawia mnie jedynie efekt takiej modyfikacji, czy poprostu nie bedzie to gorsze od oryginalnego kompresora??
  • #19
    bkia
    Level 15  
    Panowie powiedzcie mi korby w silniku 1.8 20vt i zwykłym są takie same czy są słabsze i ile wytrzymują.
    A tłoki 1.8 20vT ile potrafią ciśnienia doładowania wytrzymać.
    Mówię o silniku 150km
    Mam tłoki od turbo ale korby są szrot zastanawiam się nad założeniem zwykłych korb ale ciekawe ile wytrzyma ten zestaw.
    A jeszcze jedno wie ktoś jakie są sworznie grube w silniku Passat B5 1.8 20v ADR.
    W moich tłokach od turbo średnica sworznia jest 20 mm.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Pawel735 wrote:
    To i ja sie podepne do tematu....
    Mialem kiedys corrado g60 i wtedy wlasnie kupilem "na wszelki wypadek" drugi silnik oczywiscie g60. Silnik ten do dzis lezy bez uzyteczny wiec postanowilem go zaturbic i zapakowac np. w mk I cabrio. Kupno turbo kit'u nie jest takim strasznym wydatkiem (ok. $700) i sa to dokladnie te kit'y ktore sprzedaja na allegro w granicach 5000zl.
    Zastanawia mnie jedynie efekt takiej modyfikacji, czy poprostu nie bedzie to gorsze od oryginalnego kompresora??

    Kumpel ma w VR6 kompresor od Mercedesa chodzi pięknie.tylko durzy jest,trzeba go gdzieś ucisnąć.
    Ale te kompresory w porównaniu do vw to bardzo rzadko się psują.
    Na allegro ostatnio był za 450zł gość dawał gwarancję rozruchową nawet, znaczy sprawny.
    Kompresory VW są bardzo słabej jakości i potrzebują częstych remontów,dlatego tak mało jest sprawnych g60 na allegro.
  • #20
    toffic-k
    Level 16  
    seba24 wrote:
    panowie tłoki audi s2 turbo tak samo i nawet kolektoe tylko zaspawac ostatni cylinder, do tego instalacja z alegro od corrad g-60 np i juz to smiga ok. tylko wiem ze te tłoki pasuja idealnie do 1,8 16 a czy do 2,0 16 to moze byc problem i trzeba bedzie zrobi tuleje,
    Mam pytanie do kolegi TOFFIC-k jak zrobiłes swoje bi-turbo i jakie osiagi uzyskałes.
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=201778
  • #21
    Pawel735
    Level 14  
    bkia wrote:


    Kumpel ma w VR6 kompresor od Mercedesa chodzi pięknie.tylko durzy jest,trzeba go gdzieś ucisnąć.
    Ale te kompresory w porównaniu do vw to bardzo rzadko się psują.
    Na allegro ostatnio był za 450zł gość dawał gwarancję rozruchową nawet, znaczy sprawny.
    Kompresory VW są bardzo słabej jakości i potrzebują częstych remontów,dlatego tak mało jest sprawnych g60 na allegro.


    Wiem, wiem tylko kompresor nie bedzie mial dzwieku blow off'a :(
  • #23
    bkia
    Level 15  
    Ten temat jak widzisz juz dawno jest nie odwiedzany, jak zadajesz pytanie to zadawaj odpowiednio sformułowane pytanie.
  • #24
    ozoboss
    Level 2  
    Może użytkownik Bkia napisze cos wiecej na temat tego silnika?? ponieważ mam golfa mk1 szukam do niego jakiegos serducha koniecznie zasilanego lpg.
    Oj byś się zdziwił uszczelka pasuje do każdej benzyny ten sam blok ale co do 9a to faktycznie 2l.
    Miałem kiedyś takie Audi z silnikiem 9A tłoki były do 8v tylko pod frezowane bo się nie mieściły zawory tak jak w 16v silnik odprzężony bardzo, ponieważ jak wiadomo od 16v tłoki są płaskie a do 8v wklęsłe,i przy frezowane pod wielkość uszczelki
    Zadanego stuku miałem małą turbinę ale kręciłem do nie całego 1 bara.
    Przy tak mocna odprężonym silniki auto zapalało zimą na mrozie bez problemu,tylko nie można było wciskać pedału do spodu dopóki parownik się nie zagrzał bo parownik przymarzał.
    Jeździ do dzisiaj ale nie robiłem elektryki za duży koszt,teraz są dużo tańsze sterowniki, jeździłem na samym gazie naprawdę super.