Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odpalanie, ford, escort, 1.8d, nie pali, nie odpala

dud727 02 Paź 2008 18:21 20937 27
  • #1 02 Paź 2008 18:21
    dud727
    Poziom 9  

    Czesc. Posiadam forda escorta 1.8 diesel z 1992r, a wraz znim duzy problem.
    otoz samochod ciezko mi pali na zimnym silniku. Zeby odpalil rozrusznik musi pare chwil pokrecic. A co za tym idzie nie wytrzymuje mi tego akumulator. poprostu musze go czesciej ladowac mimo tego ze jest nowy. Kupilem go raptem 2 mies temu.Poprzedni mial niecale 2 lata( tak twierdzil poptrzedni wlasciciel auta) Swiece tez mam nowe( ok2 tygodni) I nowy filtr paliwa. Po wymianie filtra odpowietrzylem uklad jak nalezy i dalej taki sam problem. Juz nie wiem co mam robic. Pomozcie mi prosze jesli potraficie.

    0 27
  • #2 02 Paź 2008 18:29
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdż ciśnienie w cylindrach i czy rzeczywiście te świece grzeją.

    0
  • #3 02 Paź 2008 19:28
    danielek77
    Poziom 10  

    Popieram przedmówce sprawdź czy dochodzi napięcie do świec żarowych.
    A jak autko pali po np trzykrotnym podgrzaniu świec i dopiero wtedy rozruch???

    0
  • #4 02 Paź 2008 19:31
    andrend
    Poziom 26  

    Sprawdż ustawienie pompy wtryskowej i przyśpieszacz rozruchu zimnego silnika ,jeśli to w porządku to proponuję jeszcze sprawdzić wtryski. Pozdrawiam

    0
  • #5 02 Paź 2008 20:06
    dud727
    Poziom 9  

    Świece grzeja jak nalezy. A po trzykrotnym przekreceniu kluczykiem pali jak wczesniej tzn. zadnej poprawy. sprawdze jescze te wtryski i powiem jakie sa efekty.
    Wielkie dzieki za odpowiedz i za zainteresowanie tematem

    0
  • #6 02 Paź 2008 20:09
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdż ciśnienie w cylindrach.

    0
  • #7 04 Paź 2008 14:17
    dud727
    Poziom 9  

    Dziki bardzo po miedzieli pojade sprawdze ciśnienie a i wtryski wyreguluje. Mam nadzieje ze pomoze.

    0
  • #8 04 Paź 2008 14:23
    marek1977
    Poziom 33  

    To najpierw sprawdź wtryskiwacze.

    0
  • #9 04 Paź 2008 14:37
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Jeżeli siada Ci akumulator po kilkunastu sekundach kręcenia to może i tulejki na rozruszniku masz też do wymiany.A tak przy okazji jaką pojemność ma ten akumulator?

    0
  • #10 05 Paź 2008 08:41
    mulele1
    Poziom 9  

    Witam ... Podgrzewając świece w Fordzie nie odpalaj auta równo ze zgaśnięciem kontrolki grzania ... Poczekaj kilka sekund aż do usłyszenia stuku w przekaźniku ... Kontrolka gaśnie , ale świece są podgrzewane jeszcze chwilkę . Miałem kilka Fordów i z odpalaniem każdego było podobnie ...

    0
  • #11 05 Paź 2008 14:48
    dud727
    Poziom 9  

    Akumulator ma pojemnosc 71. Wedłóg katalogu powinien miec 75. A stary mialem 85. Z tym ze starego to juz wogole nie doladywalo podczas jazdy.[]

    0
  • #12 05 Paź 2008 15:09
    lukaszzywicki
    Poziom 14  

    a może spada paliwo z pompy proponuje założenie zaworka zwrotnego na węzu koszt 20 zł

    0
  • #13 06 Paź 2008 09:39
    parasol79
    Poziom 9  

    z moim escortem tez mam podobnie. ale mam zawór zwrotny. znajomy mechanik mówi mi że to paliwo się cofa. aku mam 71ah. a teraz dodatkowo że przewody są zapowietrzone. jak odczepił świece czy coś tam i uruchamiałem mówi że pluje powietrzem. jak odpowietrzyć układ? mechanik jest młody i może się do końca nie znać na rzeczy albo ciągnąć mnie na warsztat.

    0
  • #14 07 Paź 2008 09:02
    dud727
    Poziom 9  

    A w ktorym miejscu dokladnie ten zaworek powinienem zalozyc??
    A jesli chodzi o uklad paliwowy to parasol pod filtrem paliwa jest taki czarny jakby guzik. Sproboj go wciskac az napotkasz opor. Ja tak odpowietrzalem po wymianie filtru paliwowego. ale u mnie nie wiele to dało.

    0
  • #15 07 Paź 2008 15:13
    parasol79
    Poziom 9  

    ja mam ten zawór przed filtrem. zrobię zdjęcie jutro i je umieszczę tutaj. ale ja mam zmieniony filtr. nie taki jak podaję katalog filtrów i książka serwisowa. coś było kombinowane z tym filtrem.

    0
  • #16 14 Paź 2008 14:50
    dud727
    Poziom 9  

    Okazalo sie ze uklad paliwowy nie jest zapowietrzony. To faktycznie sie paliwo cofa. Mialem sie za to zabrac kiedy w koncu rozrusznik nie wytrzymal i go szlak trafil. Nie kreci tylko slychac takie dziwne cykniecie. dzieki chlopaki za pomoc mam nadzieje ze ten zawor pomoze. Dam znac jakie sa efekty jak naprawie ten rozrusznik.

    0
  • #17 16 Paź 2008 19:35
    dud727
    Poziom 9  

    usterka naprawiona. Obolo sie bez zadnych zaworkow.
    Po awari mojego rozrusznika kupilem na szrocie inny. Mianowicie z fiesty 1.8d po regeneracji. Kreci duzo szybciej niz te co mialem i silnik zaskakuje duzo szybciej. no zobaczymy jeszcze co bedzoie dzialo sie w zime. Dzieki chlopaki amykam temat.

    0
  • #18 27 Sty 2009 20:03
    adasko86
    Poziom 10  

    witam

    dud727 i co jak Ci pali w zimie? ja mam ten sam problem, tyle ze cisnienia mam takie 2,3 - 2,1 - 2,3 - 2,0 [MPa] b. niskie prawda?

    0
  • #19 31 Sty 2009 01:01
    wwpiotr
    Poziom 11  

    Witam,

    Po kilku miesiącach walki z moim 1.8TD znalazłem rozwiązanie ciężkiego palenia escorta w zimie.

    Zrobiłem wszystko co wyczytałem na forach czyli:
    -nowy akumulator
    -nowe świece ( próbowałem 18mm i 21mm część grzejna róźnych firm łącznie z drogimi po 72zł/szt)
    -założyłem zawór zwrotny na przewodzie paliwowym
    -sprawdzili mi ciśnienie na pompie i w cylindrach
    -alternator zregenerowany
    -filtr paliwa nowy
    Chyba wszystko co dało się zrobić a efektu zero !!!

    Rozwiązaniem okazał się rozrusznik od focusa i teraz problemów nie mam nawet przy -14 bo więcej nie było :)

    0
  • #20 31 Sty 2009 07:43
    pawelek199090
    Poziom 11  

    a jednak DIESEL potrzebuje mocnego rozruchu nie to co benzyniak obróci dwa razy i już tyka :D

    -1
  • #21 01 Kwi 2009 18:45
    Empi
    Poziom 9  

    wwpiotr napisał:
    Witam,

    Po kilku miesiącach walki z moim 1.8TD znalazłem rozwiązanie ciężkiego palenia escorta w zimie.

    Zrobiłem wszystko co wyczytałem na forach czyli:
    -nowy akumulator
    -nowe świece ( próbowałem 18mm i 21mm część grzejna róźnych firm łącznie z drogimi po 72zł/szt)
    -założyłem zawór zwrotny na przewodzie paliwowym
    -sprawdzili mi ciśnienie na pompie i w cylindrach
    -alternator zregenerowany
    -filtr paliwa nowy
    Chyba wszystko co dało się zrobić a efektu zero !!!

    Rozwiązaniem okazał się rozrusznik od focusa i teraz problemów nie mam nawet przy -14 bo więcej nie było :)


    Od jakiego focusa ten rozrusznik ? , pasował fabrycznie ? czy potrzebne były jakieś przeróbki

    0
  • #22 14 Maj 2009 21:10
    dud727
    Poziom 9  

    rozrusznik z fiesty działał zajefajnie nawet w zime a teraz znów go szlak trafił. Mianowicie na cielym silniku milczy, z tym że nie zawsze lecz często. Na zimnym nic mu nie dolega. I teraz to mam zagadke. Naforach piszą różnie na ten temat. To, że skrzynka, to, że wirnik, to, że szczotki. Będę sptrawdzał.

    0
  • #23 14 Maj 2009 21:59
    dyszel85
    Poziom 18  

    Kolego, mi tak samo escort diesel nie załączał rozrusznika na ciepłym (gorącym) silniku, jak był zimny to kręcił bez problemu. Winna jest stacyjka. Zrobiłem dodatkowy wyłącznik rozrusznika i działa bezproblemowo - pozdrawiam dyszel85.

    0
  • #24 17 Maj 2009 17:03
    dud727
    Poziom 9  

    A jak mam to zrobić?

    0
  • #25 14 Cze 2009 00:20
    rafi1275
    Poziom 10  

    WITAM .Zewrzyj na ciepłym silniku (kiedy niekręci) śruby na rozruszniku gruby przewod (ten co idzie od akumulatora) z cienkim na wsowke .Jeśli zakręci to stacyjka jeśli nie to zaweglona zwora w elektro magnesie (ten mniejszy walec na rozruszniku do wymiany) lub szczotki . Szczotki mozesz sprawdzić zwierajac dwie grube śruby na rozruszniku (jesli szczotki sa ok to zakreci jesli nie to głucha cisza po zwarciu tych srub) [bAUTO NA LUZIE PODCZAS TYCH PRUB!!!

    0
  • #26 15 Cze 2009 21:09
    manta
    Poziom 39  

    Jezu instrukcja samodestrukcji coraz weselej!!!!!!!!

    0
  • #27 15 Cze 2009 23:31
    rafi1275
    Poziom 10  

    Jest to jeden z szybszych i pewnych sposobów weryfikacji co nam padło w autku.(bez wyciągania rozrusznika z auta:D)

    2
  • #28 20 Gru 2009 22:55
    witoldiii
    Poziom 1  

    Witam

    Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza.

    Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami do wymiany. Mój rozrusznik ma 10zębów, podobno w nie których fordach było 12 zębów, także jeśli Wasz ma 12 zębów, to możecie śmiało kupić rozrusznik od forda focusa 1.8 TDI ten mocniejszy 2,2KW a nie 1,7KW czy coś takiego, napewno będzie pasował do naszych fordów. Nie kupujcie po regeneracji drogi taki rozrusznik, tylko zwykły, i zregenerujcie sobie go ewentulanie sami, będziecie wiedzili co macie.

    Po drugie proszę zamówić zaworek zwrotny np. na allegro o średnicy 8mm, koszt ok 30zł z wysyłką. I zamontować go przed filtrem. Jeżeli macie filtr starego typu to załóżcie nowszy ten owalny. Nie próbujcie zakładać dodatkowych filterków, ponieważ w zimie one zamarzają, i auto nie dostaje paliwa.

    Po trzecie, kupcie sobie dobry akumulator, ja kupiłem centra futura 72AH, 720A - prąd rozruchowy (jako jedyny ma 3 lata gwarancji). Kupcie go najlepiej przez internet koszt ok 330zł razem z wysyłką kurierską, bo np. u mnie w mieście wołają sobie po 500zł za tego typu akumulatory. Zwróćcie uwage na prąd rozruchowy, im większy tym lepszy! Pojemność 72AH jest pojemnością praktycznie maksymalną, nie wkładajcie akumulatora 80AH bo wam go nie doładuje, chyba, ze przy daniu do regenracji alternatora gościu wymieni Wam cewkę napięciową, aby było lepsze ładowanie. Ale ja bym radził nie kombinować, tylko zostawić tak jak jest.

    Po czwarte. Świecie żarowe. To, że grzeją świece żarowe to również nie znaczy, że są dobre. Przy zużytych świecach żarowych grzeją się tylko czubki grotów, a przy nowych cały grot, różnica jest zasadnicza. Ja założyłem zwykłe świece żarowe po 20zł za sztuke, podobno można założyć dłuższe, ale aby nie przesadzić. Nie ma też sensu kupować nie wiadomo jakich drogich świec żarowych, no bo po co?
    Zwróćcie uwagę również na bezpieczniki koło akumulatora i ich styki, kupcie sobie preparat do udrażniania styków, powyjmujćie bezpieczniki i je powkładajcie psikając tam ten środek, no i aby wszystkie bezpieczniki były dobre, w szczególności ten pierwszy od strony pasażera do świec zarowych.

    Po piąte. Zwróćcie uwagę na termostat woskowy, ja u siebie mam go zepsutego, zaciął się. I w Waszych autach może być zepsuty (auto może chodzić cały czas na ssaniu, co efektem może być nie równa praca silnika i dziwna praca silnika - po nagrzaniu się). Najprostszym sposobem jest wypięcie go (pociągnięcie linki z bolcem, aby wypadł i postawienie go luzem gdzieś z boku, aby sobie sterczał). Ja pewnie go kupię, ale jak narazie mam inne zmartwienia :). Koszt nowego termostatu woskowego ok 130zł z wysyłką na allegro.





    Co do odpalania auta. Świece żarowe grzeją się ok. 10 sekund, to, że zniknie kontrolka od świec żarowych to nie znaczy, że świece się już nie grzeją. Grzeją się, aż usłyszycie piknięcie takiego przekażnika, wtedy świece żarowe się wyłaczają. Przy mrozach -20st -25st. podgrzejcie tak dwa razy w sumie ok 20sekund. I mając wciśnięty pełny pedał gazu zapalajcie go, potrwa to ok 3-4sekund aż zacznie łapać i jak wkręci się na obroty to potrzymajcie mu tak ok 1,5tyś obrotów przez chwilę i spuście pomału pedał gazu (nie nagle bo zgaśnie) - efekt jest taki, że nie ma termostatu woskowego odpowiadajacego za ssanie. Ale nawet po jego założeniu dajcie zawsze gazu przy zapalaniu.

    Jeżeli te rady Wam nie pomogą, to musicie sprawdzić kable (czy wszystko się styka tak jak powinno, czy dochodzi masa).
    Na przyszłość, proponuje zregenerować wtryskiwacze ok 20-40zł za sztuke. I ewentualnie sprawdzić pompę wtryskową (wymienić zużyte elementy czy coś).
    I auto musi jeżdzić i zapalać. Wiadomo nigdy nie zapali na tyk, chyba, że naprawdę ktoś się przyłożył do auta, lub udał mu się taki egzemplarz, ale przy większości fordów 1.8 Diesel trzeba go pokręcić parę sekund, za to plusem jest to, jak jest już delikatnie zagrzany to pali na tyk :).

    Taki urok naszych fordów, ale ja jestem z niego zadowolony, mój ma przejechane 190tyś km od nowości, jest z 1995 roku combi, model MKVII ten nowszy. Kupiłem go za 3tyś złotych bez grama rdzy (jakaś belgijska wersja podwójnie cynkowoana czy coś), byłem w szoku, że nigdzie nic nie mogłem znaleść, ani jednego małego ognia rdzy, a przecież fordy w większości to gniją.

    Pamiętajcie również o wymianie nie tylko paska rozrządu, ale też napinaczy z rolkami itp. jak i również kupcie sobie nowy pasek na alternator. To, że piszczy pasek na początku jak się zapala auto, to jest wina łożyska w alternatorze, ale po daniu do regeneracji wszystko powinni Wam zrobić.

    W razie "w" służę pomocą. Mam nadzieję, że moje pisanie nie pójdzie na marne i parę osób z tego skorzysta :). Pozdrawiam! /Tomasz

    1