Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Blos check engine

02 Paź 2008 22:12 4653 16
  • Poziom 9  
    Witam
    Przeczytałem już dużo informacji na rożne tematy lgp, blosów i emulacji sygnałów jednak nadal mam problem.
    Posiadam Honde Civic silnik 1,6 16v d16z2 wszystko seria,
    Lgp składa się z parownika lovato, blosa tuż przy kolektorze, centralki WR emulatora wtryskiwaczy Lecho lpg. Wcześniej miałem zwykły parownik ale wymieniłem go na blosa i dużo problemów wyeliminowałem, poza jednym
    bład nr1 czyli sonda lambda. Rożnica jest taka ze check nie zapala sie od razu po przejściu na gaz tylko po jakimś czasie, zwykle jak jadę dłużej jedną prędkością i stałych obrotach. Wyczytałem o emulatorze sondy lambda i taki też kupiłem firmy Protec. po zainstalowaniu nic się nie zmieniło, check zapala się w takiej samej sytuacji. Mierzyłem miernikiem sygnał z emulatora przy pracy na gazie i wynosił on od 0,4-0,6V.
    Słyszałem ze w Japończykach są jakieś myki z instalacjami. Proszę o rade jak zapobiec checkowi. Dodam ze filtry, olej, świece mam nowe.
    Czy może to tylko kwestia regulacji? Blos po założeniu był sprawdzany w warsztacie LPG.

    Zdjęcie mojej instalki
    Honda Blos check engine
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 23  
    Sygnał w zakresie 0,4-0,6V to za mały zakres oscylacji. Sprawdź czy aby na pewno dobrze podłączyłeś emulator. Po drugie popytaj gazowników, albo też na forum hondy jaki typ emulacji sondy jest najwłaściwszy dla twojego ECU. Przy nieodpowiednim sygnale ECU też będzie wyrzucać błąd.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    emulator załozym mi gośc w warsztacie lpg bo nie mialem czasu,
    podejrzewalem ze mogl coś pochrzanic, ale sprawdzilem jest dobrze podlaczony (zreszta jak tam sie mozna pomylic 4 kable sa)
    na forach uzytkowników hondy nie doszukałem się wyczerpujących informacji i dlatego trafiłem tutaj
  • Poziom 12  
    Po pierwsze podaj jaki to dokładnie samochód bo możesz mieć sonde szerokopasmową lub o innym zakresie pracy i w tedy ten twój emulator jest nic nie warty. Drugą sprawą jest czas emulacji stanu niskiego i wysokiego i oczywiście zakres pracy bo to 0.4-0.6 niby przechhodzi z ubogiej na bogatą ale powinno być bliżej 0 i 1 w tym emulatorze
  • Poziom 9  
    napisałem honda civic 1600 16v silnik d16z2 110km, sonda 1-przewodowa 0-1V
  • Poziom 12  
    Dziwne bo ten silnik to niby w hondzie concerto występuje tylko ale to szczegół. Przełącz na benzyne i zrób trase i zobacz w tedy czy ci check się zapali bo jeśli tak to masz sonde do wymiany najprawdopodobniej lub bład w obwodzie sądy. A jeśli sięnie zapali check to masz do bani emulator sądy lub źle podpięty albo źle ustawiony (protec to porażka)
  • Poziom 9  
    -silnik d16z2 byl w różnych hondach głównie w civic
    -na benzynie check nie świeci
    -sonda jest nowa (zamiennik walker)
    -emulator jest dobrze podpiety
    -chcialem kupic emulator z lecholpg ale nie mogłem dostać a w lecho nie chceli sprzedać (tylko warszataty) wiec kupilem proteca
  • Poziom 12  
    Skoro na pb jest ok to masz nieodpowiedni emulator innej opcji nie ma
  • Poziom 14  
    Do hondy i innych japończyków są specjalne emulatory.
  • Poziom 9  
    daroo7707 napisał:
    Do hondy i innych japończyków są specjalne emulatory.


    a mógłbyś bardziej szczegółowo ?
  • Poziom 9  
    zakupiłem inny emulator w sobotę będę montował
  • Moderator Samochody
    Blos to I generacja - układ gaźnikowy bez sterownika (tylko przełącznik benzyna/gaz). Podczas pracy na LPG sonda lambda powinna być odłączana od ECU benzyny, a w jej miejsce podawany sygnał z emulatora. Po odcięciu wtryskiwaczy powinien być w ich miejsce dołączany emulator (rezystory o odpowiednim oporze). Generalnie - jeśli się da (check gaśnie po przełączeniu na benzynę) lepiej ustawiać emulację sondy na masę (błąd sondy) i ew. odłączać przekaźnikiem kontrolkę MIL, bo wtedy sterownik benzynowy nie dostosowuje adaptacji do fałszywych odczytów, co z kolei powoduje późniejsze problemy z pracą silnika na benzynie.
    Zasadniczo nie wolno montować tego typu instalacji do aut z katalizatorem. Do silników MPI powinno się stosować instalacje LPG co najmniej IV generacji (sekwencyjny wtrysk fazy lotnej), choć wolno od II generacji wzwyż.
  • Poziom 9  
    tzok napisał:
    i ew. odłączać przekaźnikiem kontrolkę MIL, bo wtedy sterownik benzynowy nie dostosowuje adaptacji do fałszywych odczytów,

    wytłumacz proszę to zdanie, co to jest MIL
  • Moderator Samochody
  • Poziom 9  
    no ok tylko zastanawiam sie jak odcienie kontrolki wplywa na prace sterownika, przecież sterownik zaswieca ta kontrolkę a nie odwrotnie
    w hondzie pod nogami pasażera jest ECU a w nim szybka a za szybka dioda która mruga kodami
    chceck engine na desce to tylko znak ze jest cos nie tak
    wtedy zaglądasz za dywanik i liczysz ile razy dioda mruga
    patrzysz na tabele kodów i wiesz co jest nie tak
  • Moderator Samochody
    Nie o to chodzi - niekiedy lepiej jest założyć instalację LPG tak, żeby podczas jazdy na LPG komputer od benzyny chodził w trybie awaryjnym, głównie chodzi o to, aby widział uszkodzenie sondy lambda. Jeśli po przejściu na benzynę i podłączeniu sondy kontrolka gaśnie i komputer powraca do normalnego trybu pracy to tak jest najlepiej. Taka emulacja sondy (na masę) powoduje, że podczas jazdy na LPG komputer benzyny nie "uczy" się na błędnych wskazaniach sondy lub emulatora udającego poprawną pracę sondy. Żeby "nie denerwować" kierowcy w takim układzie zakłada się często przekaźnik odłączający kontrolkę awarii sterownika silnika podczas gdy silnik jest zasilany z LPG.
    Jeśli z jakiś względów emulator musi działać w trybie emulacji poprawnej mieszanki, to prędzej czy później "rozjadą" się adaptacje sterownika wtrysku benzyny i będą problemy z pracą silnika na tym paliwie. Wtedy stosuje się układy resetujące adaptacje sterownika w momencie przejścia na zasilanie benzyną.

    Wszystkich tych problemów można sobie oszczędzić zakładając instalację LPG IV lub V generacji - tam nie emuluje się sondy lamba, a wtryskiem gazu zawiaduje oryginalny sterownik wtrysku benzyny (za pośrednictwem sterownika LPG).
  • Poziom 9  
    do następnej fury założę na pewno sekwencje
    dzięki za wyczerpujące wypowiedzi rozwiałeś wszystkie wątpliwości