Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik świec żarowych

03 Paź 2008 07:15 10590 23
  • Poziom 16  
    Witam ma kadetta 1.6 diesel . Ostatnio ciężko mi odpala
    więc mam zamiar ominąć przekaźnik i podłączyć świece na krótko ( na próbę) , mam pytanie jak długo je grzać ile sekund ?
  • Relpol przekaźniki
  • spec od auto-elektro
    10 sekund.P
  • Poziom 16  
    Moje pytanie czy mój przekaźnik jest popsuty ,
    skoro grzeje świece ponad 30 sekund.

    Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej kadetta ( układ świece -żarowe
    przekaźnik - stacyjka - bezpiecznik ) lub chociaż tego przekaźnika
  • spec od auto-elektro
    Układ jest bardzo prosty bo to układ stałogrzejny więc jeżeli kontrolka świeci więcej niż 10 sekund to przekaźnik jest uszkodzony ponieważ nie ma sterowania temperaturą ,jeżeli jednak kontrolka gaśnie a układ po zapaleniu grzeje to wszystko w porządku, aha dodając jeżeli rzeczywiście długo grzałeś to pewnie świece popalone i dlatego źle pali wystarczy spalona jedna.P
  • Poziom 23  
    stwierdzenie "ciężko odpala" można różnorako interpretować więc może rozwiniesz dokładniej swój problem a wtedy zapewne uzyskasz bardziej precyzyjne porady co zrobić i czym się zająć....
    Może rozrusznik siada, może filtr paliwa zapchany, może aku siada, jest jeszcze wiele takich może......
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Mój przekaźnik grzeje świece długo ponad 30 sekund
    po czym jak próbuje odpalić to po długim kręceniu odpala - dzieje się tak
    od kiedy jest chłodniej na dworze , chcę usunąć usterkę przed zimą .

    Już zrobiłem
    Aku - nowy , filtr paliwa - nowy , pompa - sprawdzona , końcówki wtrysków
    - nowe , oczyszczona masa silnika .
  • Poziom 39  
    Sprawdż ciśnienie w cylindrach.
  • Poziom 16  
    Sprawdzałem prawidłowe.

    Silnik chodzi ładnie , równo , nie dymi , nie bierze oleju

    Tylko problem z odpalaniem zimnego silnika
  • Poziom 32  
    viper 555 dało tobie juz chyba wyczerpującą odpowiedz więc w czym masz jeszcze problem kolego
  • Poziom 16  
    Po prostu szukam innych ewentualnych problemów
    odpalania - dziś sprawdzę ten przekaźnik i zobaczymy
    co z tego wyniknie .
  • Poziom 25  
    Może pompa wtryskiwaczy źle ustawiona i układ odpalania przy zimnym silniku.
    Bo z samym przekaźnikiem to wygląda ,że jest ok.
  • Poziom 23  
    Przekaźnik nie wygląda by miał jakieś uszkodzenia ale to nie świadczy o tym że jest napewno sprawny, sprawdź świece żarowe (grubym przewodem do plusa na aku) może właśnie w świecy jest problem
  • Poziom 16  
    Witam ponownie , zmieniłem świece żarowe na nowe
    i teraz odpala od pierwszego . Okazało się że dwie
    nagrzewały się do połowy , jedna do 3/4 , a jedna była
    dobra .

    Żeby teraz rano odpalić to muszę grzać aż do zgaśnięcia
    kontrolki - u mnie przekaźnik podgrzewa świece ok 30
    sekund - czy to normalny czas grzania świec w starszych
    dieslach , czy coś jest nie tak .
    Dodam , że jak grzeje krucej to muszę go trochę kręcić ,
    a jak do zgaśnięcia kontrolki to zapala momentalnie
  • Poziom 11  
    Z tego co wiem to sterownik jest dopasowany do konkretnego typu świec,jeszcze masz czujnik temperatury bloku silnika.W nowych silnikach jest krócej ,w starych nieco dłużej.Jeżeli po tym czasie zimny silnik pali na "rys" to moim zdaniem jest OK. hej
  • spec od auto-elektro
    Tam nie ma sterowania temperaturą tam jest stały czas grzania i że za długo grzeją efektem są popalone świece.P
  • Poziom 17  
    W Golfie II świece również grzeją ok. 30 sek. Na kilka sekund przed przerwaniem dopływu prądu do świec gaśnie kontrolka świec, wtedy zalecane jest włączenie rozrusznika. Zimą przy n.p. -15 włączałem rozrusznik po ok. 3 sek. od zgaśnięcia kontrolki- silnik łatwiej palił
  • Poziom 16  
    Witam wymieniłem świece żarowe na nowe .
    Teraz jak go odpale to pochwili mi gaśnie
    i tak z trzy razy , po czym chodzi normalnie .
    Zastanawiamsię czy zapłon nie jest za wczesny
    , czy to może być to ?

    Dodam że wtryski nowe , ciśnienie na cylindrach sprawdzone
  • Poziom 2  
    Z tego co opisujesz wydaje mi się, że przyczyny usterki gaśnięcia silnika gdy już pracuje należy szukać nie w swiecach żarowych i przekażniku lecz w układzie paliwowym. Napewno jest zapowietrzony. Nie wiem czy Kadet ma na filtrze paliwa taką małą śrubkę na kluczyk 10 tkę. Należałoby ją lekko polużować i odpalić silnik. Niech chwilkę tak popracuje i w trakcie pracy silnika ją dokręcić. Powinno być OK. Acha jeszcze można odkręcić dolny kurek pod filtrem powietrza bo tam się zbiera czasami woda. Powodzenia.:|
  • Poziom 12  
    jezeli grzeje swiece to jest ok on ma swoj czas grzania i tyle w zaleznosci od temp silnika
  • Poziom 35  
    Podczas uruchamiania silnika ( w oplu 1,6 d ), w okresie niskich temperatur kontrolka świec żarowych pali się około 7 sekund, natomiast przekaźnik "trzyma" jeszcze i świece żarowe grzeją łącznie przez około 28 - 30 sek.. Fakt ten można sprawdzic samemu - słychac jak przekaźnik "kliknie".

    Dodano po 13 [minuty]:

    W uzupełnieniu nadmieniam, że podczas silnych mrozów uruchamiałem silnik dopiero po tym "kliknięciu". O tym, że przekaźnik już nie "trzymał" świadczyło również np. jaśniejsze świecenie lampki sufitowej. Ja założyłem w oplu dodatkową kontrolkę (diodę ), podłączoną bezpośrednio do zasilenia świec żarowych i bez względu na hałas w aucie orientowałem się kiedy przekaźnik przestaje działac.
  • Poziom 16  
    Pytanie jak było około 15 stopni na dworze to odpalałeś z
    wyciągniętą dźwignią ( kont wyprzedzenia zapłonu )
  • Poziom 35  
    Przez 8 lat ze dwa razy spróbowałem uruchamiac silnik przy wyciągniętej "gałce" zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie mam na ten temat stosownej praktyki i wiedzy. Dbałem tylko o akumulator ( w zimie, przy temp. poniżej minus 10 o C zabierałem go z auta ) świece żarowe i rozrusznik oraz tankowałem paliwo zimowe. Opelek zapalał zawsze.
  • Poziom 16  
    A ile ci palił na 100
    - mi pali około 6 średnio
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wg moich wyliczeń opelek palił około 5 l/100 km w trasie a 6 w jeździe po mieście i "nie brał" oleju tj. nie dolewałem od wymiany do wymiany. Dodaję, że miał on przebieg około 200 tyś. km, z czego ja zrobiłem połowę. Raczej jestem pewien, że nie miał cofanego licznika, był on przed moim kupnem garażowany i zadbanym. Mile go wspominam, gdyż nigdy mnie nie zawiódł.