Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F kombi - problem z wycieraczkami i nawiewem

bioforge 03 Oct 2008 17:08 14189 9
  • #1
    bioforge
    Level 12  
    Witam!!

    Mam problem. Posiadam Opla Astre F kombi z 98r. Problem jest z wycieraczkami mianowicie nie działa tryb czasowy oraz wycieraczki nie wracają na pozycję początkową, zostają w takiej pozycji w jakiej się je wyłączy. Gdzie szukać problemu i jego rozwiązania?? Drugim problemem jest nawiew a w zasadzie jego sterowanie. Wentylator włącza się dopiero gdy przełącznik ustawie w pozycji 3 i 4, wcześniejsze nie działają. Przełącznik wymieniłem na nowy a problem pozostał nadal. Tu też prośba o jakąś rade :).
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za udzieloną pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    WMichał
    Level 32  
    Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
  • #3
    rico37p
    Level 28  
    Co do wycieraczek to spróbuj podmienić przekażnik od czasówek w skrzynce bezpiecznikowej (jest oznaczone jego położenie).
  • #5
    kwok
    Level 39  
    co do wycieraczek to pewnie przełącznik
    sprawdź go i ewentualnie wymień
  • #6
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Robiłem to w Astrze G.Ściagnij plastyk z silniczka wycieraczek( bez demontażu) i pomajstruj przy stykach.Co do dmuchawy to winowajcą jest termiczny bezpiecznik.Wygląda jak stary ruski kondensator.Jak nie przewodzi to wymiana lub zmostkuj.Pozdrawiam.
  • #7
    ClimbingHedgehog
    Level 1  
    Witaj bioforge !

    Mam dokładnie te same problemy co Ty tyle, że w "DreamLand-zie", czyli Irlandii.

    Problem tym większy, że tutaj Irlandczycy nie znają się dokładnie na NICZYM (!) i chcą za te "usługi" kosmiczne pieniądze, a Polscy mechanicy też cwaniakują :)

    Napisz proszę jak uda Ci się z tym uporać i gdzie są te cholerne rezystory ?

    Wydaje mi się, że w kwestii dmuchawy mogą mieć rację koledzy piszący o rezystorach.
    Wiesz, to ma sens, bo te dwa pierwsze biegi są najczęściej używane, prądy są dość spore, więc mają prawo paść najszybciej.

    Pozdrower !
  • #8
    marcin666666
    Level 2  
    Jesli chodzi o wycieraczki to przekaznik jak kolega wyzej napisał do wymiany (brak powrotu wycieraczki )a co do dmuchawy to tylko i wyłacznie rezystor montowany zazwyczaj przy silniku dmuchawy.
  • #9
    bioforge
    Level 12  
    Witam!
    Dziękuje za rady w sprawie owych problemów. Lecz ze względu na kolejne problemy które pojawiły się w samochodzie, samochód oddałem do autoryzowanego serwisu Opla. Gdzie naprawili mi problem z nawiewem ale z wycieraczkami to powiedzieli że jakiś sterownik w silniku wycieraczek jest spalony (czy to prawda to nie wiem) i trzeba by wymienić silniczek na nowy. Zrezygnowałem z tego gdyż cena nowego silniczka w tym salonie jest zbyt wysoka. Pobawię się z wycieraczkami trochę a jak nic nie zdziałam to kupie jakiś używany ten silniczek i wymienię.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki