Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

APC SMART 700I, pisk zaworów bezpieczeństwa akumulatora

artur.lubin 02 Paź 2008 21:59 2445 8
  • #1 02 Paź 2008 21:59
    artur.lubin
    Poziom 25  

    Witam po dłuuugiej nieobecności.

    Posiadam UPS APC SMART 700Inet. Zainstalowałem w nim nowe akumulatory które (jak zapewnia sprzedawca) są fabrycznie instalowane w UPS tej firmy.

    Mam teraz kilka pytań:
    1. Dlaczego akumulatory wydają co jakiś czas pisk podczas ładowania? :)
    2. Jak wprowadzić do UPS poprzez hyperterminal wartości, które informują go że kondycja baterii jest 100% (nowe). Jakie to wartości w formacie HEX
    3. Jak skalibrować diodowy wskaźnik tak, żeby czas rozładowania był proporcjonalny do wyświetlanych diód. Prosze o podanie wartości w formacie HEX ew. łopatologiczną instrukcję. W tej chwili 5 diodek świeci raptem 5min, przez ten czas gwałtownie znikają i do końca mruga tylko jedna :(

    Wielu forumowiczów pytało również o obniżenie napięcia ładowania. Ten problem mnie akurat omija gdyż akumulatory padły z powodu wewn. uszkodzenia i napięcie ładowania wynosi 27,3V czyli tyle co trzeba.
    Pewnie odeślecie mnie do rosyjskiej strony gdzie wszystko jest wyjaśnione, ja niestety jej nie rozumiem.

    Aha, czy akumulatory są ładowane non-stop? Bo po kilku godzinach ładowania jak się przyłoży ucho to cos się w nich gotuje.

    Z góry dziękuję
    Artur

    0 8
  • Pomocny post
    #2 03 Paź 2008 22:38
    paradoxium
    Poziom 12  

    Witam

    Zajrzyj do mojego posta Link

    Może coś się przyda...

    0
  • #3 04 Paź 2008 01:17
    artur.lubin
    Poziom 25  

    W UPS-ie APC SMART 700I po wymianie akumulatorów dzieją się dziwne anomalia.
    Od chwili wymiany akumulatorów zawory bezpieczeństwa w nich zainstalowane co pewien czas piszczą czyli świadczy to o przeładowaniu akumulatora (chyba?).
    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Jak prawidłowo zmierzyć napięcie ładowania?
    (do tej pory miernik podłączałem do zacisków idących od UPS gdy te były podłączone do ładowanych akumulatorów, napięcie takie przy naładowanych akumulatorach wynosi pomiędzy 27,3V, a 27,4V, bez nich ok 5V)

    2. Czy UPS ma jakieś odcięcie ładowania?
    (Mam wrażenie, że akumulatory są bez przerwy doładowywane gdyż coś w nich bulgocze)

    3. O czym tak na prawdę świadczy pisk zaworów oraz owe bulgotanie?

    Po zainstalowaniu zestawu nowych akumulatorów, pozostawieniu profilaktycznie na noc, a następnie sprawdzeniu runtime zmierzony czas pracy UPS-a był niemalże identyczny jak ten z tabeli producenta (po żmudnych obliczeniach różnica wyszła 10s)...

    Proszę fachowców o pomoc.
    Poprawiłem TONI_2003

    0
  • Pomocny post
    #4 04 Paź 2008 11:30
    paradoxium
    Poziom 12  

    artur.lubin napisał:
    W UPS-ie APC SMART 700I po wymianie akumulatorów dzieją się dziwne anomalia.
    Od chwili wymiany akumulatorów zawory bezpieczeństwa w nich zainstalowane co pewien czas piszczą czyli świadczy to o przeładowaniu akumulatora (chyba?).
    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Jak prawidłowo zmierzyć napięcie ładowania?
    (do tej pory miernik podłączałem do zacisków idących od UPS gdy te były podłączone do ładowanych akumulatorów, napięcie takie przy naładowanych akumulatorach wynosi pomiędzy 27,3V, a 27,4V, bez nich ok 5V)

    2. Czy UPS ma jakieś odcięcie ładowania?
    (Mam wrażenie, że akumulatory są bez przerwy doładowywane gdyż coś w nich bulgocze)

    3. O czym tak na prawdę świadczy pisk zaworów oraz owe bulgotanie?

    Po zainstalowaniu zestawu nowych akumulatorów, pozostawieniu profilaktycznie na noc, a następnie sprawdzeniu runtime zmierzony czas pracy UPS-a był niemalże identyczny jak ten z tabeli producenta (po żmudnych obliczeniach różnica wyszła 10s)...

    Proszę fachowców o pomoc.
    Poprawiłem TONI_2003


    A.D 1 Napięcie na zaciskach UPS'a powinno być ok 28V. Akumulator samochodowy zazwyczaj ładowany jest ładowany napięciem 14.4V lub jest podtrzymywany (ładowanie buforowe) 13.8V. Możliwe, że masz coś z układem ładowania jeśli daje 5V bez akumulatorów. Warto też sprawdzić przez Hyperterminal jakie jest ustawione napięcie, spróbować nieco podbić o jakieś 0.2V i sprawdzić co się dzieje na zaciskach.

    A.D 2 UPS powinien po zakończeniu ładowania podtrzymywać akumulator, gdyż ten po jakimś czasie zwyczajnie by się rozładował. Bulgotanie w pewnym stopniu jest normalnym objawem. No chyba że gotują się to znaczy, że ładowarka daje zbyt wysokie napięcie i nie jest to dobra dla akumulatorów. Nie mniej jednak, małe bąbelki podczas ładowania buforowego są normalne.

    A.D 3 O pisku dużo nie powiem, bo się z tym nie spotkałem. Jeśli masz na myśli te zamknięcia cel akumulatora, to jest to kwestia zwiększonego ciśnienia w środku akumulatora. W procesie ładowania może wytwarzać się m.in wodór(proszę o poprawkę jeśli coś pokręciłem), i jest to całkowicie normalne. Może trzeba by po prostu zrobić małą dziurę ... :)

    0
  • #5 04 Paź 2008 12:36
    artur.lubin
    Poziom 25  

    paradoxium napisał:

    A.D 1 Napięcie na zaciskach UPS'a powinno być ok 28V. Akumulator samochodowy zazwyczaj ładowany jest ładowany napięciem 14.4V lub jest podtrzymywany (ładowanie buforowe) 13.8V. Możliwe, że masz coś z układem ładowania jeśli daje 5V bez akumulatorów. Warto też sprawdzić przez Hyperterminal jakie jest ustawione napięcie, spróbować nieco podbić o jakieś 0.2V i sprawdzić co się dzieje na zaciskach.


    Chyba jednak nie masz racji, z obserwacji kilku postów wynika, że napięcie ładowania zwiększa się wraz ze spadkiem jakości (wzrostem zużycia) akumulatora. Dlatego ponad 28V na zestawie baterii jest tuż przed ich wymianą. Po wymianie napięcie ładowania powinno wynosić ok 27,4V co w moim przypadku jest poprawną wartością. Spójrz:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic371371.html

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Paź 2008 13:38
    paradoxium
    Poziom 12  

    Użytkownik jgarbien opisuje drobną modyfikację, która obniża napięcie ładowania m.in w końcowej fazie - choć tak naprawdę nie wiem po co. Nie jestem zwolennikiem tak dużych modyfikacji szczególnie w APC, bo już jednego 620VA załatwiłem. U mnie na dwóch akumulatorach 12V 44Ah przy 100% naładowaniu napięcie na zaciskach jest 28.2V niezależnie od tego czy akumulatory są podłączone czy nie. Akumulatory bardzo delikatnie "bąbelkują". Według specyfikacji akumulatorów kwasowych napięcie ładowania powinno wynosić ok 14.4V i buforowe ok 13.8V. Możliwe, że mój też nie obniża napięcia po naładowaniu lub jest to kwestia dalszych ustawień w hyperterminalu... Dodatkowo powiem, że w pracy mam backUPS 650 podłączonego do akumulatora 12V 45Ah.... sytuacja jest analogiczna... Dodam, że akumulatory są nowe.

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Paź 2008 08:47
    clof
    Poziom 14  

    2. Jak wprowadzić do UPS poprzez hyperterminal wartości, które informują go że kondycja baterii jest 100% (nowe). Jakie to wartości w formacie HEX

    SU700INET "0" = 96

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Paź 2008 10:04
    paradoxium
    Poziom 12  

    clof napisał:
    2. Jak wprowadzić do UPS poprzez hyperterminal wartości, które informują go że kondycja baterii jest 100% (nowe). Jakie to wartości w formacie HEX

    SU700INET "0" = 96


    Można nawet FF ustawić i ewentualnie sprawdzić na kalibracji czy nie za dużo. Lub jeśli akumulatory są identyczne z oryginalnymi (ta sama pojemność), to sprawdzać po każdym ustawieniu literką "j" czy runtime jest zgodny ze specyfikacja UPS'a.

    0
  • #9 06 Paź 2008 21:21
    artur.lubin
    Poziom 25  

    Wszystko działa tak jak powinno, znalazłem w gugle tłumaczenie strony tego rosjanina i faktycznie domyślne 0% zużycia dla 700tki to 96. Temat rozwiązany.


    -------------------------------

    edytowano 9.10.2008

    No i stało się :D :D

    Piszczący akumulator po kilku dniach zaliczył zgon. Prawdopodobnie doszło do zwarcia wewnętrznego. Ponieważ był na gwarancji odeślę do serwisu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów