Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

URSUS C-360 Tuning (jakich mało)

justin19 01 Oct 2009 21:34 256293 107
Texa Poland
  • #61
    justin19
    Level 10  
    To prawda, że było dużo czasu na wszelkie testy. Jeśli chodzi o komputer podnośnika pracuje bezawaryjnie od września 2008, i prawie zapomniałem juz, że nie było go tam wcześniej. Elementami o które miałem obawy były potencjometry i wpływ czynników atmosferycznych ale jak dotąd nic się złego nie dzieje. Zresztą żeby nie być gołosłownym w najbliższym czasie zamieszczę kolejną, trzecią część filmu- z tegorocznej akcji pożniwnej gdzie w praktyce (już) widać działanie podnośnika. Zgadzam się, że reszta elektroniki innowacyjnych rozwiązań nie wprowadza ale od czegoś trzeba zacząć. Czyż nie? Jeśli chodzi o skrzynię nie ma dużego pola manewru ale...

    03.10.09r
    Dodałem zapowiadany film



    Justin19
  • Texa Poland
  • #62
    User removed account
    Level 1  
  • #63
    heynow
    Level 19  
    Ursusy C330 i C360, MF235/255 czy Ursus 3512 mają podnośnik jednostronnego działania - cięgna poruszają się do dołu pod ciężarem przypiętego narzędzia, oczywiście opuszczą się tyle na ile jest ustawione. Natomiast Władymirec T25 - popularny rusek/ruski/władek mają podnośnik dwustronnego działania - podnośnik może również wciskać sprzęt w ziemię, jednak z racji małej masy ciągnika to raczej średnio możliwe. Kamień jest po to, żeby nie wysadzało pługa z ziemi. Jak jest sucho to często właśnie wysadza - kamień robi za balast. Sucho na polu to i nowe lemiesze nie pomogą.
  • #64
    User removed account
    Level 1  
  • #65
    justin19
    Level 10  
    Schodząc z tematu: Kamień jest tam w sumie z lenistwa, bo gdy go kupiliśmy był tak założony i nikomu nie chciało się go zdejmować. Teraz po malowaniu został już zdjęty.

    A wracając do tematu to gromleon masz rację z pokrętłem, ale narazie to pierwsza wersja. Po głowie chodzi mi wersja podłokietnika w którym palcem wskazującym obracamy właśnie pokrętłem a pozostałymi możemy obsługiwać przyciski lub takie rozwiązanie jak ze zdjęcia (zapożyczone ze stajni John Deere).

    URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
    URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
    URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
  • #66
    gomo
    Level 11  
    Ja mam pytanie trochę z innej beczki niż dotychcasowe.
    Jak w silniku C360 zmniejszyć zużycie paliwa bez straty mocy?
    Czy można dać inne wtryskiwacze, czy pompę paliwa?
    Raczej nie instalowałbym turbo:)
  • Texa Poland
  • #67
    standartenfuhrer
    Level 13  
    gomo wrote:
    Ja mam pytanie trochę z innej beczki niż dotychcasowe.
    Jak w silniku C360 zmniejszyć zużycie paliwa bez straty mocy?
    Czy można dać inne wtryskiwacze, czy pompę paliwa?
    Raczej nie instalowałbym turbo:)


    Po prostu się nie da. Najrozsądniej wymienić silnik na bardziej współczesny, a jeszcze lepiej cały ciągnik niestety. Kupując ciągnik pod względem zużycia paliwa zapomnij o produktach polskich, czeskich czy wschodnich (tak samo jak samochody z tej epoki polonez, maluch etc :D) Chyba że mówimy o takich >2005. Ale i tak żaden Ursus nigdy nie dorówna ciągnikom takim jak Case, JD etc.
  • #68
    aleszek
    Level 11  
    Co do oszczędności paliwa, wymieniłem pompę paliwową na rozdzielaczową i są efekty szczególnie z mniejszymi obciążeniami. Przeróbki - redukcja między pompą a blokiem, sprzęgło, regulacja pompy.
  • #69
    User removed account
    Level 1  
  • #70
    aleszek
    Level 11  
    Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym sterowaniem. Ps. pompo wtrysków nie radze.
  • #71
    User removed account
    Level 1  
  • #72
    aleszek
    Level 11  
    silnik pracuje podobnie do perkinsa.URSUS C-360 Tuning (jakich mało) URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
  • #74
    bimladentoja
    Level 11  
    Od perkinsa 4-ro garowego np.widlaka tzw.bułgara na zakres obrotów ciągnika była by idealna .pogratulować koledze pomysłu i wykonania,mógłby kolega wrzucić na you tube filmik,ciekawi mnie jak taki silniczek na pompie rozdzielaczowej chodzi???Jakie różnice w exploatacji między rzędową a rozdzielaczowa?Jak zasilasz ją paliwem ,pompką elektryczną?
  • #75
    karola44-81
    Level 27  
    Na jednym z forow czeskich widzialem takze zdjecia ursusa ( 355 lub 360 ) zasilanego LPG. Zalozony normalny parownik podlaczony do kolektora wodnego z glowic. Zamiast wtryskiwaczy w jakis sposob zamontowane swiece zaplonowe, a zamiast pompy paliwowej jakas kopulka od auta osobowego. Dorobili redukcje i walek od pompy kreci rozdzielaczem. Az sie z aglowe zlapalem jak to zobaczylem. Zbiornik na ON zastapiony butla LPG. Niestety nie mam pojecia jak to sie spradza w praktyce- nie znam za grosz czeskiego jezyka. Filmika tez nie widzialem, jedynie zdjecia. Ale wygladalo to dosc solidnie wszystko.
    Macie moze jakies doswiadczenia z takimi przerobkami? Jakies dane odnoscie mocy, spalania i niezawodnosci- pytam czysto teoretycznie :) .
  • #76
    aleszek
    Level 11  
    Kolego binladentoja większość pomp wtryskowych, między innymi ta na moich zdjęciach nie potrzebuje paliwa pod ciśnieniem. Paliwo płynie ze zbiornika przez filtry do pompy. Filmu na razie nie będzie bo nie mam czym. Moja pompa rozdzielaczowa pracuje trzeci rok - silnik pracuje równo,mniej pali.
  • #77
    zbychu80
    Level 16  
    aleszek wrote:
    Kolego binladentoja większość pomp wtryskowych, między innymi ta na moich zdjęciach nie potrzebuje paliwa pod ciśnieniem. Paliwo płynie ze zbiornika przez filtry do pompy. Filmu na razie nie będzie bo nie mam czym. Moja pompa rozdzielaczowa pracuje trzeci rok - silnik pracuje równo,mniej pali.


    A przerabiałeś regulator w jakiś sposób żeby ograniczyć obroty do seryjnych 2200rpm? Od jakiego silnika ta pompa (pojemność) ?
  • #78
    aleszek
    Level 11  
    zmieniłem sprężyny w regulatorze obr.(dobierałem coraz bardziej miękkie bo silnik się rozbiegał. Było conajmniej 10 prób)
    Ta pompa od silnika 2,5l
  • #79
    gomo
    Level 11  
    Cieszy mnie, że moje pytanie o oszczędność paliwa zaowocowało tak fajnymi rozwiązaniami. A jednak można jeszcze coś wykrzesać z tego staruszka.

    Czy pompa z VW LT 2,4L by się nadawała.
    Obrazek z aukcji allegro numer 894637846
    URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
  • #80
    karola44-81
    Level 27  
    Jeżeli myślisz o 360 to ta pompa chyba nie bardzo. O ile wzrok mnie nie myli ta na obrazku jest na 6, lub 5 garów? Do 360 trzeba by szukać na 4 gary.
  • #81
    gomo
    Level 11  
    Faktycznie. Moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się w LT sześciocylindrowego silnika.
    Na jakie szczegóły (oprócz liczby wtrysków oczywiście :D) zwrócić uwagę przy doborze takiej pompy.

    I jeszcze cytat z innego wątku:
    ''Jeżeli chodzi o ciśnienie (pompy) to silniki z bezpośrednim wtryskiem mają wyższe ciśnienie niż te z komorami.''

    Czy to stanowi przeszkodę w zastosowaniu pompy z auta?
  • #82
    aleszek
    Level 11  
    Ja swoją znalazłem na zaprzyjaźnionym auto złomie. Pompa najlepiej typu bosch (niepotrzebuje paliwa pod ciśnieniem). Ciśnienie na wtryskach zmniejszyłem do tego przy jakim pracowała w samochodzie.
    Przewody wysokiego ciśnienia kupiłem proste, chyba 60-centymetrowe, giołem na kolanie.
    Pompę najlepiej kupić z gwarancją rozruchową, i wtedy do pompiarza na sprawdzenie
  • #83
    bimladentoja
    Level 11  
    warto też sprawdzić kierunek obrotów pompy
  • #84
    gomo
    Level 11  
    Pytanie do aleszek
    Czy możesz wrzucić jakieś rysunki tej przejściówki i zprzęgiełka oraz wskazówki co do montażu.
  • #86
    robertsuw
    Level 1  
    ja tez jestem podczas prac nad ehr w swoim zetorze i bys wysłał mi schemat swojego sterowania i skad masz ten komputer pomocniczy podnosnika?
  • #87
    aleszek
    Level 11  
    Kolego gomo wykorzystałem sprzęgiełko od orginalnej pompy, tokarz wytoczył mi stożek. Dopiero wtedy wyliczyłem grubość redukcji, nie zapomnij o oringach. Dwie górne śruby które trzymają redukcje do bloku są wpuszczone. Nowa pompa zamocowana na szpilkach. URSUS C-360 Tuning (jakich mało)
  • #88
    ziom198
    Level 11  
    Sam się zastanawiam nad zamontowaniem takiej pompy do mojej 60 tylko brak mi funduszu na tą chwile
  • #89
    kinio61
    Level 10  
    Witam :D jako ze mam c360 i powoli go modernizuje zainteresowałem się waszymi przeróbkami. justin19 gratuluje pomysłu. jeśli można prosić o dokładniejszy opis samego komputera EHR to bym był bardzo wdzięczny ( mechaniczne sprawy mam prawie skompletowane i opracowane, mikroprocesory to dla mnie jak dotąd zagadka.....). sam osobiście zaczynam od przerobienia mechanizmu blokady mostu na sterowany hydraulicznie (sprzęgło wielotarczowe + siłownik), oraz pompa hydrauliczna w wersji tandem ( jedna na podnośnik, druga na wspomaganie, wspomianą blokadę i tura).
  • #90
    bimladentoja
    Level 11  
    silnik zetora z rozdzielaczową pompą wtryskową ,pokrywa rozrządu od c-360 ,wszystko złożone w jedną całość;)URSUS C-360 Tuning (jakich mało) URSUS C-360 Tuning (jakich mało)