Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

URSUS C-360 Tuning (jakich mało)

justin19 07 Jul 2010 09:39 256284 107
Texa Poland
  • #91
    Darrieus
    Level 38  
    Napięcie wystarczy zmierzyć zwykłym woltomierzem (który byłby lepiej widoczny od LCD) do poziomu wody wystarczy zwykła kontrolka - też lepiej widoczna.
    Trochę to wszystko na siłę. No jak się komuś nudzi....
    Postawił bym bardziej na wygodę jak na bajery, po upalnym dniu spędzonym w polu bajery przestają być fajne. Z ładowaczem zgadzam się w całej rozciągłości.
  • Texa Poland
  • #92
    rowerek
    Level 12  
    fajne to wszystko owszem ale zgodzę się z kolegą darrieus po dniu spędzonym w polu nie zwraca się uwagi na bajery. Ja w moim ursusie chce jedynie zmodernizować wskaźniki temperatury wody czy też ciśnienia oleju gdyż orginalny zespolony jest często zawodny.
  • #93
    menefito
    Level 1  
    Witam

    Z góry uprzedzam jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanizacje.
    Kupiłem właśnie ciągnik C360 z turem 3 do lekkich prac w obrębie ośrodka konnego.
    Jestem estetą jak i większość klientów więc dałem go do przerobienia korzystając z firmy Naglak ( http://www.naglak.pl/pl/oferta/kabiny-ciagnikowe/ursus-c-360-nowe-oblicze ) wyszło mi coś takiego :) jedyne czego mi brakuje do pełni szczęścia patrząc na mój ciągniczek tłumik przed szybą przednią :) Czy da się zamontować w nim tłumik od jakiegoś nowoczesnego traktora aby był sprawny a zarazem estetyczny? Jeżeli tak to jaki?

    Pozdrawiam
  • #94
    kinio61
    Level 10  
    c360 na życzenie mogło mieć zamontowane fabrycznie dolny wydech, którego wcale nie było widać. być może, że jest dostępny w składnicach z częściami.
  • #95
    pPablo18
    Level 9  
    Cześć. Tak się składa że też jestem studentem Mechatroniki 2 roku, i chciałbym zrobić coś podobnego tylko że w dużym Zetorze. Mógłbyś mi podać jakieś wskazówki dotyczące jaki wybrałeś sterownik, panel lcd, i ogólnie jak zabrałeś się do tego problemu bo ja mam koncepcje ale nie wiem czy słuszną.
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #96
    Galareta
    Level 22  
    LCD przecież widać ze jest alfanumeryczny 2 x 20 podświetlany Sterownik to co co umiesz oprogramować;) Każdy umie co innego;) Ja bym wybrał jakiegoś AVR bo akurat te procki znam;) Albo ewentualnie ARM;) Z wyświetlaczem jak potrafisz daj jakiś graficzny;) Jak nie to dajesz normalny kolorowy panel LCD samochodowy do tego jakiś Terminal na nim linux/windows albo coś innego i na to piszesz program - drożej ale maż kolorowy duży ekran;)
  • #97
    pPablo18
    Level 9  
    Dzięki za informację, będę myślał nad ekranem na co mnie stać. Twój pomysł jest super
  • #98
    Galareta
    Level 22  
    Nie jestem autorem tematu jak coś;) Ale mam ciągnik z oryginalnym takim systemem (stary 20 lat już ma) i takie fabryczne rozwiązanie naprawdę fajną rzeczą jest;) Dużo mniej myślenia jak się jest w polu;) Tylko że w oryginale dochodzi ci np włączanie blokady po opuszczeniu albo wyłączenie wałka itd;) No i regulacja siłowa tłumienie szarpnięć podczas transportu;)
  • #99
    bimladentoja
    Level 11  
    kolego aleszek mam pytanie jak zachowuje się silnik w twoim ciągniku pod dużym obciążeniem dymi jak c-360 czy zchodzi bezdymowo z obrotów jak perkins?Kurcze wrzuciłby kolega jakiś filmik ;)
  • #101
    konteno
    Conditionally unlocked
    robokop wrote:
    Kupa wodotrysków, na co, po co dlaczego? W dodatku funkcje mało, a wręcz wcale nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego: Układ kierowniczy - twardy, bez elementów kompensujących drgania, nieprecyzyjny, bez wspomagania, co przy ładowaczu czołowym ma b. duże znaczenie. Dalej - przydało by się uproszczenie mechanizmu zmiany biegów jazda przód/tył, najlepiej z automatycznym sprzęgłem i wygodniejszą dźwignią. Dalej - na co komputer sterujący wysokością i położeniem tylnego podnośnika? Układ hydrauliczny , jesli jest sprawny radzi sobie z tym wręcz wyśmienicie, wysokość ramion podnośnika zależy od położenia dźwigni i jest jego odzwierciedleniem. Komfort obsługi i jego polepszenie zawierałby się w tym co wymieniłem, plus dodatkowo większa ogrzewana kabina z wyciszeniem , ogrzewaniem i wentylacją, synchronizowana skrzynia biegów ( mozliwe do zrealizowania, vide Zetor 7211), płynna regulacja obrotów WOM i niezależna od skrzyni biegów. Bo to co kolega opisuje to moim zdaniem wodotryski, równie dobrze można sobie w traktorze zainstalować kino domowe z przestrzennym dźwiękiem , oświetlenie xenonowe, alufelgi, nawigację i podświetlane na niebiesko wentyle w kołach.


    W dniach 10-13.05.2011r. nasi studenci ze Studenckich Kół Naukowych Auto-Moto-Club i Mot-Rol brali udział w Jubileuszowym XXX Seminarium Kół Naukowych Studentów „Mechaników”, zorganizowanym przez Wojskową Akademię Techniczną w Warszawie. Student SKN Mot-Rol – Grzegorz Borkowski (VI sem. I stopnia inżynierii rolniczej na kierunku TRiL) za referat pt. Ocena możliwości wykorzystania rozwijaka do bel przy chowie ściółkowym zdobył I miejsce, natomiast dwa referaty studentów SKN Auto-Moto-Club: Mariusza Mejłuna, Bartłomieja Jaworskiego (IV sem. I stopnia na kierunku MiBM): Adaptacja nietypowych rozwiązań silników spalinowych do zasilania sprężonym powietrzem i Przemysława Nalewajka (I sem. II stopnia na kierunku MiBM): Układ ASR z przeznaczeniem do ciągnika rolniczego sklasyfikowano na drugim miejscu w każdej sekcji. Wysoko oceniono również pozostałe referaty: Mariusza Glinko (VI sem. I stopnia inżynierii rolniczej na kierunku TRiL), Rafała Kulmaczewskiego i Macieja Kryszczyńskiego (II sem. II stopnia pojazdów samochodowych na kierunku MiBM).

    Opiekunami naukowymi prezentowanych prac byli dr inż. Dariusz Szpica i dr inż. Jarosław Czaban.

    ten asr został zamontowany w ciapku więc nie nabijaj się z ludzi bo elektroda przede wszystkim pomysłowością ludzką stoi a nie demotywowaniem do czegokolwiek
  • #102
    picek777
    Level 1  
    ja bym tylko zmienil rozwiazanie włączania pompy bo po co ma pracowac ja nie jest czasami potrzebna np z rozrzutnikiem itd
  • #103
    siekieradek
    Level 10  
    Zgadzam się są to wodotryski jednak podziwiam za pomysł i wykonanie. W 60-ce potrzeba przede wszystkim wspomagania a co do bajerów to nowe wskaźniki obrotomierz elektroniczny wskaźniki temp. i ciśnienia oleju, bo ten na kapilarę to porażka może w latach 40-50 to był hit ale mało czytelny i dokładny.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Panowie czytam patrze i podziwiam a co powiecie na pompę od lublina 3 turbo jak ktoś zakłada turbo podobne mocowanie i pojemność, a co do turbo to wydaje mi się że obowiązkowo potrzebny natrysk oleju na denka tłoków ale to inny temat.
  • #104
    User removed account
    User removed account  
  • #105
    Rafałł
    Level 11  
    Myślę że sama zmiana z 1 na wsteczny byłaby bardzo przydatna przy pracy z turem;) ja zrobiłbym to na pneumatyce np. w ursusach tzw. ciężkich z lewej strony jest wajcha r,1,2 i mały siłownik pneumatyczny załatwił by sprawę. Zasilanie z butli hamulca przyczepy sterownik elektroniczny i guzik na joysticku od tura;) Lewa ręka na kierownicy, prawa na joysticku, lewa noga na sprzęgle, prawa na gazie i operujemy błyskawicznie. Jedna rzecz byłaby potrzebna system ten musiałby mieć luz na siłowniku taki aby pierwsze kilka cm przesunięcia siłownika blokowało wajchę w płaszczyźnie lewa strona prawa strona. Myślę że konstrukcja prosta, przydatna(jeśli ktoś używa tura często) a i koszt nie wielki bo sam siłownik i sterownik to nie jest duża kasa;)
  • #107
    666piotrekyamaha
    Level 10  
    Witam ,chcialbym sie dowiedziec jakie sa oznaczenia pompy ktora zamontowal kolega alasek w swoim c360.Interesuje mnie konkretna nazwa pompy i numer produkcyjny.Prosze o kontakt na mail pwroblewski(malpa)op.pl
  • #108
    DIZZI
    Level 17  
    Rafałł wrote:
    . Jedna rzecz byłaby potrzebna system ten musiałby mieć luz na siłowniku taki aby pierwsze kilka cm przesunięcia siłownika blokowało wajchę w płaszczyźnie lewa strona prawa strona.


    Popatrz na skrzynie ASTRONIC od ciężarówek np.DAF , w budowie nie różnią się niczym nadzwyczajnym od zwykłych skrzyń biegów ( nawet nie mają synchronizatorów ale to inna sprawa bo zastępuje je elektronika) a przełączane są siłownikami pneumatycznymi takimi
    z luzem mam do czynienia z takimi skrzyniami bo je czasem naprawiam więc warto podejżeć kostrukcję i można coś pomyśleć nad skrzynią od C-360 .
    Inną skrzynią bardziej prymitywną od ASTRONIC-a a raczej pirwowzorem jest EASYSCHIFT
    (iziszift) tam to już zykła skrzynia tylko wybierak pneumatyczny sterowany elektroniczniei sprzęgło trzeba wcisnąć stosowana w autobusach .

    A może zastosować HGS (hydraulic gear box system) sterowanie hydrauliczne działanie jak pompka i cylinderek w układzie hamulcowym tylko że siłowniki i pompki dwustronnego działania ale biegi przełącza się leciutko .