robokop wrote: Kupa wodotrysków, na co, po co dlaczego? W dodatku funkcje mało, a wręcz wcale nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego: Układ kierowniczy - twardy, bez elementów kompensujących drgania, nieprecyzyjny, bez wspomagania, co przy ładowaczu czołowym ma b. duże znaczenie. Dalej - przydało by się uproszczenie mechanizmu zmiany biegów jazda przód/tył, najlepiej z automatycznym sprzęgłem i wygodniejszą dźwignią. Dalej - na co komputer sterujący wysokością i położeniem tylnego podnośnika? Układ hydrauliczny , jesli jest sprawny radzi sobie z tym wręcz wyśmienicie, wysokość ramion podnośnika zależy od położenia dźwigni i jest jego odzwierciedleniem. Komfort obsługi i jego polepszenie zawierałby się w tym co wymieniłem, plus dodatkowo większa ogrzewana kabina z wyciszeniem , ogrzewaniem i wentylacją, synchronizowana skrzynia biegów ( mozliwe do zrealizowania, vide Zetor 7211), płynna regulacja obrotów WOM i niezależna od skrzyni biegów. Bo to co kolega opisuje to moim zdaniem wodotryski, równie dobrze można sobie w traktorze zainstalować kino domowe z przestrzennym dźwiękiem , oświetlenie xenonowe, alufelgi, nawigację i podświetlane na niebiesko wentyle w kołach.
W dniach 10-13.05.2011r. nasi studenci ze Studenckich Kół Naukowych Auto-Moto-Club i Mot-Rol brali udział w Jubileuszowym XXX Seminarium Kół Naukowych Studentów „Mechaników”, zorganizowanym przez Wojskową Akademię Techniczną w Warszawie. Student SKN Mot-Rol – Grzegorz Borkowski (VI sem. I stopnia inżynierii rolniczej na kierunku TRiL) za referat pt. Ocena możliwości wykorzystania rozwijaka do bel przy chowie ściółkowym zdobył I miejsce, natomiast dwa referaty studentów SKN Auto-Moto-Club: Mariusza Mejłuna, Bartłomieja Jaworskiego (IV sem. I stopnia na kierunku MiBM): Adaptacja nietypowych rozwiązań silników spalinowych do zasilania sprężonym powietrzem i Przemysława Nalewajka (I sem. II stopnia na kierunku MiBM):
Układ ASR z przeznaczeniem do ciągnika rolniczego sklasyfikowano na drugim miejscu w każdej sekcji. Wysoko oceniono również pozostałe referaty: Mariusza Glinko (VI sem. I stopnia inżynierii rolniczej na kierunku TRiL), Rafała Kulmaczewskiego i Macieja Kryszczyńskiego (II sem. II stopnia pojazdów samochodowych na kierunku MiBM).
Opiekunami naukowymi prezentowanych prac byli dr inż. Dariusz Szpica i dr inż. Jarosław Czaban.
ten asr został zamontowany w ciapku więc nie nabijaj się z ludzi bo elektroda przede wszystkim pomysłowością ludzką stoi a nie demotywowaniem do czegokolwiek