Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 jakby chodził na dwa cylindry......

04 Paź 2008 19:03 6716 25
  • Poziom 15  
    Witam !!

    Peugeot 406 D8 z 1997 r silnik (XU7JP4) 1.8 16V PB+LPG (sekwencja OVML)

    Wcześniej poruszałem na tym forum problem typu że autko nie chciało odpalać jednak samo się naprawiło i do tego czasu był spokój, aż znowu są problemy z odpalaniem a także jak już samochód odpali to chodzi jakby na dwa cylindry i trzeba trzymać nogę na gazie bo gaśnie dopóki nie przełączy się na LPG. Na gazie wszystko ok.

    Nie wiem co może być przyczyną. Pompka paliwa wymieniona jakieś 3 miesiące temu, podczas ostatniej usterki. Komputer nie wyświetla żadnego błędu. Czasem dzieje się tak że falują obroty na PB i LPG w zakresie 2500-3000, po kilku odpaleniach problem znika i w tym czasie samochód zapala bez problemu i chodzi na wszystkie cylindry i nie trzeba nawet dodawać gazu, jak jest zimny ładnie trzyma 1400 a jak się zagrzeje schodzi poniżej 1000 na PB i LPG.

    Czy usterka tkwi w zapieczonych wtryskach czy też mapę od PB trzeba ustawić ??
    Komputer Sagem SL 96-1.
    Nie mam pojęcia zgłupiałem ;(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Ja miałem podobny przypadek w corolli 1.4 vvti. Na początku nie chciał zapalić na dotyk, jak zapalił to chodził nie równo, po przegazowaniu łapał na wszystkie gary. Przez jakiś czas był spokój i ponownie wróciło - padnięty wtryskiwacz na jednym cylindrze. Komputer nie wykazywał żadnej usterki. Na gazie chodził bez żadnego problemu.
  • Poziom 12  
    Napewno nie wysokie napięcie skoro na LPG chodzi. Jeśli na PB na wysokich obrotach chodzi nie równo jakby na 2 cyl to prawdopodobnie wtryski zapieczone, pompka nie daje odpowiedniego ciśnienia ewentualnie tak mocno rozjechana mapa PB
  • Poziom 15  
    Wysokie napięcie odpada. Na LPG nie mam problemów tylko to PB świruje.
    Czy te preparaty do udrażniania wtrysków są coś warte ??
    Coś czuję że mapa od PB też może dawać po dupie bo jak faluje na obrotach w zakresie 2500-3000 tys to wtedy normalnie działa na wszystkie "gary" :P

    Jeśli rzeczywiście mapa to czy te interfejsy co są na allegro za niewielkie pieniądze nadadzą się do ustawienia mapy ??

    Mam w posiadaniu kilka ale niestety żadne się nie nadaje ;/
  • Moderator Samochody
    przedzwoń lepiej połączenia ecu-wtryski, te żabojady nawet kawałek kabelka potrafią zje..ć ;)
  • Poziom 15  
    Co do połączeń to gwarantuję że są OK bo ostatnio sam poprawiałem te przewody przy wtryskach bo ktoś kto zakładał gaz w tym samochodzie nie zrobił tego zbyt fachowo tylko poskręcał na tzw "ryja" i zaizolował taśmą. Porażka. Wszystko poprawiłem i zgrzałem termokoszulkami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    ... poprawiłęm i zgrzałem koszulkami...
    Wróciłbym do tego jeszcze raz.
  • Poziom 38  
    ostatnio jak przerabiałem coś podobnego w astrze to winne były wtryski,a objawy identyczne jak u ciebie i żadne specyfiki do czyszczenia nie pomagały tylko wymiana i problem zniknął.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Sprawdzę jeszcze tak jak piszecie tzn LED 12V a co do mapy to nie wiem czy ktoś tam nie grzebal bo jak go kupilem to na wolnych obrotach na PB też nie chodzil idealnie tylko tak purkotal. Teraz sam nie wiem posprawdzam wtyki a co do zapieczonych wtrysków to wątpię bo to raczej sekwencja a nie LPG II gen.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    ........LPG dorobiony, czy podwojny system fabryczny?........

    Nie bardzo rozumiem o co się rozchodzi ale LPG zkaladane bylo gdzieś w Wwa oczywiście wszystko firmy OMVL. Samochód kupilem już z LPG więc niewiele mogę powiedzieć. Jeśli chodzi o LPG to mogę ręczyć że jest wszystko ok ponieważ jest po wymianie membran w reduktorze, czyszczeniu listwy wtrysku gazu i regulacji gazu.
  • Poziom 15  
    Dziś autko odpalilo normalnie i chodzilo na PB bez wciskania pedalu gazu. Nie wiem co mu sie stalo. Dopóki się niezagrzal do 80 stopni chodzil elegancko dopiero pozniej zacząl purkotać tak jak zaraz po zakupie. Na luzie normalnie się wkręca na obroty ale jak się wrzuci bieg to do 2 tys jest taki zamulony dopiero później dostaje powera.

    I co sądzicie na ten temat ?? Moim zdaniem ewidentnie mapa się rozleciala :(
  • Poziom 15  
    Moze wyda sie to smieszne ale ja miałem podobny problem i wymiana swiec pomogła Załozyłem NGK tak zachwalane przez rzesze ludzi a ja je do kosza i nowki boscha zaozyłem silnik jak nowy bzyczy.
  • Poziom 15  
    Posprawdzałem wszystko LEDami tak jak pisał jeden z kolegów i wszystko gra impuls jest na wtryski. Świecę zmieniałem jakiś 1000 km ale bez zmian nawet po ich wymianie. Ostatnio mam totolotek znowu problemy z odpalaniem, już szlak mnie trafia jak się go kręci rozruchem to sztorcuje go i raz kichnie w ssący raz w wydech. Rozrząd na 1000% ok, tylko dziwi mnie jedna rzecz bo jak przekręcam zapłon to pompka paliwa chodzi cały czas, a powinna się wyłączyć chyba jak nabije odpowiednie ciśnienie ??
  • Poziom 15  
    Jeszcze jedno głupie pytanie wam zadam jak można sprawdzić cewkę ?? Czytałem o problemach i moim zdaniem to jest jej wina. Mój mechanik ciągle ją wyklucza, ale też trochę dłubię lecz bardziej w mechanice ale jak powinien silnik brumkać to wiem. Napiszcie jak można ją sprawdzić, bo coś mi się wydaję że niepotrzebnie kupowałem pompkę paliwa i inne rupiecie i jak było jest dalej tak samo ;/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    No własnie najbliższy ASO mam 100 km od domu. Co do nieodpalania i częstego gaśnięcia i falowania to wyczytałem że komputery SAGEM SL96 mają to do siebie że napięcie zwrotne cewki uszkadza układ sterowania silnikiem krokowym. No i nie bardzo rozumiem :( Nastały teraz zimniejsze dni i autku zdarza się zgasnąć nawet po przełączeniu na LPG. Nie mam co zaczynać od ponownej regulacji LPG skoro zaraz będzie to samo. Podobno LPG i komputer SAGEM to złe połączenie i komputer jest skazany na porażkę. Co mam zrobić w takiej sytuacji ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Aha czyli nic nie pozostaje mi jak wybrać się w trasę i odwiedzić ASO.

    Dzięki wszystkim za info.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Niekoniecznie ASO ,tylko ktoś kto ma o tym trochę pojęcia i sprawdzi chociażby ciśnienie na listwie wtryskiwaczy i po tym badaniu oceni stan wtryskiwaczy,pompy itd...Bardzo prosta czynnośc i od tego się zaczyna gdy są problemy z zasilaniem na benzynie.
  • Poziom 15  
    Tak wszystko co piszesz bobik12 było robione. Nic nie pomogło ani wymiana pompy paliwa, ciśnienie na listwie jest 3.0 bary jak być powinno. Chyba tylko ASO mi zostaje. Dzwoniłem dziś do nich to powiedzieli mi że nie obejdzie się bez wgrania nowego oprogramowania na kompa bo te SAGEMY strasznie się sypią. Przed zakupem czytałem dużo o 406 ale nikt nie wspomniał żeby strzec się modeli z tymi kompami. No cóż ciekawe ile takie wgranie kosztuje jutro mam dzwonić na umówienie się bo dziś nie było człowieka odpowiedzialnego za to.

    A wracając do tego nierównego chodzenia to zrobiłem dziś w aucie autokalibrację LPG i co najdziwniejsze to zaczął i na LPG chodzić tak nierówno. Musiałem wszystko ręcznie ustawiać. Znacie jakiś programik którym bym mógł porównać dwie mapy ??
  • Poziom 14  
    3.0 bar to powinno byc jak silnik nie pracuje ,a gdy pracuje to spadnie do 2,5 podczas otwierania się wtryskiwaczy ,a gdyby rosło podzczas gdy silnik pracuje i zaczyna szarpac to świadczy ,że wtryski się przycinają i to one są winne.
  • Poziom 15  
    Ile podczas pracy jest to nie wiem bo było sprawdzane tylko na postoju a co do szarpania to nie mam takiego objawu tylko jak się wciśnie gazu to takie przymulenie ma i dopiero powoli się rozpędza aż złapie 2 tys.