Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR

06 Paź 2008 21:56 18808 14
  • Poziom 10  
    Witam.
    W moim Sharanie zmieniłem moduł komfortu bo stary miałem zalany. Wszystko działa jak należy tj. oświetlenie wnętrza, zamykanie drzwi na kluczyk itp. Polski Vag pomyślnie łączy się z modułem. Mam tylko jedno pytanie, jak zakodować kluczyk z pilotem aby zamykac drzwi i załączać alarm. Przeczytałem w instrukcji że nalezy wlozyć kluczyk do drzwi i przekrecić trzy razy w kierunku otwierania i wyciągnąć kluczyk. Problem tylko że gdy wyciągam kluczyk z drzwi po przekręceniu trzy razy powinna zapalić sie kontrolna lampka w drzwiach a tak nie jest lampka nie świeci. Czyli tą metodą nie zakoduje sobie kluczyka. Pozostaje więc kodowanie Vagiem. I tu jest moja prośba: jak to zrobić. Mam interfejs i mam polskiego vaga, który pomyślnie łączy się z modułem komfortu w moim samochodzie. Tylko jaka jest procedura kodowania kluczyka. Bo nie mam pojęcia co dalej zrobic żeby zakodować kluczyk.
    Z góry dziekuje za odpowiedź
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 12  
    1.Kluczyk w zamek od drzwi kierowcy.
    2. 3 razy przekręcić w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara. (każde przekręcenie min. po 0,5 sekundy ale nie może przekroczyć łącznie 5 sekund)
    3. Jak dioda w drzwiach się zaświeci światłem ciągłym wyjąć kluczyk.
    4. W ciągu 5 sekund wcisnąć i trzymać przycisk zamykania i trzymając wcisnąć 3 razy przycisk otwierania.
    5. Puścić obydwa przyciski. ( dioda na pilocie miga 5 razy)
    6. Dopóki dioda w drzwiach się świeci można programować następne kluczyki.(punkty 4-5)
  • Poziom 1  
    Witam.
    Czy ten sposób kodowania można zastosować do Sharana '01?I jeszcze jedno= gdzie znajduje sie moduł w tym roczniku?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 13  
    Ja tez miałem problem z zakodowaniem pilota ale według tego opisu poszło tyko u mnie 3 razy w lewo trzeba reszta bez zmian nie raz mi gubi kod po około 5 min nie wiem czemu i odnowa trzeba kodować, ja mam Sharana 97 r.1.9tdi.
  • Poziom 11  
    A ja cały czas mam problem, gdyż nie znalazłem modułu komfortu,( tam gdzie powinien być, poza tym programowanie pilota wg opisów nie działa )tak naprawdę nie wiem czy mam takowa mozliwość i na jakiej częstotliwości działa pilot. Czy 433MHz czy 434MHz. Pod siedzeniami nie ma, jest tylko skrzynka przed przekaźnikami. To jest jedyne takie pudło z elektronika we wnetrzu mojego auta. Dodatkowo szyba prawa pasażera przednia nie działa jak powinna i lusterko prawe - brak podnoszenia do góry. PONAWIAM SWOJE PYTANIE I WĄTPLIWOŚCI - CZY W SHARANIE 1999 ROK, 1,9TDI MOZE NIE BYĆ MODUŁU KOMFORTU?


    p.s. Na VAG-u nie znajduje modułu, a sterowanie szyb i lusterek mam elektryczne...??????????????
  • Poziom 11  
    Może ktoś mi powie co to dokładnie jest, bo już widziałem tyle wersji, że równie dobrze może to być kalkulator lub maszynka do mielenia mięsa. fotka poniżej. A potem będę pytać dalej o ile ktokolwiek będzie zainteresowany mi pomóc. :)
    Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR
    Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR
  • Poziom 12  
    To na zdjęciu to jest moduł komfortu. W sharanie do 2000 r. nie połączysz się vagiem z modułem komfortu więc nie próbuj ( jak jest po 2000 r. nie wiem). Od 1998 r. moduł nie jest pod siedzeniem tylko w bezpiecznikach. Prawe drzwi nie działają bo się wiązka w drzwiach złamała ta w gumie pomiędzy drzwiami i nadwoziem. Jak w którymś punkcie oszukałem to proszę mnie poprawić.
  • Poziom 11  
    Ok, dzięki, tak myślałem, że to jest właśnie moduł komfortu, ale brak było pewności. Czy problemy z prawą szybą (odwrotnie działa ze sterownika kierowcy, zaś zarówno od kierowcy jak i pasażera podnosi się i opuszcza z wyraźnymi skokami, tj. trzeba klikać) powiązać z modułem, czy raczej szukać przyczyny w kablach? Czy jest możliwość sprawdzenia, czy mój moduł posiada radiowe sterowanie centralnym? Dodam, że na plakietce (naklejce z oznaczeniami) brak jej części, więc na pewno nie odczytam jaka częstotliwość. Zdjęcia poniżej. Chyba,, że jest jakiś inny sposób.
    Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR
    Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR
    Sharan 98 - moduł komfortu - kodowanie pilota IR
  • Poziom 12  
    1.Kluczyk w zamek od drzwi kierowcy.
    2. 3 razy przekręcić w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara lub w lewo bo i z tym się spotkałem. (każde przekręcenie min. po 0,5 sekundy ale nie może przekroczyć łącznie 5 sekund)
    3. Jak dioda w drzwiach się zaświeci światłem ciągłym. Znaczy że auto ma sterowanie z pilota i chce się zaprogramować.
    Z tymi drzwiami to opisz dokładniej co się dzieje.
    Czy to autko to przekładka z angola?
  • Poziom 11  
    Nie, autko nie jest z przekładki. Sprowadzone z Niemiec. Widać, że malowane, czyli coś z nim było. Z tym kluczykiem to sprawdzałem i raczej nie działa, chyba , że także coś spiep....ne. Jak kręcę w prawo (wg opisu) to dioda nie reaguje, jak w lewo - owszem, ale niegdy nie świeci św. ciągłym. Nigdy. Jak przekręcę w prawo(od str. kierowcy, też nie wiem, w którą stronę kręcić) i przytrzymam to zamki się zamykają a szyby zamykają. jak w drugą - odwrotnie. Niestety prawa szyba pasażera - przednia, działa wręcz odwrotnie, tak jak odwrotnie działa sterowanie szyby z panelu kierowcy. Nie wiem dlaczego. W lewych drzwiach jest dioda (mniemam z tego, że jest immo - zresztą VAG chyba pokazywał coś), ale programowanie klucza radiowego nie działa...chyba, że powinna być inna częstotliwość. Czytałem, że są dwa rodzaje 434MHz oraz 433 (lub 433,92MHz - sam nie wiem, ale widziałem jakiś taki napis na module komfortu). Generalnie nie wiem w jaki sposób sprawdzić , czy moje auto jest wyposażone w moduł sterujący centralnym zamkiem - drogą radiową. SHARAN 1999 rok, 1,9 TDI, ale moduł posiada po lewej stronie , tam gdzie bezpieczniki i przekaź niki, czyli już jakby nowszy. VAG nie znajduje modułu. POdobno nie ma opcji w VAG-u dla tegoż modułu. NIe wiem....
  • Poziom 12  
    Vagiem nie próbuj bo się nie połączysz. Co do skoków szyby i odwrotnego działania to proponuję rozkręcić drzwi albo kabelki albo linki się pomieszały w napędzie skoro szarpie i działa z przerwami to pewnie się linka pomiołła a może ktoś tam coś mieszał.
    Widziałem już sharany z 1999 r. bez centralnego w kluczyku tak więc wszystko możliwe. Jaka jest wersja twojego sharana? Gdzieś tam pisze w papierach SE lub coś tam innego. U mnie jest sharan 1,9 tdi SE. pamiętaj że jak próbujesz według procedury programowania klucza z zamka drzwi ważne są czasy przekręceń 3 razy po min 0,5 sek. ale łącznie nie dłużej niż 5 sek.
  • Poziom 11  
    Ok, sprawdzę...a nie wydaje się tobie, że to coś metalowe na płytce drukowanej (jakby ekranowane) to właśnie odbiornik radiowy (coś w tym rodzaju). Co jeszcze w ten sposób sie ekranuje?
  • Poziom 10  
    Metalowa puszka na plytce drukowanej to jest odbiornik radiowy na 100%.
    Co do częstotliwości pracy to jest ona ukryta w numerze modułu, litera B to czestotliwosci 434 lub 433 a litera C to 315 MHz, u mnie moduł ma nr 7 MO 962 258 B
    Pilot jaki pasuje do sharana ma oznaczenie: 7M3 959 753 lub 7M3 959 753 F

    Guru-muson
    Pisaleś że VAG sie z modułemnie połączy. Ciekawi mnie czemu bo sprawdzilem że napewno jest podłączony elektrycznie do złącza diagnostycznego (na module gniazdo P5 pin 7) już myslałem żę mam uszkodzony obwód wejsciowy od diagnostyki w module ale po Twojej uwadze, że sie nie skomunikuje zaczynam sie zstanawiac czy Twoje wiedza pochodzi z doświadczen z podabnie uszkodzonym modulem czy też masz wiedze tajemną :) na podstawie której wiesz że zaden modul komfortu w szaranach nie odpowiada na próbę komunikacj przez VAG ?


    Pozdrawiam Was obu
  • Poziom 11  
    Więc jaki pilot mogę zakodować jak w numerze modułu na końcu mam literę A?