Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1,5 dohc 2002r zgasł podczas jazdy

misiugogo68 07 Oct 2008 19:51 4455 20
  • #1
    misiugogo68
    Level 10  
    Witam,męcze się już tydzień z lanosem.Podczas jazdy zgasł silnik i do tej pory cisza.Pompa paliwa sprawna,bezpieczniki dobre ,przekaźniki działają.Na kostce przy pompie paliwa są dziwne napięcia 12v,7,5v.Pomocy:!:
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    bruns
    Level 30  
    Czasem trzeba benzyny nalać do baku .
  • #3
    eltron
    Level 25  
    Quote:
    Na kostce przy pompie paliwa są dziwne napięcia 12v,7,5v.Pomocy:!:


    to znaczy które jest dziwne? nie widzę tam nic dziwnego
  • #4
    misiugogo68
    Level 10  
    Poziom 17 a taka bystra odpowiedz.DZIĘKI

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pompę paliwa zamontowałem w innym lanosie i działa
  • #5
    eltron
    Level 25  
    misiugogo68 wrote:
    Poziom 17 a taka bystra odpowiedz.DZIĘKI



    panie misiugogo68 napięcia są ale ta pompa sterowana przypadkowo sterowana jest masą. Jest tam ta masa? czy nie ma ? na takim grubym czarnym przewodzie obok tego zasilania 12 V ? masa wyzwalana przez sterownik.

    pzdr.

    EDIT:

    a tak w ogóle to co z nim jest nie tak? jak pompa paliwa sprawna to znaczy że albo nie ma iskry, albo dziura w zasilaniu paliwem na jakimś wężyku i paliwo nie dochodzi do listwy, albo wtryski nie działają albo nie mają kluczowania. W sumie to nic nie sprawdzone oprócz tych "dziwnych' napięć na wtyczce pompy :D sprawdź to i napisz coś więcej
    poza tym to rocznik 2002. Centralka immo pada często.
  • #6
    misiugogo68
    Level 10  
    masa jest a to o tej bystrej odpowiedzi to do pana co mi poradził nalać benzyny.Sorki
  • #7
    eltron
    Level 25  
    to zakładając że pompa sprawna i pompuje paliwko to immo, cewka, wtryski, sterownik, przerwana wiązka.
  • #8
    misiugogo68
    Level 10  
    właśnie o oto chodzi ze pompy nie słychać martwa cisza
  • #9
    Michu10
    Level 32  
    Odpowiedzi juz padły autorowi tematu polecam sie zająć właśnie tym
  • #10
    eltron
    Level 25  
    no to niemożliwe. że jest zasilanie, masa, a sprawna pompa nie pracuje.
  • #11
    misiugogo68
    Level 10  
    Dziękuje za podpowiedzi jutro też jest dzień i będe sprawdzał dalej.Pozdrawiam
  • #12
    enauto
    Level 29  
    Sprawdzałeś czy jest iskra, bo nic nie piszesz.
    Sprawdź czy nie zgniła taka kostka połączeniowa w okolicy tylniej belki pod spodem auta z prawej strony
  • #13
    misiugogo68
    Level 10  
    Według,mnie to najpierw musi zadziałac pompa paliwa ,a dopiero potem reszta poprawcie mnie jesli jest inna kolejność
  • #14
    eltron
    Level 25  
    enauto wrote:
    Sprawdzałeś czy jest iskra, bo nic nie piszesz.
    Sprawdź czy nie zgniła taka kostka połączeniowa w okolicy tylniej belki pod spodem auta z prawej strony



    przecież mówi że pompy nie słychać nie ma albo zasilania albo masy. napięcia jakieś tam zmierzył ale to pewnie te na wskaźnik a nie zasilanie.

    Są tam dwa grube przewody jeden bodajże zielony a drugi czarny. Na jednym +12 na drugim masa ma być jak zapłon włączony albo podczas kręcenia.

    pzdr.
  • #15
    misiugogo68
    Level 10  
    A czy jest po drodze jakiś przekażnik który po jakimś czasie ją odłącza?
  • #16
    enauto
    Level 29  
    Jeżeli nie będzie iskry to nie będzie działać pompa bo po co jak silnik stoi. Po załączeniu zapłonu pompa powinna działać kilka sekund i się zatrzymuje. Przekaźnik pompy jest w komorze silnika w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami, jest opisany po angielsku - pierwszy od strony lewego reflektora - obok skrzynki jest przewód do testowania pompy, pojedynczy o ile pamiętam czerwony .
    Powinno się na nim pojawić na kilka sekund napięcie lub masa - nie pamiętam - musiałbym sprawdzić, ale prościej jest zewrzeć styki wykonawcze przekaźnika i sprawdzić czy pracuje pompa, jeżeli nie pracuje szukaj w instalacji - zacznij tam gdzie napisałem w poprzednim poście.
  • #17
    misiugogo68
    Level 10  
    A co powoduje że pompa się zatrzymuje po kilku sekundach może tu jest pies pogrzebany
  • #18
    enauto
    Level 29  
    Sterownik układu wtryskowego.
    Zewrzyj ten przekaźnik i w miejsce pompy włącz żarówkę np H7 55W, jak żarówka świeci to pompa kaput jak nie świeci to szukaj po kablach.
  • #19
    misiugogo68
    Level 10  
    Dziękuje jeszcze raz wszystkim o efektach powiadomie.
    Pozdrawiam
  • #20
    bruns
    Level 30  
    misiugogo68 wrote:
    Poziom 17 a taka bystra odpowiedz.DZIĘKI

    Tu nie chodzi o poziom tylko o to że często w życiu spotykam się z przypadkami że doszukiwano sie poważnej awarii a usterka była prosta i banalna . Dla tego uważam że zlokalizowanie usterki należy zaczynać od rzeczy najprostszych . Pozdrawiam !
  • #21
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Pompa nie jest sterowana masą więc proszę nie wypisujcie bzdur.Masę ma na stałe a dostaje napięcie od przekaźnika pompy paliwa, którego masą steruje komputer.Mozesz zdjąć pokrywkę z przekaźnika jest pod maską i zamknąć ręcznie styk.Jeżeli nic to sprawdź czy do pinu 30 dochodzi napięcie.Jeżeli nie to bezpiecznik lub gorzej usmażony przewód w gnieździe.Jeżeli tak to obetnij kable i połącz przekaźnik na krótko.Kilka razy tak musiałem zrobić.Przy okazji sprawdź kostkę pod siedzeniem pasażera bo tam często gnije.Pozdrawiam.