Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1,2 8V 2004r, brak katalizatora?

Apszel 08 Paź 2008 14:21 4206 6
  • #1 08 Paź 2008 14:21
    Apszel
    Poziom 10  

    Witam.
    Auto bez gazu, w/g klienta wrażliwe na stan pogody, gdy jest sucho to ok, jak mokro, ogólne wypadanie zapłonów w/g cdif2, czyli szarpie, przerywa itd.
    Świece, przewody, cewki nowe w/g katalogu, wymieniana była jeszcze wcześniej lambda za katalizatorem, jako ciekawostkę dodam że katalizator usunięty (przy przebiegu 30tyś km :?: ) i po dłuższej jeździe po przejechaniu ok. 100km wywala błąd katalizatora a w konsekwencji ogólne wypadanie zapłonów przy wilgotnej pogodzie oczywiście i teraz pytanie czy brak katalizatora może mieć wpływ na w/w objawy ? Przebadałem instalację, doświadczalnie wykonałem test wodny silnika i podzespołów, wszystko oblane wodą a silnik nawet się nie zakrztusi, mam pecha ponieważ gdy dostałem auto na testy jest ładna sucha pogoda no chyba żeby wjechać do basenu.


    Proszę o opinie i pozdrawiam.

    0 6
  • #2 08 Paź 2008 14:47
    Michu10
    Poziom 32  

    Bark kata nie ma wpływu na zachowanie sie tego auta podczas wilgotnej pogody. Pytanie co znaczy przebadałem instalację ?

    0
  • #3 08 Paź 2008 15:52
    carrot
    Moderator Samochody

    Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci

    0
  • #4 08 Paź 2008 15:59
    Michu10
    Poziom 32  

    Jak pada sterownik to nie ma zazwyczaj zasilania na jedną z cewek wn

    0
  • #5 08 Paź 2008 16:48
    Apszel
    Poziom 10  

    Naczytałem się już na forach o padającym sterowniku, tym wielkości paczki papierosów przymocowanym do gardzieli ssącej, pewnie z oszczędności na długości przewodów, ale znając psikusy i wrażliwość fiata i Magneti Marelli zastanawia mnie jednak czy brak kata nie ma wpływu na tę dolegliwość, bo przecież po coś ktoś wymyślił tam te dwie sondy z których jedna czyta przed a druga za katalizatorem a w tym przypadku jedna i druga pokazuje to samo i może dlatego nasz mały ECU świruje.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przebadałem instalację to znaczy sprawdziłem przewodzenia pod obciążeniem poszczególnych przewodów od ECU do np. CZ w/g schematu, oraz czystość połączeń kostek mas itd.

    0
  • #6 08 Paź 2008 21:45
    chipolit
    Poziom 2  

    radze sprawdzić czujik indukcyjny ten na kole pasowym czasami robi zwarcie wewnątrz przewodu na wysokości pompy wody zwiera jeden przewód sygnału do przewodu ekranującego i komuter nie widzi takiej usterki najlepiej wymontować czujnik i omomierzem sprawdzać pomiędzy stykiem sygnału i ekranu jednocześnie przeginając przewód na wysokości pompy wody

    0
  • #7 22 Sty 2010 18:21
    melas
    Poziom 27  

    druga sonda jest do kontroli stanu techniczego katalizatora i oscyluje w granicach 0.1-0.2 v w parametrach live

    0