Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b4 maglownica, co jest w środku ?

08 Paź 2008 18:56 12422 10
  • Moderator Samochody
    Witajcie, pytanie jak w temacie. Kilkakrotnie zdarzyło mi się że w Octawii i Pasacie B4 padły maglownice - wyciek oleju z obudowy i co za tym idzie brak wspomagania. Ceny wymiany tego podzespołu to pomiędzy 700 a 1000 zł, czyli jak by nie było przynajmniej jak na starego "paska" B3/B4 dość sporo. Związane z tym pytanie, bo jakoś nigdy nie miałem okazji rozbierać tego elementu, co jest w środku, czego uszkodzenie powoduje nagły i niespodziewany wyciek oleju? Da się to samemu bez jakichś specjalistycznych narzędzi naprawić ? Rysunki przekrojowe / zdjęcia mile widziane.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
  • Moderator Samochody
    Dobra, ale zauważyłem dwa różne objawy - natychmiastowe uszkodzenie wspomagania - płyn wycieka z maglownicy w przeciągu kilku km,bez wcześniejszych objawów (nieszczelności), objaw drugi - stopniowe przesączanie się oleju poprzez gumy ochronne - gdzie różnica w usterce? Jakiego rodzaju to uszczelniacze?
  • Poziom 42  
    Chociaż mam paredziesiat wiosen, uwierz , nigdy tego nie rozbierałem, albo używka , albo nową. Są komplety naprawcze , ali ich cena jest powalająca i nie masz pewnosci , czy po złożeniu bedzie pracować przez dłuższy czs niezawodnie.
  • Poziom 18  
    Witam na allegro sprzedają komplety naprawcze za około 200 zŁ kilka oringów i tulejek teflonowych będzie śmigać aż miło
  • Moderator Samochody
    k631 napisał:
    Witam na allegro sprzedają komplety naprawcze za około 200 zŁ kilka oringów i tulejek teflonowych będzie śmigać aż miło


    Obawiam się że jednak nicholery - gdzieś jest jakiś kruczek, prawdopodobnie
    chodzi o jakąś regulację czegoś wewnątrz maglownicy, bo jak inaczej wytłumaczyć koszt 700 zł elementu regenerowanego ?
  • Poziom 18  
    Witam . Ostatnio naprawiałem maglownice do Zafiry . Komplet naprawczy ( wszystkie uszczelniacze i tzw. elementy miękkie ) kosztował 145 zeta . W mojej okolicy dostępne od ręki . Najczęstszą przyczyną wycieku oleju jest skorodowanie listwy . Pół biedy jak niedużo - polerowanie wystarczy . Ale jak wżery są znaczne , trzeba przetaczać , dorabiać nowe tuleje pod wymiar , i taka operacja kosztuje dodatkowe 150 zł.
  • Poziom 18  
    Witam 7 stówek to chcą zakłady które się tym zajmują ty i kawałek kanału opanujesz tak jak wyżej pisałem wymiana oringów i tulei załatwi problem no chyba że masz zęby wyrobione wtedy magiel na złom :D zobaczysz jakie to proste jeśli oczywiście lubisz majsterkować. Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    W środku jest listwa zębata, oraz wałek wejściowy. Listwa zębata to nic innego jak siłownik dwustronny, podzielony tłokiem na dwie komory. Na zewnętrznych krańcach komór są uszczelniacze ciśnieniowe, żeby płyn nie leciał na glebę. Płyn pod ciśnieniem, przesuwa listwę w lewo lub prawo. Sterowanie odbywa się przy pomocy wałka skrętnego (sterujesz nim kręcąc kierownicą w lewo lub prawo) który otwiera lub zamyka zawory kierując płyn na odpowiednią komorę.
    Zawory i wałek skrętny ustawiła fabryka i tego się nie tyka, czyli nic w środku nie regulujesz, co najwyżej luz międzyzębny, na listwie.
    Swoją przekładnię w B-4 uszczelniłem za 60 zł. Uszczelniacze kupiłem w sklepie z hydrauliką siłową. Listwę oraz wałek w przekładni, miałem w stanie idealnym, żadnych rys ani wżerów.
    Poczytaj to, trochę cienko opisane, ale zawsze coś.
    http://www.bmw-sport.pl/printview.php?t=11696&start=0&sid=7e770c98cbc5cccaee768829b8b544c4