Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HONDA CIVIC D13B2 - nagle zgasł motor

08 Oct 2008 19:47 13058 20
  • Level 12  
    Witam
    ...mam spory problem z hanią D13B2 1.3 16V 93r...jechałem sobie autkiem dojechałem do skrzyżowania autko zgasło - próba odpalania zakończyła się niepowodzeniem...trzeba było holować - po kilku próbach autko odpaliło ale silnik pracuje nierównomiernie - po sprawdzeniu poziomu oleju okazało, że się podniósł w dodatku 'śmierdziało' benzyną jak i po odkręceniu korka wlewu oleju...na świecach powstał czarny nagar...autko ma 230tyś. przebiegu... silnik nie pracuje równomiernie a jeżeli zdejmie sie nogę z gazu od razu gaśnie....?


    proszę o poradę w tym temacie.......za co z góry wielkie dzięki...!
  • Level 11  
    Rozbieraj silnik. W Nissanach i Suzuki bywa, że pękają tłoki ale to słychać. Tu stawiam na zaniedbanie w uszczelniaczach zaworów - wymiana lub ich podparcie. Ładny przebieg...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    piofe wrote:
    Tu stawiam na zaniedbanie w uszczelniaczach zaworów - wymiana lub ich podparcie.

    Brałby olej, no i nie rozumiem stwierdzenia o podparciu
  • Level 33  
    Miałem tak z tłokiem w Nisanie /dizel/ został korbowód ze sworzniem a tłok w kawałkach wpadł do misy.
  • Level 12  
    janusz2008 wrote:
    Miałem tak z tłokiem w Nisanie /dizel/ został korbowód ze sworzniem a tłok w kawałkach wpadł do misy.

    Raczej słychać wyraźnie takie atrakcje w silniku a tu tylko zgasł , Pomiar ciśnienia cylindrów powinien cos powiedzieć
    pozdro
  • Level 2  
    zdejmij pokrywe puszki filtra powietrza i rzuc okiem czy gaznik nie leje caly czas paliwa po odpaleniu .
  • Level 17  
    HONDA CIVIC D13B2 - nagle zgasł motor

    mam pytanko co to jest za korek z kablem i jakie znaczenie ma wąż do którego on doprowadza powietrze bo przypadkowo odkręciłem go uszkadzając "przepustnice" tego aluminiowego węża. Czy mogę bez tego jeździć albo co przez to tracę. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc proszę o wyrozumiałość adminów.
    z góry dzięki
    Pozdrawiam TrzyEr
  • Level 11  
    z tego co kojarzę to mapsensor, zobacz jakie ma oznaczenia
  • User removed account  
  • Level 11  
    No właśnie nie widzę na zdjęciu dokładnie, a w wielu hondach w tym miejscu znajduje się map (oprócz tych co mają mapa w przepustnicy)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A co on mierzy w tym miejscu???????Prędkość pojazdu?
  • Level 10  
    To co zaznaczyłeś na czerwono, to podciśnieniowy regulator dopływu ciepłego powietrza. Prościej mówiąc, jest to taka przepustnica, która otwiera się pobierając ciepło z kolektora wydechowego. Wraz ze wzrostem temperatury silnika , podciśnienie tej przepustnicy/klapki słabnie, przepustnica zamyka się otwierając kanał doprowadzający zimne powietrze z zewnątrz.

    Oczywiście załącza sie to tylko na zimnym silniku ułatwiając rozruch przy niskich temperaturach. Nie ma to jednak wpływu na pracę silnika, który jest choć trochę rozgrzany. Poza tym bez tego też można odpalić auto - zazwyczaj bez większych problemów.

    Na koniec dodam tylko , że nie mam hondy i nie widziałem tego silnika, ale miałem kiedyś escorta w którym na dolocie powietrza było co podobnego do tego czegoś co zaznaczyłeś w hondzie.
  • Level 9  
    Witam mam problem z odpaleniem hondy . przyjechalem autem wczoraj na parking i zgasilem silnik jak zwykle . nastepnego dnia honda nie chce odpalic . dodam ze auto jest po wymianie filtrow oleju i rozrzadu. z testu ktory przeprowadzilem z odczytu diody wynika bad nr 1 ,dioda miga tylko raz.dodam ze w nocy trochu padalo i jest wilgotno .jak do tad auto palilo bez problemu nawet przy minus dziesiec stopni. od czego mam zaczac ewentualne sprawdzanie usterki ?prosze o pilne odpowiedzi . aha ladowaniedziala paliwo jest .


    Powrót do góry
  • Level 10  
    Skoro auto jest na gaźniku, to ja sprawdziłbym wszystkie rurki podciśnieniowe - czy nie są gdzieś przetarte/nieszczelne.

    Gdyby auto odpalało i gasło po wyłączeniu ssanie to podejrzana byłaby dysza wolnych obrotów (zazwyczaj jest to w formie elektroraworu z dyszą, który łatwo wymontować i przejrzeć.

    Nie znam sie. Piszę to co wiem na podstawie przygód z fordem escortem. Nie mam hondy.
  • Level 9  
    dzieki za rady kazda podpowiedz mile widziana
  • Level 9  
    witam ponownie .naladowalem akumulator i dzis rano probowalem odpalic . rozrusznik kreci ... auto tak jak by lapalo ale nie zapali .POMOCY
  • Level 2  
    Witam
    ja mam podobny problem ostatnio troche jezdzilem po miescie przy powrocie do domu redukujac bieg wciskajac sprzeglo auto mi zgaslo ale zaraz odpalilem przejechalem kawalek i znowu to samo kawalek i znowu to samo wkoncu troche go przygazowalem i narazie ok co moze to oznaczac.??
  • Level 10  
    Wiem że temat jest stary, ale może moja wypowiedź się komuś przyda: Nalej trochę paliwa do gaźnika i zobacz czy odpali. Jeśli tak, to najprawdopodobniej masz pompę paliwa do wymiany. Może pompować, ale być może daje za małe ciśnienie... i auta nie odpalisz.
  • Level 12  
    Electric00 rozwiązałes problem???????????????? Mam identyczny objaw. Auto zapali dopiero jak się da gazu i pracuje nie równo jak by był przestawiony zapłon. Ciśnienie na cylindrach 10,5-12,00 zawory wyregulowane, rozrząd sprawdzony, podciśnienia sprawdzone 2 wężyki wymienione, nowe świece, kopułka, palec, aparat po regeneracji, 1 i 4 cylinder świece wyglądają jak nowe, ale na 2 i 3 są czarne okopcone (suche). Czy ktoś może doradzić coś jeszcze bo ręce opadają. Czy na benzynie czy na gazie objawy identyczne
  • Level 17  
    Do sprawdzenia cisnienie paliwa na poczatek.
  • Level 12  
    Jakie ciśnienie jak to jest gaźnik??????????????? Po drugie to nie może być układ paliwowy ponieważ na gazie są identyczne objawy.