Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szybko przepalające się żarówki

10 Paź 2008 07:46 12477 31
  • Poziom 13  
    Witam, autko Peugeot 206 SW , 1,4- 55kW, jak w temacie szybko dosłownie co miesiąc wynieniam H7 oraz postojówki, leca jak głupie, bez względu na markę żarówki, jakieś sugestie?
  • Poziom 17  
    Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
  • Użytkownik obserwowany
    H7 to to typowe one są KRÓTKOWIECZNE.
    Ewentualnie sprawdź łądowanie i zamocowanie odbłysnika w lampie.
  • Poziom 37  
    Jeśli ładowanie jest OK to zachęcam do wymiany żarówek "postojowych" w pierwszej kolejności.

    ps

    Miałem kiedyś Mazdę 323 jak przepaliła się żarówka postojowa (przód) i w miarę szybko nie wymieniłem to "bankowo" za kilka dni była do wymiany również H.
    Nie wnikałem w szczegóły (za krótko jeździłem) dlaczego tak było ale było .

    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Albo pseudo xenony jak ktos w ostatecznosci .
  • Poziom 30  
    Właśnie z tymi xenon efekt , blu wision , +50% , itp. jest największy problem bo są to żarówki przewoltowane przez skrócenie żarnika . Właśnie stąd jest ich większa jasność .Dla podniesienia trwałości żarnika jest dodawany do bańki żarówki gaz xenon co i tak nie zmienia faktu że takie żarówki mają krótszy żywot niż standardowe i "padają jak muchy".
  • Użytkownik obserwowany
    Pisałem o pseudoprawdziwych palnikach za 300 zł.

    Ale skoro weszłeś na temat szitu (gów..a) pl to Ci moge napisać że mam białe --nie niebieskie H4 i przejechane 22kkm i troszkę bańki zczerniały ale żadna się nie przepalił na żarówce mam 14,00 V więc oszczędzanie nie popłaca. Zwłaszcza w zakresie 20PLN .
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Ponieważ w mojej firmie autka mają duże przebiegi wymieniam te żarówki na okrągło.Zauważyłem, że bardziej opłaca się zainwestować w zarówkę lepszej firmy bo o dziwo wychodzi taniej.Te najtańsze ledwo wytrzymują 2 tygodnie.Te lepsze n.p. Philips świecą 3 miesiace.Generalnie jak szukasz oszczędności to wychodzi taniej kupic te lepsze.Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    We fiatach stilo też sie palo na potęge, a wymienić lewą mijania jak jest 1.9 jtd to dla niewprawionego masakra. i też cosik sie dokłada do instalacji.
  • Poziom 18  
    elektrit napisał:
    W szereg z żarówkami trzeba dać takie cosik i już po problemie.
    Tak się robi w focusach, astrach G czy też w P307


    Może się koledzy pochwalą jakie cusik?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    piter_ok1 napisał:
    elektrit napisał:
    W szereg z żarówkami trzeba dać takie cosik i już po problemie.
    Tak się robi w focusach, astrach G czy też w P307


    Może się koledzy pochwalą jakie cusik?



    Zgaduję: rezystor 0,22Ω 5W w szereg dla H i 1Ω dla postojówki?
  • Poziom 17  
    A może zastosować coś takiego jak jest stosowane w cewkach rozmagnesowujących telewizorów tylko o odwrotnym działaniu. Tam jest na początku puszczany duży prąd przy włączeniu telewizora a następnie ze wzroztem temperatury (jak się nie mylę to nazywa się pozystor) zwiększa się rezystancja i prąd maleje do paru mA. Tu w samochodzie można zastosować coś odwrotnego. Na początku po właczeniu światem prąd jest mały i po pewnym czasie wzrasta. Wiadomo że żarówka najszybciej się zużywa jak jest często właczana. Przy zimnym włóknie jest pobierany duży prąd i to ma wpływ na żywotność żarówki. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Trzeba , dac diode , pisane było o tym juz ze sto razy,a jaka diode to tez było pisane .
  • Poziom 42  
    Diodę w szereg czy równolegle?
  • Poziom 30  
    Tematu o diodach nie czytałem ale jeżeli już to chyba diodę zenera ograniczającą prąd bo prostowniczą do instalacji prądy stałego to jakoś bez sensu .
  • Użytkownik obserwowany
    bruns
    Nie siej herezji bo dioda ma spadek 0,7 V i tyle brakuje H7 , może nawet ta 7 ma coś wspólnego.
  • Poziom 42  
    W tarocie 7 też jest szczśliwą ,liczbą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Nie prościej zamiast tych chińskich kombinacji jest ustawić właściwe napięcie alternatora? Za wysokie napięcie jest niezdrowe nie tylko dla żarówek, ale również dla akumulatora i całej elektroniki, chyba że jest uodporniona. W samochodach którymi jeździłem nie miałem problemu przepalających się nagminnie żarówek. Niektóre wytrzymywały po kilka lat.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    elektrit napisał:
    gimak napisał:
    Nie prościej zamiast tych chińskich kombinacji jest ustawić właściwe napięcie alternatora?

    A jak się to ustawia? Kluczem do rur kanalizacyjnych, czy tą waserwagą co fliziorze mają?

    Można i tak jak szanowny kolega potrafi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    regulacja śrubokrętem elektrit no co TY nie wiesz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    w Astrze G przejechałem na h7 juz 20 tys i dalej świecą:)
    pozdr