Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla - problem z silnikiem

Churchill 10 Paź 2008 21:30 12430 5
  • #1 10 Paź 2008 21:30
    Churchill
    Poziom 1  

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć iż jestem początkujący :)

    Kilka szczegółów samochodu:

    Toyota Corolla z 2000 roku
    Silnik 1.4 VVTI - benzyna
    155 tyś przebiegu

    Jakiś rok temu zapaliła mi się pomarańczowa lampka, która na mój gust oznaczała problemy z silnikiem (zgadywałem ponieważ dla mnie kształt który posiada jest bliżej nieokreślony :)). Pojechałem do serwisu Toyoty - coś pogmerali i powiedzieli, że jest to kwestia jakości paliwa wlewanego do samochodu.

    Od tamtego czasu do dzisiaj miałem spokój. Wracając z pracy do domu samochód zaczął się dziwnie zachowywać: osiągi silnika znaczenie spadły (czuć to po przyspieszeniu), podczas postoju telepie jak w traktorze (delikatnie jednak jest to wyczuwalne bez problemu), podobnie jest podczas jazdy tylko w mniejszym natężeniu. Zapaliła się ponownie ta sama, pomarańczowa kontrolka, która podczas postoju świeci a podczas jazdy miga.

    I teraz moje pytanie: czy taki samochód muszę natychmiast odstawić do warsztatu czy można nim przejechać jeszcze około 50km? Pytam bo mam jutr ważny wyjazd i bez samochodu to jak bez nogi a nie chcę broń Boże czegoś rozj****.

    Olej jest, żadnych dźwięków nie wydaje ponad standardową pracę silnika.... nic tylko ta kontrolka i lekkie telepanie podczas postoju.

    1 5
  • #2 10 Paź 2008 23:27
    c18nz
    Poziom 10  

    spróbuj dotankować 98semiki w takiej samej ilości jaką teraz masz w baku.

    0
  • #3 10 Paź 2008 23:35
    arekadiusz
    Poziom 20  

    lepiej od razu jedz do warsztatu bo mozesz nie zaoszczedzic!

    0
  • #4 11 Paź 2008 04:05
    aquarius72
    Poziom 9  

    Tak "na oko" to silnik krokowy przepustnicy (zabrudzony albo uszkodzony). Najlepiej udać się do serwisu , w którym nie tylko "pogrzebią" ale podepną się do złącza diagnostycznego i zczytają kody błędów z komputera. Powinno wyjść czarno na białym co nawala. Jeśli wyjazd bardzo pilny to ja podjąłbym ryzyko -tylko na postoju lekko gazu dodawać żeby nie telepało.

    0
  • #5 11 Paź 2008 08:26
    gimak
    Poziom 37  

    Któryś cylinder prawdopodobnie nie pracuje. Brak iskry lub padnięty wtryskiwacz. Możesz sprawdzić sam który to cylinder nie pracuje, przez przez wyłączanie iskry na świecy na poszczególnych cylindrach (przez zdjęcie kabla WN lub odłączenie zasilania cewki zapłonowej na cylindrze - zależy co masz) przy pracującym silniku. Jeżeli cylinder nie pracuje, to jak "zdejmiesz" z niego iskrę to nie ma reakcji, przy pracującym pogarsza się praca silnika. Później to już tylko sprawdzenie: wtryskiwacz czy iskra (świeca, cewka zapłonowa, ewentualnie kabel WN lub kopułka na aparacie zapłonowym - nie wiem co masz).

    0
  • #6 19 Lis 2008 21:58
    dee-jay
    Poziom 1  

    Witam! Moja rollca (1.4 vvti) zachorowała na to samo... Diagnoza-padła jedna cewka. Pzdr!

    1
  Szukaj w 5mln produktów