Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tuner Samsung tv SDH 85 w usłudze pakiety telewizyjne tp

10 Paź 2008 22:28 100865 95

  • Poziom 12  
    witam
    sprzęt z usługą jak w temacie - czy wejcie LAN (żółte) musi być podłączone do livebox_a (do żółtego gniazda), czy mogę je podłączyć do dowolnego routera?
    Moje pytanie stąd, że nie za bardzo lubię liveboxa, wolałbym zachować swój dotychczsowy router do neo.
    Podpisałem umowę na TV, ale usługa jeszcze nie aktywna, i nie mogę sam sprawdzić.

    pozdr M.D.
    ---
    widzę, że cisza w temacie, no to sprawdziłem organoleptycznie :)
    Pierwsze uruchomienie zrobiłem podłączając tuner sat do Livebox_a, następnie podpiołem wspomniany tuner do dotychczasowego routera i TV bryka jak należy (a wg. końsultantów z 800102102 livevox jest konieczny).
    To co jeszcze zaobserwowałem:
    -dla usługi "pakiety telewizyjne tp" z tunerem satelitarnym w liveboxie wyłącza się zarówno opcję "TV przez ADSL" jak i "Wideotelefonia przez ADSL", a zatem w tej konfiguracji żółty port liveboxa pracuje tak samo jak czerwony (można podpinać do niego kompa).
    - tuner pobiera adres IP z routera i jak go nie otrzyma, lub jak lan jest odłączony to drze się, że nie ma podłączonego liveboxa i nie startuje (wywala komunikat z info, że nie jest podłączony do liveboxa... zadzwoń pod 800102...)
    - przy pierwszym podłączeniu tuner musi mieć net - ściąga oprogramowanie i aktualizuje się.
    pozdr. M.D.

    Nie pisz posta pod postem!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    konekt.net a jaki masz router? ja próbowałem na dlinku g624m ale niestety nie chce mi ruszyć. mimo włączonego dhcp. a jaką masz adresacje? 192.168 czy 10.0? mimo, iż nie powinno mieć to teoretycznie znaczenia.
    Z tego co zauważyłem to dekoder za każdym jego włączeniem nawet z czuwania sprawdza uprawnienia na karcie.
    Ogólnie kiepsko to wszystko działa...

    sp5mnl transpondery można przeskanować i odbierać inne kanały FTA. mi wychwycił ponad 250.
    co do wyjścia audio to nie wiem, ale wiem że wyjście tv-out jest software'owo zablokowane. też się z tym męczyłem bo chciałem po całym domu puścić sygnał z dekodera, niestety. jak już wyczerpały mi się pomysły zadzwoniłem do tpsa i po długiej rozmowie się panu przypomniało ze zablokowane jest to wyjście. szukałem jakiejś możliwości wgranie innego softu ale niestety nie znalazłem, jeśli by się komuś udało to się polecam.
    co to sygnału rgb to jest przysyłany na euro.

    pozdrawiam
    Łukasz
  • Poziom 10  
    Witam wczoraj zamówiłem neostrade z telewizja przez satelitę i myślałem że podłaćzenie do liveboxa nie jest potrzebne i moje pytania brzmią?
    1.Zauważyłem w tunerze gniazdo USB czy można przez nie podłączając oryginalny adapter WI-FI (ten liveboxowy) i mieć to bezprzewodowo??? (moje pytanie z tąd ponieważ razem gniazdo RJ45 i USB jest w ramce podpisane livebox)
    2.Czy kabel RJ45 jest potrzebny cały czas???
  • Poziom 11  
    1.bezprzewodowo niestety dekodera nie podłączysz. przez usb możesz ewentualnie podpiąć kompa.
    2.po każdym włączeniu dekodera łączy się z netem i sprawdza uprawnienia zapisane na karcie. możesz spróbować nie wyłączać dekodera. może zadziała. ja też tak zrobię albo podłącze inny router ale chce poczekać aż w końcu tepsa mi wszystkie kanały uruchomi bo jak narazie ciężko im to idzie.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Dzwoniłem do tp i dowiedziałem się od konsultanta że kabel ten nie musi być cały czas podłączony do dekodera czy to prawda? A i nie był pewien czy to jest 3 dni czy tydzień a może kilka godzin(dekoder w tym czasie może być włączany i wyłączany) proszę tych co już mają podłączony zestaw aby to sprawdzili i się pochwalili wynikami?
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witaj
    Proszę, odpowiedźcie. Jak długo czeka się aż Tuner przeprowadzi test po włączeniu? Net z liveboxa jest podpięty, kabel sat jest podpięty. Ile to trwa, bo już 1 godzinę wisi. Każdorazowe inicjowanie nic nie daje poza tym samym komunikatem czekania. Po odłączeniu ethernetu krzyczy o braku sieci, więc podłączam, reset tunera i znwu czekanie. Ile można czekać?. Dzięki
  • Poziom 29  
    Pozytywny objaw to wyświetlenie aktualnego czasu.
    Jeśli tak to pozostaje czekać -w mion przypadku 35min.
    Dwa razy sam zrobił reset. :wink:
  • Poziom 11  
    Po włączeniu tunera, pokazuje się czas, pyta o wybranie języka, potem pokazuje ekran z napisem "trwa test, proszę czekać". Tak czekałem dwie noce, ale to nie zmieniło statusu tunera, nadal wyświetlał ten sam ekran i tą samą godzinę, czas GMT bo cofnięty godzinę, net jest podpięty, IP przez router przydzielony. Czy ktoś miał takie doświadczenia? Czy jest wymagany sygnał z konwertera, bo podłączam dekoder "na pusto"?
  • Poziom 11  
    Konwerter był również podłączany, ale antena nie jest ustawiona, bo niby jak? Przecież wskaźnik sygnału z satelity zobaczę na ekranie odbiornika. Tak przynajmniej robiłem ze świętej pamięci WizjąTV, jak jeszcze takowa istniała. To była chyba najlepsza platforma. Do czego niby jest potrzebny sygnał z konwertera?
  • Poziom 11  
    Witam
    Rozmawiałem z TP SA. Twierdzą, że nie musi być antena ustawiona, musi być podłączony konwerter, tak też zrobiłem, twierdzą jednocześnie, że ekran testu jest tylko i wyłącznie do tego by sprawdzić połączenie dekoder-konwerter, dekoder-livebox. Innych ekranów, poza orange-wybór języka-testowym, nie widziałem. Zaraz po ekranie wyboru języka, powinien się pojawić ekran "aktualizacja oprogramowania" według instrukcji http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358176/instruk..._neostrady_tp_z_telewizja_final_366772940.pdf str60. Niestety ekranu nadal nie ma. Pomijam fakt, że w instrukcji nie ma wzmianki, że antena musi być ustawiona na konkretnego satelitę, czyli automatycznie zmuszają do zadzwonienia do siebie i zamówienie instalacji anteny. Jeszcze się będę bawił, ustawię antenę na HOT Birda 13, zobaczymy dalej
  • Poziom 15  
    gpawluk napisał:
    Witam
    Rozmawiałem z TP SA. Twierdzą, że nie musi być antena ustawiona, musi być podłączony konwerter, tak też zrobiłem, twierdzą jednocześnie, że ekran testu jest tylko i wyłącznie do tego by sprawdzić połączenie dekoder-konwerter, dekoder-livebox. Innych ekranów, poza orange-wybór języka-testowym, nie widziałem. Zaraz po ekranie wyboru języka, powinien się pojawić ekran "aktualizacja oprogramowania" według instrukcji http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358176/instruk..._neostrady_tp_z_telewizja_final_366772940.pdf str60. Niestety ekranu nadal nie ma. Pomijam fakt, że w instrukcji nie ma wzmianki, że antena musi być ustawiona na konkretnego satelitę, czyli automatycznie zmuszają do zadzwonienia do siebie i zamówienie instalacji anteny. Jeszcze się będę bawił, ustawię antenę na HOT Birda 13, zobaczymy dalej


    Gucio prawda nie miałem ustawionej anteny trza wybrać z menu HotBird'a potem jeszcze jedna zakładka (nie pamiętam) i pokazuje się pasek sygnału tego satelity. Jeśli daleko od prawidłowego ustawienia to bez koloru jeśli słaby sygnał chyba żółty, a dobry sygnał to zielony kolor
  • Poziom 14  
    Kilka uwag z moich kilkudniowych doswiadczeń z SDH 85:
    1. Pierwsze włączenie i inicjowanie ustawień dekodera zrobiłem zaraz po przywiezieniu zestawu z tpsa, bez podlączenia anteny (bo jej jeszcze nie było :) ). Uruchomiłem livebox, podłączyłem dekoder i uruchomiłem. Spokojnie wykrył sieć i przez kilka minut pobierał aktualizację firmware a potem przeszedł do parametrow logowania i wreszcie do wyszukania kanałów - oczywiście nic nie znalazł, bo nie było anteny.
    2. Gdy była już (po paru dniach) antena wyszukiwanie kanałów trwało 5-10 minut i znalazł 244 kanały.
    3. Livebox (czy jak piszecie dowolny router z ethernetem) jest niezbędny przy uruchamianiu dekodera, ale potem można go spokojnie wyłączyć.

    Na dziś niestety podstawowe programy (tvp1-2-3, tvn) mam niedostępne ("w tym abonamencie do tego programu nie masz dostępu") a infolinia mówi, że jest jakas awaria od kilku dni. I nie wiedzą czy awaria już się skończyła! Proszę sprawdzać :-/
  • Poziom 11  
    Jak widzę na razie jesteśmy na etapie uruchmiania tunera, Mam pytanie, myślicie że będzie możliwy przechwyt strumieniowy video z SDH 85 do PC?.
  • Poziom 1  
    "Proszę czeka, trwa test..." mam to na ekranie po podłączeniu dekodera i anteny już godzinę i nie wiem co dalej, a na infolinii tp nikt nie odbiera :/ Może już ktoś rozwiązał ten problem?
  • Poziom 1  
    TomPL pytanie odkodowali ci ten tvn czy jeszcze nie?
  • Poziom 14  
    Przypomne tylko, że nie mialem dostępu nie tylko do dodatkowego pakietu tvn i orange-sport, ale równiez do podstawowych programów tvp1-2-3 i podstawowego tvn !!!
    Moja droga przez mękę trwała tydzień: pierwsze zgloszenie (na 800-102102) dalem 13-go, potem codziennie dzwonilem i codziennie inny miły człowiek zapewniał, że staraja się ;)
    Wreszcie 17-go zadzwonilem na "błękitną" 9393 i złożyłem oficjalną skargę. Nie wiem czy to właśnie pomogło czy to przypadek, ale 19-go po południu wszystko zaczęło działać!
    Oczywiście wcześniej żadnych informacji od nich, żadnych telefonów czy sms-ow, że już naprawili, żadnych przeprosin itp.
  • Poziom 14  
    Witam. Przedluzalem umowe z tp. Wzialem wczoraj neostrade 2mb gratis wcisli mi ta telewizje ktorej wogole nie chcialem. Skoro juz ja mam postanowilem dzisiaj podlaczyc. Dołączylem do anteny od n-ki twina i kabel od satelity do tunera neostrady. Ma dlugosc 20m przez cale mieszkanie!! Troche duzo ale sygnal jest swietny. Liveboxa mam polaczonego przez wifi z laptopem. Znalazlo mi ogolnie 238 kanalow lecz wyswietla 457 kanalow w tym te 32 co sa niby po polsku. Nigdzie nie musialem dzwonic ani nic aktywowac. Jedynie na stronie tp musialem przelaczyc obraz z kompa na telewizor. Ogolnie wydaje mi sie to jako dodatek do neostrady. Nie staram sie go chcwalic bo jesli chodzi o tuner to wyglada strasznie, chodzi powoli pilot tez nie ciekawy. Tandeta. Ale jak jest to jest. Podlaczalem rowniez do routera linksys wag200g. Również dziala. Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    w razie problemów z kanałami TVP1 2 info, tvn, trzeba zrobić tak:
    - odłaczyć dekoder z prądu
    - wyjąć kartę z dekodera
    - włączyć dekoder bez karty
    - wyłaczyć dekoder
    - włożyć kartę i włączyć dekoder
    - sprawdzic czy pojawiły sie te brakujące kanały
    - jesli nie, to wyjąć kartę , odczekać chwilę i włożyć ponownie
    - reset dekodera po chwili jesli sie nie pojawią kanały
    Po resecie powinny sie pojawić dodatkowe kanały
    - jeśli sie nie pojawią mozna zadzwonic i zapytac czy karta została w pełni zaktywowana, jesli powiedzą na infolinii tech , że tak, wtedy można im zgłosić że brak tych kanałów i koniecznie podać numer karty, niech sprawdzą albo ewentualnie dopiszą tą kartę do tych kanałów
  • Poziom 14  
    Faktycznie, bardzo to proste, super.
    W uzupełnieniu dodam, że można też:
    - ustawić dekoder na kanał 4funTV
    - odczekać 30 minut
    - splunąć przez lewe ramie a na prawym ramieniu posadzić kota (najlepiej czarnego)
    - zrestartować dekoder
    Jeśli nie pomogło, to dzwonić na błękitną linię a kota wymienić na rudego :D
  • Poziom 10  
    Dokładnie od 13 stycznia nie działa u mnie (i z tego co ustaliłem to u innych też nie działa) na dekoderze SAT w pakiecie Neostrada TP z TV SAT kanał TVN Warszawa (ciemność). Chyba technicy w TP zapomnieli dokonać stosownej aktualizacji ID i nie wprowadzili nowych parametrów po przeprowadzce tego kanału na Hot Birda 7A:

    Aktualne parametry techniczne:
    Hot Bird 7A
    Transponder nr 16 - 11,508 GHz, polaryzacja V, SR: 27500, FEC: 3/4)
    ID: TVN Warszawa, PID V=512, PID A=650, PID PCR=512, SID=15801, PID TXT=572, PID PMT=32 (parametry dla kanału nie kodowanego)


    Może ktoś to z kompetentnych techników TP przeczyta i dokona stosownej aktualizacji ...
  • Poziom 14  
    Potwierdzam - tvn warszawa ciemny jak noc (stan na wczorajszy wieczór). Myślisz, że tu zagląda ktoś kompetentny z tpsa? Raczej trzeba by zadzwonic do BOK, ale trudno sie dodzwonic...
    To przy okazji jeszcze parę słów o SHD-85:
    - ma dedykowane dla tpsa (orange) oprogramowanie, które nie pozwala na żadne "ręczne" ustawianie kanałow, transponderów itp. - skanowanie sygnału z konwertera ma na celu wyszukanie tylko tych programów, których parametry zaprogramowali wcześniej "kompetentni" z tpsa (dotyczy także kanałów FTA)
    - brak instrukcji obsługi dekodera, co specjalnie już mnie nie dziwi - przy tak ograniczonym menu i nie działających opcjach VoD i Cyfra+ instrukcja jest faktycznie zbędna
    - zdarzają się zawieszenia wyjścia HDMI (na tv mam wtedy piękny niebieski ekran), choć w tym samym czasie wyjscie SCART działa normalnie 8-O - pomaga jedynie restart dekodera
  • Poziom 10  
    hej. mam pytanie działają wam programy TVP1 TVP2 TVP info i reszta tvn i pakiet dodatkowy z orange sport? Bo mi nie działają od soboty. w niedziele dzwoniłem na pomoc techniczną i zgłosiłem problem ale oni nic od tamtej pory nie zrobili :(
  • Poziom 10  
    TomPL napisał:
    Potwierdzam - tvn warszawa ciemny jak noc (stan na wczorajszy wieczór). Myślisz, że tu zagląda ktoś kompetentny z tpsa? Raczej trzeba by zadzwonic do BOK, ale trudno sie dodzwonic...


    Zgadza się, ja złożyłem interwencję (reklamację) przez stronę z konta użytkownika już dwa dni temu ale jak na razie to ma status 'w realizacji' a z kanałem nic się nie zmienia. Może jedna reklamacja to za mało ....

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gulczas08 napisał:
    hej. mam pytanie działają wam programy TVP1 TVP2 TVP info i reszta tvn i pakiet dodatkowy z orange sport? Bo mi nie działają od soboty. w niedziele dzwoniłem na pomoc techniczną i zgłosiłem problem ale oni nic od tamtej pory nie zrobili :(


    U mnie oprócz tego kanału TVN Warszawa wszystko śmiga OK.

    Dodano po 37 [minuty]:

    TomPL napisał:

    To przy okazji jeszcze parę słów o SHD-85:
    - ma dedykowane dla tpsa (orange) oprogramowanie, które nie pozwala na żadne "ręczne" ustawianie kanałow, transponderów itp. - skanowanie sygnału z konwertera ma na celu wyszukanie tylko tych programów, których parametry zaprogramowali wcześniej "kompetentni" z tpsa (dotyczy także kanałów FTA)


    No oprogramowanie jest toporne, że hej. Sam pomysł z tym pakietem Neostrada TP + TV z satelity nie jest głupi, ale jak zwykle TP SA potrafi to udupić na starcie ... Z takim poziomem przygotowania funkcjonalności użytkowej dekodera (obecne oprogramowanie to totalna katastrofa) i co tu dużo gadać z "błyskawiczną" - (czytaj: brak reakcji) reakcją na zmiany jakie następują na transponderach satelitów Hotbird 13E kanałów cyfrowej telewizji satelitarnej i obecnym poziomem obsługi abonentów tego pakietu, wykończy tą nawet ciekawą dla wielu ludzi ofertę nim nabierze ona rozmachu.

    Inny i nie mniej ważny problem to sprawa uniemożliwienia przez TP SA abonentom tego pakietu skorzystania z ulgi w PIT za dostęp do internetu. W wielu miejscach w internecie ludzie już zaczynają pomstować na TP SA. Mamieni przez TP promocją pakietu Neostrada TP + TV z satelity z chwilą skorzystania z tej promocji wpadli w pułapkę, uniemożliwiającą skorzystanie z ulgi w PIT z tytuły dostępu do internetu, ponieważ TP ma wielki problem z rozdzieleniem w samej fakturze opłaty za dostęp do internetu od opłaty za TV z satelity i wpisuje opłatę łączną za Neostradę TP + usługa TV z satelity. Jeżeli TP tego nie rozwiąże i na fakturach nie będzie wyszczególniać oddzielnie kwoty za dostęp do internetu a oddzielnie za usługę TV (inni operatorzy zrobili to już dawno bez problemu) to będzie tracić klientów, jeszcze szybciej niż dotychczas. No, chyba że znowu w TP ten ich "system" weżmie górę nad zdrowym rozsądkiem... Przecież sprawa jest dla TP bardzo prosta, cena neostrady jest przecież ustalona, a zresztą usługa TV z satelity może być np. dodatkowym bonusem za 0 zł w promocji. Jeżeli TP takiej prostej rzeczy nie zrobi, to znaczy, że chyba w kierownictwie TP komuś zależy aby celowo pozbywać się klientów na rzecz innych operatorów. Poza tym problem jest w stosowaniu tutaj nieuczciwej i niedozwolonej praktyki wobec klientów. Skoro Państwo Polskie gwarantuje ustawowo swoim obywatelom ulgę za dostęp do internetu, to praktyka stosowana w tym przypadku przez TP uniemożliwiająca skorzystanie obywatelom z tej ulgi za sam dostęp do internetu jest sprzeczna z prawem i stanowi ona nie tylko naruszenie i ograniczenie praw jednostki ale w tym przypadku interesy zbiorowe konsumentów. Myślę, że warto tą sprawą zainteresować UKE:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lea...ws_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text
    oraz Rzecznika Praw Obywatelskich: rzecznik(malpa)rpo.gov.pl

    Ponadto jest tu pole do popisu dla organizacji konsumenckich:
    UOKiK: uokik(malpa)uokik.gov.pl oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich: sekretariat(malpa)skp.pl czy też nawet Miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów - więcej pod tym linkiem: http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/

    Uważam, że tego nie można odpuścić. Polski konsument zbyt szybko godzi się na to co mu silniejszy dyktuje i nie zawsze korzysta z swoich praw co powoduje, że takie firmy jak TP po prostu bimbają sobie z klienta ...
  • Poziom 10  
    TomPL napisał:
    (...)
    3. Livebox (czy jak piszecie dowolny router z ethernetem) jest niezbędny przy uruchamianiu dekodera, ale potem można go spokojnie wyłączyć.


    Oczywiście, że tak. Jest jeszcze jeden myk z tym dekoderem;
    - pierwszy raz podczas pierwszego uruchomienia dekodera musi być podłączony do Liveboxa lub pod router które są podłączone do linii telefonicznej (noeostrdy) bo musi sobie ściągnąć aktualizację
    - podczas już kolejnych włączeń dekodera (nawet wyłączonego wcześniej z prądu) wystarczy tylko samo podłączenie do Liveboxa lub routera bez potrzeby połączenia z internetem. Wynika z powyższego, że dekoder już po aktualizacji podczas pierwszego uruchomienia, przy kolejnych uruchomieniach nie sprawdza czy jest połączenie z internetem, a sprawdza tylko czy jest aktywne połączenie Ethernet z innym urządzeniem ... Hmm, to stwarza pewne dodatkowe możliwości :-)
  • Poziom 14  
    volsavo napisał:
    .....Wynika z powyższego, że dekoder już po aktualizacji podczas pierwszego uruchomienia, przy kolejnych uruchomieniach nie sprawdza czy jest połączenie z internetem, a sprawdza tylko czy jest aktywne połączenie Ethernet z innym urządzeniem ... Hmm, to stwarza pewne dodatkowe możliwości :-)

    Hmmm, ciekawe co masz na myśli? Bo jesli go odłączysz całkiem od świata, to...
    U mnie przynajmniej raz (poza pierwszą dziewiczą aktualizacją) dekoder aktualizował oprogramowanie, to było chyba wtedy gdy wprowadzili tvn warszawa, i miałem wrażenie że ściągnąl oprogramowanie przez internet (a potem zaproponował skanowanie sygnału z anteny). Bez połączenia z siecią chyba nie mamy szans na aktualizację listy programów?
  • Poziom 10  
    TomPL napisał:

    Hmmm, ciekawe co masz na myśli? Bo jesli go odłączysz całkiem od świata, to...
    U mnie przynajmniej raz (poza pierwszą dziewiczą aktualizacją) dekoder aktualizował oprogramowanie, to było chyba wtedy gdy wprowadzili tvn warszawa, i miałem wrażenie że ściągnąl oprogramowanie przez internet (a potem zaproponował skanowanie sygnału z anteny). Bez połączenia z siecią chyba nie mamy szans na aktualizację listy programów?


    Tak, zgadza się, do aktualizacji musi być połączenie z netem, ale do normalnej init już nie. Wyłączony dekoder z prądu a podłączony do nie mającego połączenia z netem Liveboxa lub routera inicjuje się i wstaje bez problemu. Mało tego, dzisiaj podłączyłem dekoder kablem ethernet z innym dekoderem Visionnet 8000S i o dziwo dekoder wyłączony z prądu sie tak samo uruchamiał bez problemu. Wniosek z tego taki, że oprogramowanie bada poprzez chyba sprawdzanie napięcia na złączu ethernet czy jest dekoder połączony z Liveboxem ... :-)

    Hmm. jakby szło zgrać to oprogramowanie na dysk to można by cosik popróbować popracować nad tym ... Lista transponderów i kanałów jest w oprogramowaniu ...

    Jak mnie wkurza to logo Orange siedzące prawie 1,5 minuty na ekranie przy uruchamianiu dekodera ... !!! Ktoś kto zrobił to w oprogramowaniu ma chyba coś nie tak ... Rozumiem ukazywanie się logo, ale nie przez półtorej minuty. ANTYREKLAMA a nie reklama Orange, przecież to potrafi wkurzyć nawet najbardziej spokojnego człowieka.
  • Poziom 14  
    Wczoraj moj SDH-85 aktualizował oprogramowanie, ale nie zauważyłem żadnych zmian - tvn warszawa nadal czarny jak noc.