Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem grzeje się audi a4 1,9 tdi

dgg123 10 Paź 2008 22:32 7214 10
  • #1 10 Paź 2008 22:32
    dgg123
    Poziom 9  

    problem polega na tym że po nagrzaniu samochodu do 90 stopni nie otwiera się termostat, tylko dalej rośnie temperatura, potrafi nawet dojść do 110 stopni i muszę zatrzymać samochód i czekać aż się z chłodzi.
    Termostaty już 3 wymieniłem i to samo, jak go wrzucę do gorącej wody to się otwiera normalnie, po założeniu nie puszcza nawet kropli wody już próbowałem odpowietrzać nawet układ na przewodzie przy nagrzewnicy i dalej to samo co może być przyczyną

    0 10
  • #2 10 Paź 2008 22:48
    _robert_
    Poziom 20  

    Uszkodzona pompa wody.
    Jeśli się nie gotuje, żle wskazuje temp cieczy( czujnik, wskażnik)

    0
  • #3 10 Paź 2008 23:20
    bruns
    Poziom 30  

    A wentylatory chłodnicy się załączają ? jeżeli tak to powinno być OK z termostatem . Sprawdź ręką czy dół chłodnicy i dolny przewód jest gorący , jeżeli tak to znaczy że termostat się otwiera i jest sprawny . Może być tak jak pisze robert , uszkodzony wskaźnik lub czujnik temperatury i wskazania na desce będzie 110 a w rzeczywistości na silniku o wiele mniej .

    0
  • #4 11 Paź 2008 07:00
    dgg123
    Poziom 9  

    wskaźnik jest dobry bo jak dojdzie temperatura do ok 96 to włącza się wentylator, ale nic to nie daje, bo chłodnica zimna i przewód ten dolny też zimny, co znaczy że nie otwiera termostatu.
    ciśnienie chyba jest bo przewód górny robi się twardy i podnosi się stan płynu w zbiorniczku, ale przewodem przelewowym no tylko pluje płynem.

    0
  • #5 11 Paź 2008 08:06
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A jak nagrzewanie wnetrza?

    0
  • #6 11 Paź 2008 08:42
    dgg123
    Poziom 9  

    nagrzewnica gorąca i w środku dmucha ciepłym normalnie

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu. [MS]

    0
  • #7 11 Paź 2008 08:50
    wwwsokol
    Poziom 24  

    Chłodnica drożna? Jeśli tak, to skup się na pompie, jak radził kolega _robert_ .

    0
  • #8 11 Paź 2008 09:25
    Sztomel
    Poziom 34  

    dgg123 napisał:
    wskaźnik jest dobry bo jak dojdzie temperatura do ok 96 to włącza się wentylator, ale nic to nie daje, bo chłodnica zimna i przewód ten dolny też zimny, co znaczy że nie otwiera termostatu.

    coś się tak uczepił tego termostatu - jak może on być niesprawny skoro włącza się wentylator i druga rzecz - chłodnica nie może być zimna skoro wentylator się załącza,
    zauważyłeś ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym, wybija przez jego korek płyn na zewnątrz ? - jeśli tak to zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy czyli 90*C to odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy płyn nie bąbluje tzn. nie wykazuje objawów gotującej się wody - jeśli tak to uszczelka pod głowicą do wymiany.

    0
  • #9 11 Paź 2008 10:03
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To w koncu masz elektryczny wiatrak czy wisko?

    0
  • #10 16 Paź 2008 18:33
    jarecki04
    Poziom 25  

    Jak chłodnica zimna to wentylator nic nie daje, że włącza sie bo nie ma dużego obiegu sprawdz czy chłodnica drożna.

    0
  • #11 17 Paź 2008 21:55
    Komforox2
    Poziom 10  

    Może przyczyną jest pompa wody.Niedawno przerabiałem temat z tej dziedziny ale w Alhambrze 115 Ps.Zdarza się,że koło pompy obraca się razem z paskiem klinowym lub rozrządu a łopatki pompy wewnątrz są luźne na ośce i pompa jest mało wydajna.Jeśli temperatura jest tak wysoka to owszem może być uszczelka pod głowicą(będzie bąblić w zbiorniczku nadmiarowym)ale wtedy przeważnie jest duże ciśnienie(twarde węże) i często trzeba dolewać płynu do obiegu.Czarnym scenariuszem może być pęknięcie głowicy ale przy tym często jest olej w płynie lub inny brud.

    Dodano po 9 [minuty]:

    ddg123-A z jakiego rocznika masz to Audi?Czy to jest silnik na pompie wtryskowej ,czy na pompowtryskach?
    P.S.
    Pytam,ponieważ te na pompowtryskiwaczach mają metalowe uszczelki pod głowicą i rzadko zdarza się ich wydmuchanie.
    Napisałeś kolego wcześniej:"pluje Ci z wężyka przelewowego"
    Możesz o tym napisać dokładniej?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno:
    Termostat do gorącej wody-dobry pomysł ale musisz sprawdzić przy jakiej temperaturze się otwiera.Trzeba podgrzewać wodę w sposób kontrolowany czyli najlepiej z termometrem(ja wykorzystywałem rtęciowy od kotła CO)Na każdym termostacie jest podana temperatura otwarcia(około 87 st.C)Jeśli przy takiej otwiera Ci sie to w porządku!!Ważnym elementem jest też płyn chłodniczy(niektóre ,te droższe,mają wyższą temperaturę wrzenia)Może auto masz sprowadzone od "makaroniarzy"?Oni często wlewają zwykłą wodę do układu chłodzenia i skutkiem tego powstaje wewnątrz warstwa kamienia -tak jak w "czajniku" .

    0