Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

poczciwy fiacik 126p , uciążliwy problem ze spalaniem

metiuk 11 Paź 2008 13:49 2064 15
  • #1 11 Paź 2008 13:49
    metiuk
    Poziom 13  

    mam słynnego "Bombla" i strasznie dużo mi pali , dzisiaj wlałem mu litr , a przejechałem 1,5 km , i brak paliwa , jak go uregulować , i nie jest to wina dziurawego baku , ani uszkodzonych przewodów paliwowych , (bo jak popiołem go do słoiczka 150 ml , to przez 1 minutkę , wciągnął wszystko . proszę o pomoc , już męczę się z nim długo , chyba z 2 tygodnie , ale udało mi się go zrobić był zapłon do ustawienia , problemy z podawaniem paliwa , pasek klinowy i wiele innych , teraz pali na dotyk , tylko to spalanie , , aaa mam założoną pompkę paliwową od fiata 125 , z silnikiem 1500 , mówili mi że będzie pasować , i pasuje , ale to może być jej wina ??

    0 15
  • Pomocny post
    #2 11 Paź 2008 18:43
    Jozef199
    Poziom 20  

    Wymień ten gażnik tyle tego jest za grosze

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Paź 2008 19:40
    arekb81
    Poziom 25  

    Sprawdź, czy wyłącza się ssanie, czy dźwigienka od ssania dochodzi do oporu. Sprawdź też pływak w gaźniku, może być dziurawy i poziom paliwa, jaki dokładnie powinien być, już nie pamiętam, ale ze znalezieniem w necie nie powinno być problemów (chyba 7mm od pokrywy górnej gaźnika, trzymając ją pionowo pływakiem do dołu). Do sprawdzenia też zaworek iglicowy.

    Pompka paliwa o Fiata 125 różni sie tylko średnicą króćców do przyłączenia przewodów paliwowych - jest ona większs. Nie ma ona wpływu na zużycie paliwa. Nawet jakby była o większej wydajności, to i tak o tym, ile paliwa "trafi do silnika" decyduje pływak w gaźniku i zaworek iglicowy. Nadmiar wraca do zbiornika paliwa.

    Gaźnik można wyregulować następująco: wkręcić śrubkę od składu mieszanki do końca, wykręcić jakieś 4 obroty i odpalić silnik. Później wkręcać powoli tą śrubkę. Jak silnik zacznie pracować niestabilnie, wykręcić ok pół obrotu. Jak obroty bedą za niskie, zwiększyć śrubką od położenia przepustnicy.

    0
  • #4 12 Paź 2008 18:02
    metiuk
    Poziom 13  

    teraz mam problem , bo nie chce zapalić , (moją głupotą było założenie odwrotnie filtra:P paliwa , tak że syf wleciał do gaźnika) wszystko w gaźniku przedmuchałem kompresorem , ale mam problem , bo do pierwszego cylindra (tego zaraz od klapy ) nie dochodzi paliwo , a druga świeca jest zalana ?? co to może być ??

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Paź 2008 18:56
    draski
    Poziom 15  

    morze walnięta świeca i zatkany powrót paliwa do zbiornika

    0
  • #6 12 Paź 2008 23:09
    metiuk
    Poziom 13  

    hmm , możliwe , ale jest to dla mnie dziwne , ponieważ jest iskra , a jedna świeca jest zalana , a druga sucha , już próbowałem je zamienić i nic to nie daje , jednak nie świeca

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro spróbuje przedmuchać powrót paliwa z gaźnika kompresorem ,

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Paź 2008 01:07
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?

    0
  • #8 13 Paź 2008 15:34
    metiuk
    Poziom 13  

    przepraszam że nie napisałem , (94 rok model przed samym elegantem )

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jeżeli była by to wina zaworów , to może być też przyczyną ze nie chce nawet na jeden gar zapalić ??
    (bo niby jest iskra na dwóch świecach , w jednym garze jest paliwo , ale nie chce odpalić)

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Paź 2008 21:18
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    w/g mnie to masz zapłon do d...py ustawiony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz czy zapali na samostarcie lub placku to wyeliminujesz gaźnik i paliwo

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Paź 2008 21:34
    tomo19811
    Poziom 18  

    CHłopie jak gaźnik czyściłeś wykręcałeś pewnie pokrywę zaworów :) , skręcają ć ją dokręciłeś pewnie za mocno i pokrywa dociska sprężynę zaworu i podpiera go . WEź najlepiej odkręć pokrywę zaworów i odpal silnik {śmiało nie bój sie aż tak że go zalejesz olejem } . Apropo z tym maluchem to już walczysz chyba z 3 mies :) , jeszcze nie zdążyłeś go zajechać :P .

    1
  • #11 14 Paź 2008 10:14
    metiuk
    Poziom 13  

    nie odkręcałem pokrywy zaworów ,(mam taki klucz że odkręcam gaźnik bez zdejmowania tej pokrywy) już próbowałem odpalić bez tej pokrywy , ale było to samo . masz racje walczę już z tym maluchem dosyć długo , ale tego mam od połowy września , ale wcześniej miałem jeszcze innego , powyciągałem części i poszedł na złom (całą mechanikę zostawiłem ) wczoraj na sam koniec zabawy zauważyłem że zapalił na jeden gar , ale tylko na chwilkę i zaraz zgasł , dzisiaj chce wygotować gaźnik , bo może jak kompresorem czyściłem , to w jakieś miejsce nie doszedłem , gotował ktoś gaźnik , nie wiem wogule jak to się robi , jedni piszą że w ocie , a inni że w wodzie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:

    Zobacz czy zapali na samostarcie lub placku to wyeliminujesz gaźnik i paliwo

    o co z tym chodzi ??? bo mechanikiem nie jestem :P

    0
  • Pomocny post
    #12 14 Paź 2008 12:23
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    wygotuj w proszku do prania to się zdziwisz jak po wyjęciu zobaczysz nowy gaźniczek :lol:

    0
  • #13 14 Paź 2008 12:26
    metiuk
    Poziom 13  

    nie wyżre mi gaźnika ??

    0
  • #14 14 Paź 2008 18:55
    metiuk
    Poziom 13  

    uporałem się z tym że nie chciał zapalić :) wyczyscilem gaźnik tak jak kolega mówił proszkiem i działa
    ale nie chce zapalić , dopiero za 2, 3 przekręceniem , a czasami i za 5 odpala , czego to może być wina ??

    0
  • #15 14 Paź 2008 22:38
    wojtek2812
    Poziom 22  

    draski napisał:
    morze walnięta świeca

    A ciepła woda w tym morzu o tej porze roku?

    0
  • #16 15 Paź 2008 05:17
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zapłon (zły kąt wyprzedzenia,uszkodzony kondensator, zły odstęp elektrody na świecach, zła przerwa pomiędzy stykami w aparacie zapłonowym,wytarte krzywki aparatu,kiepskie przewody zapłonowe, zwęglone gumki na świecach), zawory, zły poziom paliwa, zła mieszanka, nie wyłączające się ssanie, nie domykająca przepustnica, słowem wyreguluj wszystko bo konkretnej rady nikt Ci nie da.

    0