Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 280 se-280sel ustawienie rozrządu

darek640 11 Oct 2008 20:46 10488 20
Computer Controls
  • #1
    darek640
    Level 15  
    Mam problem z sam. j.w. jest to auto z1968 roku wtrysk benzyna na pompie wtryskowej mechanicznej, takiej jak mają diesle.Potrzebny jest mi schemat ustawienia rozrządu i opisu jak to ustawić wał korbowy, wałek rozrządu, pompa wtryskowa,aparat zapłonowy będę wdzięczny za pomoc.
  • Computer Controls
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    aparat zapłonowy z pompą wtryskową bardzo ciekawe rozwiązanie nie powiem jeszcze takiego nie widziałem
  • #3
    darek640
    Level 15  
    Na codzień robimy diesle ale to jest zabytek stałego klijenta ktury buja się z tym autem rok problem w tym że nirówno pracuje strzela w tłumnik zalewa świece i starczają na 30 minut, i przybywa oleju w silniku 3 stany
    i dlatego czepiam się ustawień rozrządu.
  • #4
    bbmotor
    Level 14  
    Nie pomyliłeś roczników? 1968 to nie bardzo wtrysk. Popraw. Jak się domyślam to 1978. Polecam "AUTO technika... " tylko dla modelu 123. Kulały się z tymi samymi silnikami. To coś powieneś znaleźć.
  • Computer Controls
  • #5
    darek640
    Level 15  
    Jeśli jest pompa wtryskowa aparat zapłonowy świece iskrowe, wtryski benzynowe to chyba jest na wtrysku bezpośrednim

    Dodano po 2 [minuty]:

    A rocznik napewno 1968 .
  • #6
    kwok
    Level 39  
    wał ustawiasz na znak (koło ze skalą stopniową znak 0st) na wałku nie pamiętam gdzie jest znak ale możesz ustawić tak aby krzywki na 1 cyl były symetrycznie w górze, aparat powinien mieć kreskę na krawędzi widoczną po zdjęciu kopułki i wkładasz go tak aby palec na nią wskazywał (oczywiście potem ustawienie zapłonu na żarówkę a po uruchumieniu stroboskopem) a pompa wtryskowa ma znak na wałku tzn na wieloklinie w którym brakuje chyba jednego klina nie za bardzo pamiętam
    mógłbyś wstawić fotki to się pamięć odświerzy i nie wiem czy znajdziesz coś pożytecznego na http://www.mercedesstory.pl/ ale warto się zalogować
    Powodzenia
  • #7
    darek640
    Level 15  
    KWOK. Masz rację tylko przy takim ustawieniu pracował jak pisałem wcześ, niej i ale jest pewna uwaga przy takim ustawieniu pompa startuje z szóstego cylindra,jeśli startuje z pierwszego nie pasują przewody ale jest lepiej.
  • #8
    kwok
    Level 39  
    sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa
    sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało
    dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika
    jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć na rurki i sprawdzać czy ciśnienie się utrzymuje jakiś czas czy np w ciągu 15s spadnie
    ciśnienie otwarcia wtryskiwacza to ok 50bar

    w kwestii ustawienia pompy- odkręć pokrywę z boku pompy i będziesz widział poruszające się sekcje. Pompę wstaw tak aby sekcja np 1 cylindra unosiła się w trakcie suwu ssania 1 cyl Sekcja ma być w górnym punkcie zanim zamknie się zawór ssący 1 cyl Ot taka łopatologia i nie bój się odkręcać tej blaszki bo się nic nie wyleje

    ja tak ustawiłem pagodę i chodziłaby gdyby nie wtryski

    jeśli dawka jest zbyt duża należy poregulować pompę ale to zadanie dla speca znającego taką pompę bo jeśli pompa była nie ruszana to powinna chodzić
    czy regulator pompy jest sterowany cięgłem czy podciśnieniem z przepustnicy?

    najlepiej zamieść foto tej pompy i jeśli się da to odczytaj typ tej pompy

    aaaaaa przy uruchamianiu adenauera miałem myk że kopcił jak smok itd
    okazało się że dwie sekcje z powodu długiego postoju "powiesiły " się na górze i to był powód ale to się da zrobić bez nadmiernego rozbierania pompy
  • #9
    darek640
    Level 15  
    kwok.Dzięki za zainteresowanie ,mała uwaga wtryski benzyny chodzą na około 5 bar a nie na 50 ale jest wszystko ok auto śmiga, zajęło nam to pięciu dni około 45 godzin.Właściciel bujał się z tym po mechanikach półtora roku a co było to wszystko proste ,na piechotę początek wtrysku 12 stopni pg.
    ,
  • #10
    kwok
    Level 39  
    mówisz 5 bar?
    nie sprawdzałem wprawdzie ale wszędzie gdzie szukałem info piszą że 40-50bar więc jeśli ty sprawdzałeś manometrem to może będę miał wiarygodną informację bo czekam na wtryski do wspomnianej wcześniej pagody i może się skuszę żeby pomierzyć
    wiem że na 5bar otwierają się wtryski od k-jetronica ale to lata 80-te
  • #11
    darek640
    Level 15  
    Za wcześnie cieszyłem się z sukcesu,pozostał jeden problem świece iskrowe wysiadają po przejechaniu około 60 km nowe świece champion padły zakładam nowe i chodzi ,co morze być przyczyną.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    kwok
    Level 39  
    prawie na pewno wtrysk jest podczas suwu ssania a oto dlaczego tak twierdzę
    robiłem merca z silnikem 2.8 na takiej pompie i budowa kolektora ssącego była taka że w poprzek rur dolotowych przed wtryskiwaczami był kanał dolotu powietrza jałowego biegu (nie wiem jak to inaczej opisać)
    jeśli wtrysk następuje w innym momencie niż podczas suwu ssania to wtryśnięte paliwo jest "podbierane" przez inny cylinder niż ten któremu paliwo było wtryśnięte ale jeszcze poszperam w necie za nstrukcją ustawiania tego cuda bo kiedyś znalazłem i właśnie tam było napisane co i jak

    Dodano po 11 [minuty]:

    znalazłem coś takiego tyle że po angielsku więc może ktoś przetłumaczy

    Removing the Fuel Injection Pump
    You need to turn the engine to 20 degrees after TDC so that when you pull the pump out you can check the timing marks on the pump. Or you have to turn the engine to the same place later on before you put it back in. I think the 250 is the hardest to remove because of the oil cooler. Seems to me that I had to remove the cooler lines before I had all the room I needed. Takes about 2 hours to remove a pump. You remove them from the top and out. There's a lot of stuff in the way but it's possible. Take the injection lines off if you need to.

    Fuel Injection Pump Timing
    The biggest mistake made during injection pump timing is installation of the pump 180 degrees off. The crankshaft turns two revolutions for every revolution of the camshaft. You must install the pump on the correct camshaft revolution! The number one plunger on injection pump feeds number six engine cylinder. Hence the engine must be set at 20deg after top dead center on the power stroke of cylinder #1, which is also intake stroke of cylinder # 6. A quick refference; both cam lobes over cylinder #1 are upwards and intake lobe of #6 is downward. Next align the marks on the pump and slide it into place. No precise drip timing necessary with this type of injection. Just get your crankshaft timing at 20 ATDC (on the correct revolutionan) and the injection pump marks aligned before installation!
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    darek640
    Level 15  
    Witam ponownie.
    Autko śmiga nawet dobrze oleju też nie przybywa ale siadają świece iskra pojawia się nie regularnie po zamontowaniu nowych jest ok do jakiegoś momentu ale klijent odebrał auto wcześniej i naraże nie mogę nic popatrzeć ale wróci.
  • #19
    darek640
    Level 15  
    Witam.
    Panowie tragedia z tym autem,chwila luzu i i klapa auto nadal nie chodzi zalewa świece zakładam nowe i chodzi jak laleczka tylko do czasu gdy zaleje świece ,nawet znalazłem takie same auto i ustawienia są takie same,TRAGEDIA POMOCY
    Morze znacie kogoś kto te auta ma w jednym paluszku.
  • #20
    kwok
    Level 39  
    widzę że musisz zacząć od początku a więc:
    1 zrób zdjęcia tej pompy (mogą być przydatne w celu zapodawania ci dalszych wskazówek w razie potrzeby)
    2 sprawdź zgodność znaków na pompie i jej ustawienie z rozrządem (niekoniecznie jeśli jesteś pewien że zrobiłeś to jak w instrukcji)
    3 sprawdź stan wtryskiwaczy (najprościej - wyjmij z kolektora przykręć do rurek i kręć silnikiem z gazem w podłodze - mają pylić a najbardziej istotne jest to żeby się zamykały tzn po zatrzymaniu silnika ma z nich NIE kapać)
    4 znajdź odp na pytanie czy się zalewa i dlatego przestaje chodzić czy świeca dostaje przebicia, gar przestaje chodzić i dlatego wykręcasz zalaną świecę
    5 co z olejem? (odnośnie wiad naPW)
    6 czy kopci? (jak na wolnych, jak przy gwałtownym depnięciu, jak na wyższych obr ok 3-4 tys, dobrze byłoby sprawdzić pod obciążeniem - niech ktoś się za nim przejedzie)
    7 jak kompresja?
    8 jak po uruchomieniu zimnego? czy czuć palony olej z wydechu w pierwszych minutach pracy?

    prawdę mówiąc myślę że bez remontu silnika się nie obejdzie ale możesz też użyć analizatora spalin do sprawdzenia jakości mieszanki i do określenia stanu silnika jeśli oczywiście masz odpowiedni zasób wiedzy (bo ja np nie mam)
    na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy
    dodam jeszcze że Pagoda którą ustawiałem po remoncie silnika i jak dostała nowe wtryski mruczy jak malina a w pierwszym momencie szef chciał wysyłać pompę do regeneracji do Sztudgartu
    koszta remontu nie przekroczyły 3tys zł
  • #21
    qlusekz
    Level 14  
    Witam.
    Parę razy mieliśmy okazję dłubać 113 Pagode i także problem z zalewaniem świec występował.Nie pamiętam dokładnie na czym stanęło,czy przeszło niestety po naprawie pompy (zdaje się robią tylko w jednym miejscu w Niemczech) albo po wymianie opornika w układzie zasilania cewki zapłonowej(bodajże są dwa).Obadam w w naszych papierzyskach i dam znać.
    Pozdrawiam.