darek640 wrote: KWOK. Masz rację tylko przy takim ustawieniu pracował jak pisałem wcześ, niej i ale jest pewna uwaga przy takim ustawieniu pompa startuje z szóstego cylindra,jeśli startuje z pierwszego nie pasują przewody ale jest lepiej.
Witam,
Prawde mowiac, nie bardzo zrozumialem, co to znaczy, ze pompa startuje z 1 lub 6 cylindra, ale to nie ma znaczenia.
Rozumiem, ze auto jest u specjelisty od diesla. Nasuwa sie wiec pytanie, czy nie robisz bledu, probujac regulowac pompe tak, jak w dieslu. Poczatek wtrysku na kilkanascie stopni przed GMP, to duzo, duzo za pozno. Wtrysk benzyny nastepuje duzo wczesniej w cyklu pracy silnika, niz w dieslu, jeszcze przed otwarciem zaworu ssacego, prawdopodobnie w suwie pracy lub, najpozniej, wydechu poprzedniego cyklu. Sprobuje poszukac w starej dokumentacji, moze cos znajde.
Sprobuj wiec przestawic pompe o 180 stopni, niech "startuje z szostego cylindra". Wazne, zeby paliwo mialo czas wyparowac, zanim zostanie zassane do cylindra. Jestem przekonany, ze bardzo dokladne katowe ustawienie pompy nie ma duzego znaczenia. W duzo pozniejszych systemach sterowanych elektronicznie, wszystkie wtryskiwacze byly sterowanie jednoczesnie lub, w systemach bardziej "wyrafinowanych", po dwa jednoczesnie, dwa razy na cykl. W mercedesie 280SEL z 1985 roku wtrysk jest ciagly.
Pozdrowienia, Georges